وقتی محسن چاوشی، غیرت ایرانی مهدویان را برای لاتاری به جوش می‌آورد!

اشتراک گذاری :

نودیها:مدتی است پیش نمایشی از قطعه مسلخ با صدای محسن چاوشی به گوش شنوندگان و علاقه مندان رسیده است.


طبق این سى و اندی ثانیه، شاهد شاهکاری از طرف سازندگان آن هستیم، سى و هشت ثانیه ای شامل چند مصرع و لحنی فوق العاده دقیقا همان چیزی که طرفدارانش از “او” می‌خواهند.
علی اکبر یاغی تبار شاعر سنگین سخن و گه گاه سیاسی نویس و از شاعرانی که چاوشی دوستان تمایل دارند ستاره شان هر از گاهی با این هنرمند کار کند که نتایج و خروجی‌های بکری همچون اثر “چنگیز” داشته اند را به گوش جان و دل سپرده و به مذاق شان خوش نشسته است. با نیم نگاهی به اشعار یاغى تبار و عقبه هنری او و تجربیاتش در زمینه شعر خواهیم دریافت که این هنرمند اشعاری با مضامینی چون میهن پرستی، دین، سیاست، انسانیت، حماسه و دیگر مضامین اجتماعی با لحنی قوی و ساختار و چارچوبی منسجم همراه با انتخاب کلمات ثقیل می پردازد.

از شعر “مسلخ” با نام پیشین “دُبی” طبق چند مصرع زیر:
دختر شاه پریونو بردن
حال من از رفته و مونده بد شد
“قالی کرمون تو دُبی لگد شد”
“غیرت” من خار بیابون شده
دیگه کفن خواب خیابون شده

می توان دریافت که این اثر همچون آثار قبلی این شاعر از قاعده وطن پرستی و سیاست مستثنی نیست و انتظار می رود که بعد از شنیده شدن به مضامینی مانند غیرت و وطن پرستی و ایران دوستی پرداخته باشد.
با توجه به نام پیشین این اثر یعنی “دُبی” و نقش و دخالت حاشیه نشینان “خلیج فارس” در کشور مان، به قدری زیاد مى توان “مسلخ” را مترادف و هم معنی با آخرین اثر سینمایی “محمد حسین مهدویان” با عنوان “لاتاری” که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد دانست.
لاتاری به غیرت و حیثیت ایرانی، به ناموس و دختران و خواهران ما، به دخالت کثیف حاشیه نشینان و مافیای قاچاق “دختران ایرانی” پرداخت.
غیرت ایرانی که با بازی ساعد سهیلی به تصویر کشیده شد و با نقش آفرینی هادی حجازی فر به دُبی ختم شد.

چشمان مان را هنرمندانی چون یاغی تبار، چاوشی و مهدویان به این فجایعِ اخلاقى و اجتماعى که در حاشیه خلیج فارس در حال رخ دادن است، باز خواهد کرد.
آهنگ را دوباره و با دقت گوش کنیم و این بار توجه بیشتری به لحن محسن چاوشی داشته باشیم که قالی کرمان را چگونه لگد مال می کنند!

آری متوجه مفهوم قالی کرمان و لحن پر از خشم چاوشی از لگد مال شدن آن شدیم.
می گوید: غیرت من خار بیابون شده!
همان پرسشی که شخصیت ساعد سهیلی و هادی حجازی فر را وادار به انتقام کرد!

اینجاست که مى توان به هوش و ذکاوت هنرمندانی چون چاوشی و یاغی تبار براى پرداختن به معضل اجتماعىِ روز آن هم با چنین سبک و سیاقى پی برد.
اینجاست که مى توان متوجه علت تاخیر انتشار این اثر (مسلخ) شده و از طرفی به سخت مجوز گرفتن مهدویان برای فیلمنامه با کلی ممیزی پی برد!

“مسلخ” درد وطن است که چاوشی فریادش مى کشد
“لاتاری” درد ملی است که مهدویان به تصویرش مى کشد.
مسلخ و لاتاری را باید امر مبرم این روز های کشور مان دانست، امری که مسئولین باید پیگیر باشند تا وضع “معیشت مردم” باعث و بانی متضرر شدن “ناموس ایرانی” نشود.

با دیالوگی از فیلم سینمایی لاتاری این متن را به پایان می رسانم:
حاج موسی (حجازی فر): هر کسی که به ناموس ایرانی دست درازی کنه تو خونه خودش خفه اش میکنیم…

لازم به ذکر است قطعه مسلخ همزمان با اکران احتمالی فیلم لاتارى در تاریخ ٢۴ اسفند ماه منتشر مى شود.

همچنین رضوی، تهیه کننده فیلم لاتاری بتازگی گفته “‎محمدحسین مهدویان” پیشنهاد ساخت یک ویدئو کلیپ بر اساس یک قطعه موسیقی از ‎محسن چاوشی را داده بودند و بعد از شنیدن ‎مسلخ ایده ی ‎لاتاری به ذهنش رسیده بود.”

دانشجو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 110

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی (نواهنگ) راه کربلا با مداحی امین ولی زاده

چ فوریه 28 , 2018
نواهنگ راه کربلا با مداحی امین ولی زاده دانلود تبیان برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 110

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...