وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ فرد و ۶ شرکت را به لیست تحریم‌شده‌های مرتبط با ایران افزود

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ فرد و ۶ شرکت را به اتهام ارتباط با برنامه موشکی ایران و همکاری با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم قرار داد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، ۲ تبعه انگلیسی، ۲ شرکت مستقر در خاک انگلیس، دو شرکت مستقر در امارات متحده عربی و دو شرکت ایرانی با نام‌های صنایع شهید موحد و صنایع شهید نوری، بر اساس حکم جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌‌اند.

اُفک یا همان دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری که برای تجار ایرانی در دوران تحریم نامی آشنا بود، اعلام کرده که شرکت‌های صنایع شهید نوری و شهید موحد  به دلیل قرار داشتن در فهرست شرکت‌های تحت مجموعه شرکت صنایع شهید همت که خود ۲۸ ژوئن سال ۲۰۰۵ به فهرست تحریم‌ها پیوست، تحریم شده‌اند.

۲ شرکت ایرانی در فهرست/ جرم = تولید سوخت برای موشک

جُرم صنایع شهید همت از دیدگاه آمریکایی‌ها، داشتن فن‌آوری مدرن تأمین سوخت مایع موشک‌های بالستیک ایران است.

قرارگاه موشکی سپاه هم تحریم شد

قرارگاه الغدیر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موسسه دیگری است که بر اساس جدیدترین دور احکام ایرانی اُفک، به دلیل داشتن مسئولیت در پرتاب موشک بالستیک نقطه‌زن عماد، به فهرست تحریم‌ها اضافه‌ها شده است.

انگلیسی‌ها هم تحریم شدند

یک تبعه و شرکت انگلیسی هم در فهرست تحریم‌های جدید دیده می‌شود. «جفری جان جِیمز اشفیلد» و ۲ شرکت تحت مالکیت‌اش یعنی Aviation Capital Solutions و میهمانان خارجی جدید تحریم‌های ضدایرانی هستند.

جِیمز متهم است که اواخر سال ۲۰۱۵، شخصاً در یک سری مذاکرات تجاری برای خرید یک قطعه هواپیمای آمریکایی شرکت جسته؛ این قطعه بنا بوده بر روی یکی از هواپیماهای ماهان بسته شود.

شرکت این انگلیسی هم متهم است که روند خرید قطعات هواپیما برای ماهان را تسهیل کرده است.

یک شرکت انگلیسی دیگر به نام Aircraft, Avionics, Parts & Support هم در فهرست جدید تحریم‌ها نام خود را جای داده، این شرکت هم متهم است که با شرکت‌های زیرمجموعه ماهان همکاری و برای آنها قطعه خریده است.

رئیس این شرکت یعنی «جان اِدواردز» آخرین انگلیسی لیست جدید تحریم‌هاست.

دو شرکت بازرگانی اماراتی FZE و HSI هم به دلائل مشابه یعنی کمک به ماهان، تحریم شده‌اند.

FZE متهم است که در قراردادهای تعمیر و نگهداری و حتی خرید هواپیما، از جانب ماهان وارد مذاکره شده است. HSI علاوه بر اتهام کمک به خرید هواپیما، متهم است که در فعالیت‌های بازرگانی هم با ماهان همکاری داشته است.

ماهان، هدف اصلی تحریم‌ها

شرکت ماهان در سال ۲۰۱۱ به اتهام کمک به سپاه قدس و بر اساس دستور اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ تحریم شد. دستورات اجرایی آن دسته از قوانین آمریکا است که مشابه مصوبات هیئت وزیران ایران، از سوی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مستقیماً ابلاغ می‌شود و لغو آن هم در اختیار خود وی است.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از نیروهای ایرانی تقاضا می‌کنم امنیت اروپا را به عهده بگیرند/پیشنهاد جالب بازیگر ایرانی برای امنیت اروپا

ش مارس 26 , 2016
سایت نودیها : حسام نواب صفوی بازیگر کشورمان که چند روز پیش در اروپا بود، با انتشار تصویر زیر به تشریح وضعیت امنیتی در اروپا پرداخت.   نواب صفوی در این باره توضیح داد: نیروهای ایرانی رسم مسلمانی رابه جا آورند و مردم اروپا را نجات دهند. من همین الان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...