واکنش ضد و نقیض مقامات افغان و آمریکایی در مورد کشته شدن «حافظ سعید»

اشتراک گذاری :

 اداره امنیت ملی افغانستان چند روز قبل از کشته شدن «حافظ سعید» سرکرده گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان توسط حمله هواپیماهای بدون‌سرنشین آمریکایی خبر داد.

«حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان ضمن تأیید این خبر می‌افزاید: «گل زمان» معاون حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان همراه با معاونش به‌نام «جهان‌یار» در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار کشته شده است.

پس از گذشت سه روز از اعلام خبر کشته شدن سرکرده این گروه تروریستی در افغانستان و پاکستان، مقامات آمریکایی این خبر را تأیید نمی‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان از شناسایی جسد حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی داعش توسط مقامات امنیتی اطمینان داده بود.

با این حال، «برایان تریبوس» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان با تأیید حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در روز جمعه به منطقه ننگرهار، کشته شدن حافظ سعید را تأیید نکرد.

مقامات ناتو نیز از سخن گفتن در این باره خودداری می‌کنند و در مورد تأیید یا تکذیب خبر کشته شدن حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی داعش اظهارنظری نمی‌کنند.

یادآور می‌شود که روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون»، اوایل فروردین سال جاری نوشته بود: «حافظ سعید» که چندی قبل به‌عنوان رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان اعلام موجودیت کرده بود، همراه با دو نفر دیگر در یک انفجار بمب در «توره دره» از منطقه تیراه در ایالت «خیبرپختونخواه» کشته شده است، اما این گروه تروریستی کشته شدن سرکرده داعش را تأیید نکرد.

سال گذشته «شاهدالله شاهد» سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان گفته بود که «حافظ سعید» رهبر طالبان منطقه «اورکزی» این کشور، به‌عنوان رهبر جدید گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان انتخاب شده است.

حافظ محمد سعید یکی از پنج فرمانده مهم تحریک طالبان پاکستان بود که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی از این گروه جدا شد و به‌سرکردگی «شاهدالله شاهد» سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

گفته می‌شد که شاهدالله شاهد سرکرده واقعی گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان است و حافظ سعید تنها به‌صورت نمادین معرفی شده است.

منبع:تنسیم

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانستنیها ۳

د جولای 13 , 2015
دانستنیها ۳ ۱- آیا می دانید هم از نظر عقلی، هم قرآنی و هم پزشکی طول عمر امام زمان(عج) امکان پذیر است. ۲- آیا می دانید نظریه تکامل داروینی(پی در پی) از دیدگاه اسلام قابل قبول است. ۳- آیا می دانید عمل ترشح عسل توسط زنبور یک عمل کاملاً الکترومفناطیسی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...