پشت پرده فاجعه سیل دو شهر آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری :
نودیها:مسؤولان ارشد آذربایجان‌شرقی ابتدا اعلام کردند که مردم برای تماشای سیل تجمع کرده بودند که گرفتار سیل شده‌اند، ولی رفته‌رفته با انتشار تصاویر و فیلم‌ها زوایای دیگری از این فاجعه مشخص شد.
 
به گزارش فرهنگ نیوز، روز جمعه وقوع حادثه سیل در بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر منجر به وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات فراوان و جان باختن تعدادی از هموطنان و مفقودی آنها شد.
 
از خسارات مالی تبریز در حاشیه‌های شهر که منازل ساکنانش به استخر تبدیل شده بود که بگذریم خروش بی‌رحمانه سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر که یکی از تلخ‌ترین حوادث آذربایجان را رقم زد نمی‌توان به راحتی گذشت.
 
سیل خروشانی که پر از گل و لای بود و خودروهایی را با مسافران داخلش به کام مرگ کشید.
 
خشم سیلاب در شهرهای آذرشهر و عجب شیر به حدی بود که بسیاری از هموطنانمان را مقابل چشمان شهروندان و عزیزان خود به کام خود کشید و صحنه‌هایی دلخراش و جانگداز را از خود به یادگار گذاشت.
 
انتشار تصاویر خودروهای مچاله شده و اجساد غرق شده در گل و لای و همچنین تصاویر زیر و رو شدن روستای چنار که بیشترین خسارت جانی و مالی را متحمل شده است دل هر کسی را به در می‌آورد.
 
انتشار تصاویر دلخراش و وحشتناکی از بلعیده شدن خودروها در سیل آذرشهر که از آن به عنوان فاجعه پل غله‌زار یاد می‌شود و صدای شیون و فریادهای مردمی که نظاره‌گر آخرین تقلاهای غرق شدگان در سیل بودند بار دیگر مردم آذربایجان را عزادار کرد. هنوز داغ زخم‌ها و مظلومیت جان‌باختگان قطار مرگ را فراموش نکرده بودیم که گردش روزگار داغ دیگری برایمان به ارمغان آورد! با مرگ بیش از ۴۰ نفر از شهروندان آذربایجانی بار دیگر آذربایجان به سوگ نشست.
 
بعد از وقوع فاجعه سیل گروه‌های امدادی هلال احمر، اورژانس، ارتش و سپاه به سمت مناطق سیل‌زده شتافتند و عملیات برای نجات و جستجوی مفقودین حادثه شروع شد.
 
تا به امروز ۳۵ جسد از ۴۲ مفقود این حادثه کشف شد‌ه‌اند که ۱۸ نفر مربوط به عجب‌شیر و ۱۷ نفر مربوط به آذرشهر است.
 
مسؤولان ارشد استانی ابتدا اعلام کردند که مردم برای تماشای سیل تجمع کرده و مشغول فیلم‌برداری و انداختن عکس سلفی از سیل بودند که گرفتار سیل شده‌اند!
 
تصاویر اولیه به نوعی این گفته مسؤولان را تایید می‌کرد، ولی رفته رفته با انتشار تصاویر و فیلم‌ها زوایای دیگری از این فاجعه مشخص شد.
 
طبق گزارش‌های مستند دریافتی از شهروندان و همچنین تصاویر موجود دوربرگردان جاده آذرشهر که اداره کل راه و شهرسازی در وسط رودخانه احداث کرده است عامل گرفتار شدن خودروهایی بود که از این جاده عبور می‌کردند! این در حالی است که مسؤولان ذیربط طی مصاحبه‌های متعدد اعلام می‌کردند مردم برای تماشای سیل رفته بودند!
 
احتمال دارد برخی مشغول فیلمبرداری و انداختن عکس سلفی باشند اما به این نکته توجه کنیم که راه ارتباطی از زیر پل بوده است.
 
بر اساس این گزارش دوربرگردان جاده آذرشهر از چند سال پیش در پل غله‌زار به علت وقوع تصادفات جاده‌ای به صورت اجباری به سمت وسط رودخانه سوق داده می‌شود، این جاده فرعی که غیراستاندارد و غیرکارشناسانه تعبیه شده بود عامل گرفتار شدن اتومبیل‌ها در سیل شد که در حال گذشتن از جاده بودند.
 
حال بار دیگر همانند حادثه قطار مرگ بی تدبیری مسوولان وزارت راه فاجعه غم‌باری برای مردم آذربایجان رقم زد.
 
در انتها جا دارد سلامی بکنیم به نمایندگان استان در مجلس که سینه خود را سپر کرده و مقابل استیضاح وزیر راه ایستادند! سلام نماینده وزیر و دولت!
فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 39

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مناجات زیبا « أین الرجبیون »با صدای میثم مطیعی

د آوریل 17 , 2017
دانلود رجانیوز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 39

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...