پاسخ امام جواد(ع) به سوالی درباره ذوالکفل

اشتراک گذاری :

خداوند متعال یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر فرستاد که سیصد و سیزده نفر آنان مرسل بودند و ذو الکفل یکى از آن مرسلین علیهم السلام مى‌باشد.

 نودیها:امام محمد جواد علیه‌السلام ـ در پاسخ به عبدالعظیم حسنى که پرسید نام ذوالکفل چه بود و آیا از پیامبران مرسل بوده است یا نه؟ ـ فرمود:
خداوند متعال یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر فرستاد که سیصد و سیزده نفر آنان مرسل بودند و ذو الکفل یکى از آن مرسلین علیهم السلام مى‌باشد.
او بعد از سلیمان بن داوود علیه السلام مى‌زیست و در میان مردم مانند داوود قضاوت مى‌کرد و جز براى خداوند عزّ و جلّ خشم نگرفت.
نامش عویدیا بود و او همان کسى است که خداوند متعال در کتاب خود از وى نام برده است، آنجا که مى‌فرماید: «و یاد کن اسماعیل و یَسَع و ذو الکفل را که همه از نیکانند*»
متن حدیث:
الإمامُ الجوادُ علیه السلام ـ لَمّا سَألَهُ عبدُ العَظیمِ الحَسَنیُّ عن ذی الکِفلِ ما اسمُهُ ؟ و هلَ کانَ مِن المُرسَلینَ ؟ ـ : بَعَثَ اللّه ُ تعالى جَلَّ ذِکرُهُ مِائهَ ألفِ نَبیٍّ و أربَعهً و عِشرینَ ألفَ نَبیٍّ ، المُرسَلونَ مِنهُم ثلاثُمِائهٍ و ثلاثَهَ عَشَرَ رجُلاً ، و إنّ ذا الکِفلِ مِنهُم صلواتُ اللّه ِ علَیهِم . و کانَ بَعدَ سُلیمانَ بنِ داودَ علیه السلام ، و کانَ یَقضی بینَ النّاسِ کما کانَ یَقضی داودُ ، و لَم یَغضَبْ إلاّ للّه ِ عَزَّ و جلَّ ، و کانَ اسمُهُ عُویدیا ، و هُو الّذی ذَکرَهُ اللّه ُ تعالى جَلّت عظَمتُهُ فی کِتابهِ حیثُ قالَ : «و اذْکُرْ إسْماعیلَ و الیَسَعَ و ذا الکِفْلِ و کُلٌّ مِنَ الأخْیارِ*»
*سوره ص، آیه۴۸

«قصص الانبیاء، صفحه ۲۷۷»

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکسی از سفر فریبا نادری به کربلا/ مرجع تقلید این بازیگر

چ آگوست 31 , 2016
نودیها:فریبا نادری با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: من یک مسلمان معتقدم. شاید ظاهرم مثل عرفی باشد که در جامعه وجود دارد اما به احکام دینم پایبندم.  فریبا نادری نوشت: من یک مسلمان معتقدم. شاید ظاهرم مثل عرفی باشد که در جامعه وجود دارد اما به احکام دینم پایبندم. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...