پرونده فساد در فوتبال/۱۸۸ سفر غیر ضرور کفاشیان/ ضعف نظارتی وزارت ورزش

اشتراک گذاری :

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفـت: پرونده فساد در فوتبال در جلسه امروز هیأت رئیسه کمیسیون بررسی و نهایی شد؛ موضوع پس از بررسی و تصویب در صحن کمیسیون در هفته آینده  برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه تحویل داده خواهد شد و موضوعاتی که نیازمند بررسی در قوه قضائیه باشد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

وی افزود: موضوع فساد در فوتبال در اواخر سال ۹۲ در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد و از آن زمان تاکنون در خصوص این پرونده با ۷۰ نفر از افراد از حوزه‌های مختلف مرتبط با فوتبال مصاحبه به عمل آمد و مکاتباتی با وزارت اطلاعات، وزارت ورزش و دیوان محاسبات انجام شد و در نهایت گزارش پس از یک سال و حدود سه ماه در کمیسیون نهایی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به محورهای پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: نقص مقررات فدراسیون فوتبال در حوزه داخلی و اساسنامه از جمله موارد مورد ایراد است و اساسنامه فعلی از نظر قانونی مورد تأئید نیست و به تأئید فیفا و هیأت وزیران نرسیده است.

آذین همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر محورها آئین‌نامه انضباطی است که مغایرت آئین‌نامه به عنوان یک مقرره فرا تقنینی با مقررات موضوعه از جمله در اعطای اختیارات ویژه به رؤسای کمیته‌های انضباطی و استیناف برای صدور احکام است که باعث می‌شود به صورت سلیقه‌‌ای در این ارتباط عمل شود.

وی افزود: انتصاب افراد سیاسی غیرمتخصص در حوزه فوتبال محور بعدی است که طبق آن افراد سیاسی فاقد تجربه مرتبط با حوزه فوتبال در فدراسیون و انتصاب مدیران عامل در باشگاه‌ها منصوب شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس اظهار داشت: منابع مالی غیرشفاف و ارتزاق از بیت‌المال هم در فدراسیون و هم در باشگاه‌ها مشهود است، طبق این بخش از گزارش حدود هزار میلیارد تومان سالانه در لیگ برتر و لیگ دسته یک از بیت‌المال هزینه می‌شود و به غیر از سه باشگاه استقلال اهواز، پدیده شاندیز و گسترش فولاد تبریز سایر باشگاه‌ها، دولتی یا شبه دولتی هستند.

«محور بعدی گزارش اینکه نقل و انتقالات بازیکنان بدون نظارت است که این نقل و انتقالات به واسطه مدیران عامل به صورت مستقیم با بازیکنان و مربیان و یا ارتباط مربیان با بازیکنان همچنین بخش ایجنت‌های کددار و نقش گروه‌های متفرقه در نقش ایجنت‌های غیر رسمی شامل خبرنگاران، پیشکسوتان، کارمندان و … انجام می‌شود.»

وی افزود: محور دیگر موضوع رسانه‌های زرد است که از تیترهای خلاف واقع جهت بزرگنمایی بازیکنان و مربیان استفاده می‌کردند که پشت این اقدامات تبانی‌های مالی بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: ورود به شرط‌بندی‌ها، حضور در نقل و انتقالات بازیکنان که شرط‌بندی‌ها به سه صورت توتو، لاین و به شکل سنتی در قهوه‌خانه‌های سطح شهر تهران در ارتباط با فوتبال انجام می‌شده در این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

آذین خاطرنشان کرد: فرار مالیاتی که در فدراسیون بر اساس گزارش حسابرس از سال ۹۱ تا ۹۳ جمعاً حدود ۲۵ میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود داشته و در باشگاه‌های فوتبال تا سال۹۳، ۲۸۳ نفر ممنوع‌الخروج قطعی شده‌اند و سایرین نیز در حال رسیدگی و اجرا هستند.

وی افزود: محور بعدی جعل مدارک پایان خدمت سربازی است که مدارک پایان خدمت ۵۰۰ نفر از بازیکنان مورد بازدید قرار گرفته که جمعاً ۶۹ کارت پایان خدمت باطل شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: تبانی بین بازیکنان و مدیران تیم‌ها، بین داور و مدیران تیم‌ها و بازیکنان و نیز دلالی بین بازیکنان، مربیان و مدیران محور بعدی است و از دیگر محورها سفرهای خارجی بعضاً غیرضرور برخی از مدیران فدراسیون است که به عنوان مثال ۱۸۸ سفر در طی سال توسط رئیس فدراسیون و ۲۱۸سفر توسط دبیر فدراسیون انجام شده است.

آذین خاطرنشان کرد: محور آخر در ارتباط با مدارس فوتبال است که حدود ۱۰۰مدرسه غیرمجاز در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: تخلفات فدراسیون فوتبال محرز است و نقش وزارت ورزش در پیگیری و نظارتی که باید انجام می‌داده ضعیف بوده که موجب شده تا فدراسیون در موارد متعددی برخلاف اساسنامه عمل کند و تبعات مالی، اجتماعی و اخلاقی را به دنبال داشته باشد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اسکورت ‌۲۶۰۰ کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش‌

د ژوئن 8 , 2015
 از بوشهر به نقل از روابط عمومی منطقه دوم دریایی ارتش بوشهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ‌در حاشیه حضور در منطقه دوم دریایی ارتش در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مقتدر نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد بیانگر توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی از تداوم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...