ورود بی‌بی‌سی به حاشیه‎‌های طنز «دورهمی»

اشتراک گذاری :
نودیها:به نظر می‌رسد استعمارگران با فرصت‌طلبی مترصد سوءاستفاده از این محمل برای خدشه در وحدت کشور و تشدید منازعه مذهبی هستند.

رسانه دولتی انگلیس BBC در بخش فارسی خود با اشاره به اعتراض ۲۰ تن از نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس به آنچه که “اهانت به بزرگان اهل سنت” در طنز تلویزیونی «دورهمی» با اجرای مهران مدیری خوانده‌اند، خاطرنشان کرد: «طلحه و زبیر از صحابه پیامبر اسلام و از شخصیت های مورد احترام مسلمانان سنی هستند؛ اما در روایات شیعه از این دو به عنوان اشخاصی نام برده می‌شود که با علی ابن ابی‌طالب، امام اول شیعیان جنگیدند.»

به گزارش بی بی سی فارسی، موضوع برنامه دورهمی “تظاهر و ریا” و محور گفته‌های مجری “انتقاد از ریاکاری‌های مرسوم در فضای اجتماعی امروز ایران” بوده است.

رسانه دولتی انگلیس که سابقه تیره‌ای در دامن زدن به تفرقه مذهبی دارد، در گزارش خود ضمن یادآوری اینکه “آیت الله خامنه ای دست‌کم دو بار گفته که با توهین به مقدسات اهل سنت مخالف است” می‌افزاید: «پیش از این برخی چهره‌های سیاسی نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، کسانی که از ولی فقیه اطاعت کامل ندارند را با این دو شخصیت مقایسه کرده بودند… فراکسیون اهل سنت مجلس دهم طی نزدیک به سه ماهی که از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، به مواردی از تضعیف حقوق سنی‌های ایران اعتراض کرده است.»

بی بی سی فارسی در ادامه رویکرد تفرقه‌جویانه خود، کوشیده است که خبر فوق را به مسائل دیگر پیوند بزند و به‌اصطلاح بر آتش ماجرا بدمد؛ در همین راستا اضافه می‌کند: «شهروندان اهل سنت در ایران می‌گویند که طی چهار دهه اخیر دچار محدودیت‌هایی بوده‌اند و از جمله اجازه احداث مسجد در شهرهای شیعه‌نشین و برپایی نماز عید فطر در شهرهایی همچون تهران را ندارند. “مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی” امام جمعه سنی‌های زاهدان سال گذشته در پی تخریب نمازخانه سنی‌ها در محله پونک تهران گفته بود: عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن… تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌ سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌کند.»

به نظر می‌رسد استعمارگران با فرصت‌طلبی مترصد سوءاستفاده از این محمل برای خدشه در وحدت کشور و تشدید منازعه مذهبی هستند. از این رو مثل همیشه هوشیاری نخبگان شیعه و سنی و مدیریت صحیح افکارعمومی مورد انتظار می‌باشد.

جام نیوز

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برنامه روز چهاردهم رقابت های المپیک

س آگوست 16 , 2016
نودیها:برنامه کاروان ایران در این روز به شرح زیر است: فردا از حدود ساعت ۱۸، امید نوروزی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های وزن ۶۶ کیلوگرم به مصاف ریواس اسپینوزا از ونزوئلا می رود. از حدود ساعت ۱۸:۱۵ هم قاسم رضایی در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۹۸ کیلوگرم، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...