ویروس خطرناک زیکا در این کشورها

اشتراک گذاری :
نودیها :  کارشناسان ایالات متحده دو واکسن بالقوه برای مبارزه با بیماری زیکا تولید کرده‌اند اما در عین حال اعتراف کرده‌اند که استفاده از آن تا سال‌ها امکان پذیر نخواهد بود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران امیدوار هستند آزمایش‌های بالینی واکسن را بر روی نمونه‌های انسانی از اواخر سال میلادی جاری آغاز کنند.
تا به حال ۳۱ مورد عفونت در میان شهروندان ایالات متحده به دلیل سفر به مناطق آسیب دیده توسط ویروس به وجود آمده است.
براساس گزارش‌ها حدود ۸۰ درصد از افراد مبتلا به ویروس zika  تا مدت‌ها هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشته‌اند و ۲۰ درصد افراد علائم خفیفی چون تب، بثورات جلدی، درد مفاصل و قرمزی چشم‌ها را تجربه کرده‌اند.
کارشناسان از احتمال وجود و سرایت ویروس zika در ۲۴ کشور در آمریکای لاتین و کارائیب خبر داده‌اند.
مقامات سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند به زودی این ویروس در تمامی کشورهای دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی به جز کانادا و شیلی منتشر خواهد شد.
کارشناسان در عین حال عنوان کرده‌اند تفاوت ساخت واکسن برای ابولا با زیکا در این است که ویروس ابولا نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ شناسایی شد و پزشکان سالیان متمادی بر روی آن تحقیق می‌کردند اما زیکا جدیداً شناسایی شده است.
کارشناسان کشورهای در معرص خطر زیکا را شامل بولیوی، برزیل، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، ونزوئلا، هائیتی، مارتینیک، سنت مارتین و پورتوریکو اعلام کرده‌اند.
در حال حاضر در کشورهای برزیل بسیاری از مادران، نوزادانی با سری کوچک‌تر از حدی طبیعی به دنیا می‌آورند که ظاهری شبیه به کودکان مبتلا به میکرو سفالی دارند اما در واقع آنها به ویروس زیکا مبتلا هستند.
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند جهت جلوگیری از گزیده شدن توسط حشرات از اسپری‌های رفع حشرات استفاده کنند. پیراهن آستین بلند و شلوار بلند بپوشند و در مناطق باز حتما از پشه بند استفاده کنند، این مسئله بویژه در خصوص مسافران کشورهای قاره آمریکا حائز اهمیت است.
کارشناسان حدود ۴۰۰۰ مورد ابتلای ثبت شده در خصوص بیماری زیکا را تا به حال شناسایی کرده‌اند.
کارشناسان علت شیوع گسترده زیکا را به دلیل سطح ضعیف زندگی مردم در نواحی درگیر عنوان کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مناظره جالب امام صادق (ع) در مورد هدهد

س فوریه 9 , 2016
نودیها : مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: در مجلسی که ابو حنیفه نیز حضور داشت، امام صادق(ع) فرمود: هدهد راهنمای لشکر سلیمان(ع) بود، زیرا هدهد آب‌های زیر زمین را می‌بیند.  مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: در مجلسی که ابو حنیفه نیز حضور داشت، امام […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...