پاسخ رهبری به استفتاء حق سکونت زن در خانه پس از وفات شوهر و حکم پوشش مقابل نامحرم

اشتراک گذاری :

نودیها :  پایگاه مجازی فقه و احکام رهبری، پاسخ دو استفتاء مهم در خصوص «حق سکونت زن در خانه پس از وفات شوهر» و «حکم پوشش زنان در مقابل نامحرم» از امام خامنه‌ای را اعلام و منتشر کرده است.

 

حق سکونت زن در خانه پس از وفات شوهر

سؤال: اگر شوهر برای این که همسرش بعد از مرگ او بدون منزل نباشد، به همسرش بگوید: تا زمانی که زنده هستی سکونت در منزلم را برای شما قرار دادم و زن هم قبول کند و در آن سکونت کند، آیا پس از فوت شوهر، ورثه می‌توانند زن را از سکونت در منزل منع کنند؟

پاسخ: در فقه به چنین قراردادی «عمری» می‌گویند و با اجرای این قرارداد لازم، زن تا زمانی که زنده است حق سکونت در خانه را دارد ـ هرچند ارث منحصر در خانه باشد ـ و ورثه نمی‌توانند از سکونت او ممانعت کنند.

 

پوشاندن تمام پا مقابل نامحرم

سؤال: آیا بانوان می‌توانند مچ پای خود را در مقابل نامحرم نپوشانند؟

پاسخ: جایز نیست.

 

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تفاوت ساینا معمولی با ساینا S + مشخصات فنی

د مارس 8 , 2021
نودیها :  ساینا یکی از خودروهای گروه خودروسازی سایپا است که از موتور ام ۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. این خودروی ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ، دارای امکاناتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ترمز ای‌بی‌اس، سامانه توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سامانه ترمز کمکی (BA)، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...