پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه کتاب ۹۴

اشتراک گذاری :

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران ساعات پایانی خود را پشت سر می‌گذراند. در این ۱۰ روز کتابخوانان به محفل کتاب آمدند و این‌بار میهمان کتاب بودند. هرچند تعداد بازدیدکنندگان نسبت به دوره‌های گذشته، میزان قابل رضایتی نبود، اما در این میان برخی از کتاب‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.

عناوین تعدادی از کتاب‌های پرمخاطب در این دوره نمایشگاه کتاب به‌شرح ذیل است:

نشر یا زهرا(س)

«حضرت یار» شامل خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب است که برای اولین‌بار در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. این اثر به‌کوشش علی اکبری نوشته شده و دربردارنده سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب از خاطرات و زندگی‌شان در سال‌های مختلف است.

«با دست‌های خالی» شامل خاطراتی از شهید طهرانی مقدم عنوان دیگری از این انتشارات است که در این ایام با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. این دو اثر در قالب «یاران ناب» منتشر شده است.

 

«چادر وحدت» و «شهید بعدازظهر» دیگر عناوین پرمخاطب از این انتشارات بوده است.

بوستان کتاب

«الهی‌نامه» اثر علامه فقیه حسن‌زاده آملی پرمخاطب‌ترین اثر از انتشارات بوستان کتاب اعلام شده است. این کتاب در طول ۱۰ روز گذشته پرفروش‌ترین اثر بوستان کتاب بوده است؛ به‌طوری که چاپ چهل و دوم این اثر در این ایام به اتمام رسیده و به چاپ چهل و سوم رسیده است.

«مغالتات»، «عرفان نظری عرفان عملی» از یحیی یثربی، «همسرداری» اثر آیت‌‌الله امینی و ترجمه و شرح «بدایه و نهایه» از علامه طباطبایی دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات بوده است.

بروج

«من زنده‌ام» پرمخاطب‌ترین اثر این انتشارات است. از این کتاب که شامل خاطرات معصومه آباد از روزهای دفاع مقدس و اسارت است، در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تعداد دوهزار نسخه به فروش رفته است.

 

اسرا

«مفاتیح الحیات» پرفروش‌ترین اثر انتشارات اسراء در این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده است. این اثر شامل شرح احادیثی از ائمه اطهار(ع) به‌روایت آیت‌الله العظمی جوادی آملی است که به‌نوعی سبک زندگی اسلامی را روایت می‌کند. این اثر در طول ۱۰ روز گذشته، سه‌هزار نسخه آن به فروش رفته است.

مجلدات جدید از تفسیر «تسنیم» دیگر عناوین پرمخاطب این روزهای انتشارات اسراء بوده است.

آرما

کتاب «ر» زندگی رسول حیدری (مجید منتظری) را به تصویر کشیده است؛ زندگی مردی که کنار مردمی از جنس خودش اما با زبان و آداب و رسوم متفاوت در کشوری غریب (بوسنی) به شهادت رسید.

این زندگی در سه فصل روایت شده است: فصل نخست، از زمانی آغاز می‌شود که رسول حیدری از سفر بوسنی در سال ۷۱ بازمی‌گردد. نویسنده در این فصل، حال و هوای او در خانه و دلتنگی‌های همسرش معصومه و بچه‌ها را در آن روزها ترسیم کرده است. روایت زندگی در بخش بعدی وارد دوره‌ دانشجویی او می‌شود که با همرزمانش در دانشگاه امام حسین علیه السلام می‌گذرانند. فوتبال‌های گل‌کوچک دانشکده فرصتی است برای بازگشت به دوران نوجوانی و جوانی و از آنجا خاطرات دوران کودکی رسول آغاز می‌شود و تا دوران انقلاب و بعد از آن، تا سال ۶۲، ادامه می‌یابد. تشکیل سپاه همدان، سپاه ملایر، دوره‌های آموزشی و جریان مبارزه با ضدانقلاب و شرکت در عملیات غرب و ازدواج با معصومه برزگر از مهمترین وقایع این برهه است که برای خواننده روایت می‌شود.

 

«زخم داوود»، «جایی که خیابان‌ها نام داشت»، «اعترافات» و «اینستالوژی» دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات بوده‌اند.

سپیده باوران

«مجنون در تهران» یکی از آثار شعر تازه‌عرضه‌شده از سوی این انتشارات است که مورد استقبال کتابخوانان قرار گرفته است.
«هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان دیگر کتاب مورد استقبال از این ناشر مشهدی بوده است. کنار این عناوین، باید از «در کشور دیگر»، «دکتر بازی» و «کویر» به‌عنوان پرفروش‌های این انتشارات یاد کرد.

فاتحان

«عباس دست‌طلا» اثر محبوبه معراجی‌پور پرفروش‌ترین کتاب در ایام برگزاری این دوره نمایشگاه بود. این اثر روایتی است از پشتیبانی جنگ که در سال گذشته برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه شد. استقبال از این کتاب زمانی شروع شد که رهبر انقلاب بر مطالعه این اثر تأکید کردند.

 

«خمپاره‌های فاسد»، «فرشته نجات»، «دختر کنار شط» و «خط تماس» دیگر عناوین پرفروش این انتشارات هستند.

نیستان

«مرد رؤیاها» عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب نشر نیستان در طول ده روز برگزاری نمایشگاه کتاب بوده است. این اثر فیلم‌نامه‌ای است از سیدمهدی شجاعی درباره شهید چمران. این اثر از همان روز نخست با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است.

بنا بر اعلام انتشارات نیستان، «پنجشنبه فیروزه‌ای»، «به‌بلندای آن ردا»، «کمی دیرتر» و «نامیرا» دیگر عناوین پرمخاطب از این انتشارات در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب بودند.

 

نیماژ
بنا بر اعلام نشر نیماژ «اسمش همین است»، «آتایا»، «غزل روزگار ما»، «فرانکشتاین در بغداد» و «ژتون قرمز» پرفروش‌ترین آثار در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب بودند.

نیلوفر

بنا بر اعلام انتشارات نیلوفر کتاب‌های «دنیای سوفی»، «محاکمه»، «اتفاق»، «تهوع» و «جنگ و صلح» پرمخاطب‌ترین آثار این انتشارات بوده‌اند.

نشر شاهد

«ترکش‌های ولگرد» اثر داوود امیریان پرمخاطب‌ترین اثر این انتشارات بوده است. کنار کتاب امیریان «ققنوس فاتح»، «سه روایت از یک مرد»، «حکایت سرداران»، «رنج» محمد محمودی نورآبادی عناوین پرمخاطب این روزها بوده‌اند.

***

نور الزهرا(ع)

«ریحانه بهشتی» عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب در سال‌های اخیر از انتشارات نورالزهرا(س) است. این اثر به‌همراه  «در چشمه تربیت»، «دوران طلایی تربیت»، «صمیمانه با عروس و داماد» و «آداب عشق‌ورزی» عناوین پرفروش در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب بوده‌اند.

انتشارات نظر

بنا بر اعلام این انتشارات کتاب‌های «مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبش‌های هنری قرن بیستم»، «انقلاب مفهومی» و «اوج و افول مدرنیسم» از علیرضا سمیع‌آذر، «تصویرسازی»،  فرشید مثقالی و «روش‌شناسی هنر» نوشته لوری آدامز پرمخاطب‌ترین کتاب در طول این ایام بوده است.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شبکه من و تو پاتوق همجنس‌بازان + عکس

ی مه 17 , 2015
به گزارش جام نیوز، شبکه لندنی «من و تو» که از آغاز فعالیت، نقش پیاده نظام فرهنگی شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» را بر عهده داشت، فعالیت خود را با شعار سرگرمی‌و برنامه‌هایی در قالب فرهنگی و سرگرم‌کننده انجام می‌دهد. مأموریت اصلی شبکه ماهواره «من و تو» نشانه گرفتن سبک زندگی مردم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...