هرگز سراغ جوجه رنگی ها نروید/ مشکلات گوارشی حاد در کمین کودکان

اشتراک گذاری :
نودیها:پیام محبی رئیس انجمن دامپزشکان ایران گفت: جوجه‌های رنگارنگی که در بازار به فروش می‌رسند قریب به یقین مبتلا به بیماری و عفونت بند ناف هستند و این موضوع باعث می‌شود که عمر زندگی آن‌ها تن‌ها ۳ الی ۴ روز باشد.
وی ادامه داد: فروشندگان با این کار برای خودشان رونقی راه اندازی کرده اند تا همبازی کودکان را به فروش برسانند در حالی که این کار موجب ضرر‌های زیادی برای کودک می‌شود و علاوه بر بیماری جسمی، وابستگی کودک به آن را ایجاد می کند. 
 
رئیس انجمن دامپزشکان ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه جوجه های رنگی چند روز بیشتر عمر نمی‌کنند، وابستگی کودک به آنها بزرگ‌ترین آسیب را به وی وارد می کند. 
 
وی تصریح کرد: جوجه‌های رنگی که بازار آنها در بین دست فروشان داغ است، مبتلا به بیمارهایی هستند که به بدن افراد انتقال پیدا می‌کند و باعث ایجاد بیمار‌های زیادی از قبیل سالمونلوز در فرد می‌شود که با عوارضی همچون اسهال و عفونت در روده همراه است.
 
محبی تاکید کرد: اگر این جوجه‌ها بیمار نبودند، مطمئنا وارد سیکل تولید مرغ گوشتی یا تخم گذار می‌شدند بنابراین قطعا ناقل بیماری هستند و از آنجا که تعداد زیادی از این جوجه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، احتمال انتقال آلودگی بین آنها افزایش پیدا می‌کند، پس پیشنهاد می‌کنیم که از خریدن این جوجه‌ها در بازار دست فروشان جلوگیری کنند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قاچاق، وزیر، آموزش و پرورش!

س مه 2 , 2017
نودیها:در سال اقتصاد مقاومتی: تولید اشتغال و روز معلم، خانواده نجومی وزیر آموزش و پرورش، درس واردات قاچاق کالا به معلمان و دانش آموزان دادند!    رضا سراج طی یادداشتی نوشت: در سال اقتصاد مقاومتی: تولید اشتغال و روز معلم، خانواده نجومی وزیر آموزش و پرورش، درس واردات قاچاق کالا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...