همسر چهارم! – نکات جالب و خواندنی در مورد چند همسری

اشتراک گذاری :

امروز میخوام درباره چند همسری صحبت کنم.همین طور که همه میدونید اسلام به مردها (فقط و فقط مردها) اجازه داده تا چهار همسر برای خودشون اختیار کنند.
خب ما مردا دوست داریم چند تا همسر برای خودمون اختیار کنیم.خدا اجازه داده؟شما مشکلی دارید؟؟؟ 
خانم ها زود قضاوت نکنید ادامه مطلب رو بخونید به نفعتونه

امروز میخوام درباره چند همسری صحبت کنم.همین طور که همه میدونید اسلام به مردها (فقط و فقط مردها) اجازه داده تا چهار همسر برای خودشون اختیار کنند.
خب ما مردا دوست داریم چند تا همسر برای خودمون اختیار کنیم.خدا اجازه داده؟شما مشکلی دارید؟؟؟
خب این جمله و بعضی از مردها میزنند که میخوام یه زن دیگه اختیار کنم.خدا که اجازه داده،پس به تو ربطی نداره.(منظور از تو اینجا همسر اول هست!)
بله قطعا اسلام این اجازه و به مرد داده که تا چهار همسر دائم برای خودش اختیار کنه.ولی ایا اسلام واجب کرده ازدواج با 4 همسر را؟
در جواب باید گفت خیر! اسلام واجب نکرده و فقط با شرایطی (که بحث من اینجا شرایط اختیار چند همسر نیست!) گفته امکان اختیار بیشتر از یک همسر وجود دارد.
در اسلام احکام مختلف و گوناگونی وجود داره.مثلا یه دسته احکامی جایز هست.انجام و عدم انجام اون کار دست خود فرد هست.دلش بخواد انجام میده!دلش بخواد انجام نمیده!

یه دسته احکام مستحبی هست که انجام بدی بهتره!

ولی نکته ای که توی این دسته احکام نهفته هست و خیلی ها به آن توجه نمیکنند اینه که ،تا زمانی این احکام مستحب و انجام دادنش خوبه که باعث انجام فعل حرامی نشه!که اگه باعث انجام فعل حرامی بشه از دسته احکام مستحب خارج و به دسته احکام حرام وارد میشود.مانند این آیه بسیار زیبا از قرآن کریم که میفرماید:


إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُواْ فىِ الْیَتَامَى‏ فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنىَ‏ وَ ثُلَاثَ وَ رُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیْمَانُكُمْ ذَالِكَ أَدْنىَ أَلَّا تَعُولُوا
و اگر مى‏ترسید كه (بهنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نكنید، (از ازدواج با آنان، چشم‏پوشى كنید و) با زنان پاك (دیگر) ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر مى‏ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نكنید، تنها یك همسر بگیرید، و یا از زنانى كه مالك آنهائید استفاده كنید، این كار، از ظلم و ستم بهتر جلوگیرى مى‏كند.سوره مبارکه نساء ایه 3


خب ازدواج یکی از مستحبات بسیار موکد هست ولی تا زمانی که باعث انجام ظلم و انجام حرام دیگری نشود.خب شاید براتون سوال بشه که چجوری ازدواج با حرامی مخلوط میشه.خب کاری نداری توضیحات زیر را بخونید تا براتون روشن تر شود:

ایا اسلام مثل یک ساختمان کامل نیست؟چرا حتما هست.یک ساختمان کامل از هزاران آجر تشکیل شده است.شما برای این که یک ساختمان کامل داشته باشید نیاز به داشتن تمام آجرها دارید و یک آجر به تنهایی ساختمانی برای شما ایجاد نمیکند…
خب حکم اختیار چند همسر برای مردها یک آجر حساب میشود.اونم آجر اختیاری با شرایطش.
خب چند سوال:
حکم اذیت آزار یک انسان چیست؟
حکم اذیت و آزار یک مسلمان چیست؟
حکم اذیت و آزار یک محب ائمه چیست؟
حکم اذیت و آزار کسی که برای تو کاری انجام داده چیست؟
حکم اذیت و آزار کسی که گردن تو حقی دارد چیست؟
حکم اذیت و آزار کسی که سالیانی دراز از عمرش را بخاطر تو فدا کرده چیست؟
حکم اذیت و آزار کسی که جز تو پناهی ندارد چیست؟
خب قطعا شما جواب سوال های بالا را میدانید و لازم به توضیح نیست.
خب اینم یک آجر دیگر از اسلام.این آجر حرام هست.
(یک مثال ساده دیگر میزنم:
اسلام خوردن سیب را مباح و بدون اشکال دانسته.
ولی از طرفی اسلام میفرماید که نمیتوان از مال دیگری بدون اجازه استفاده کرد.
حال اگر سیبی در باغ فردی بود ایا شما به وسیله حکم اول میتوانید از سیب استفاده کنید و میل کنید؟
جواب قطعا خیر هست.چون درسته طبق حکم اول خوردن سیب اشکال ندارد ولی طبق حکم دوم خوردن سیب چون غصبی هست حرام هست..)
دوستان من قصد ندارم بگم که این کار حرام هست نه! ولی به نظر شخصی من این که بعضی مردها با این یک کلمه که اسلام گفته چند همسری مجاز است بروند و دوباره ازدواج کنند و همسر اولشان را یا طلاق دهند یا طرد کنند یا اذیت کنند یا کنار بگذارند،به نظرم این کار قطعا حق الناس و حرام هست.
کدام انسان ازاده ای اجازه میدهد همسری که یک عمر به پای شوهرش نشسته و فزندانی را بزرگ کرده و حالا شوهر با جسارت تمام همسر را کنار بگذارد و به همسر دیگری بپردازد.
بیاییم اسلام را جامع و کامل ببینیم نه این که یک حکم اسلام را که به نفع خودمان هست و به تنهایی ببینیم
به خدای مردان تک همسر و عاشق همسر میسپارمتان
یا علی مددی 

ممlhsdslllll

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 48

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کتاب مکارم شیرازی برای مشکلات جنسی

پ آوریل 16 , 2015
بسم الله الرحمن الرحیم – دانلود کتاب ایت الله مکارم شیرازی در مورد مشکلات جنسی بعد از دانلود ازحالت زیپ خارج کنید ودرون پوشه ی BOOK روی فایل HTML کلیک کنید با حجم 60 کیلوبایت دانلود از لینک مستقیم دانلود از ترن بیت دانلود از مدیا فایر   برای امتیاز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...