چرا سفر به ایران گران است

اشتراک گذاری :

نودیها:همیشه در ذهن خیلی ها این تصور ایجاد شده است که سفر به ایران ارزان است و حتی خیلی‌ها نیز به آمارهای جهانی گردشگری اشاره می‌کنند که مقصد ایران را به عنوان یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا معرفی می‌کنند، درحالیکه کارشناسان و راهنمایان گردشگری خلاف این موضوع را مطرح می‌کنند و دلیل آمارهای جهانی درباره سفر ارزان به ایران را نیز اطلاعات نادرست نهادهای مرتبط با سفر در کشور خودمان ذکر می‌کنند که اینگونه اشتباه و به هر دلیلی آمار نادرست به سازمانهای جهانی گردشگری ارائه می‌کنند.

اطلاعات نادرست به سازمانهای گردشگری جهان می‌دهند

در این رابطه محمود بنکدارنیا_ عضو جامعه تورگردانان ایران, با انتقاد از اینکه چرا اطلاعات نادرست به سازمانهای گردشگری جهان درباره ارزان بودن گردشگری ایران ارائه می‌شود، گفت: به هیچ وجه سفر به ایران ارزان نیست، البته هیچ کس نیز از سفر گردشگران خارجی به ایران ناراحت نیست ولی واقعیت این است که سفر به ایران گران است و تا زمانی که علت این گرانی مشخص و برطرف نشود حجم سفر گردشگر خارجی نیز به ایران در همین مقدار آمارها باقی می‌ماند و چرا نباید از پتانسیل‌ خوب گردشگری کشورمان بهتر استفاده کینم.

مقایسه تور ایران و مصر از مبدا آلمان

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: مثلاً همین الان تور ایران و کشور مصر را از مبدا آلمان در نظر بگیرید، مشاهده می‌شود قیمت تور ایران دو برابر قیمت تور مصر است، درحالیکه خدمات و زمان تور مصر بسیار بیشتر نیز است.

هزینه‌ اقامت و حمل‌ونقل کمتر شود

عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: سفر به ایران گران است و با تبلیغات ارزان نمی‌توان گردشگری را درست کرد، باید هزینه‌های اقامت، حمل و نقل و …. در ایران کاهش یابد.

ممنوعیت برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین المللی در تهران علی‌الخصوص در بهار و پاییز

بنکدارنیا بیان داشت: البته ناگفته نماند اگر فکری هم برای اقامت و زیرساخت‌های گردشگری در کشور نکنیم آمدن زیاد گردشگر به ایران به ضد خود تبدیل می‌شود زیرا نباید گردشگر ناراضی از ایران بر گردد، مثلاً نهادهای دولتی و خصوصی همایش‌ها و کنفرانس‌های خود را در فصل سفر که بهار و پاییز است، برگزار نکنند زیرا ظرفیت هتل‌ها پر می‌شود و یا حداقل در تهران برگزار نکنند و در شهرهای مانند مشهد برگزار کنند که بیشترین هتل‌ها در این شهر است و بیشتر مواقع نیز نیمی از آنها خالی است.

تجربه اروپا برای ایران

وی خاطرنشان کرد: مثلاً در اروپا مهمترین نمایشگاه‌های بین المللی خود را در فصل زمستان برگزار می‌کنند تا در فصل بهار، پاییز و تابستان برای گردشگران واقعی؛ ظرفیت برای اقامت و هتل وجود داشته باشد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آقای گل لیگ برتر تولد رهبر انقلاب را تبریک گفت

پ آوریل 20 , 2017
نودیها:مهدی طارمی با انتشار کلیپی از رهبر معظم انقلاب در اینستاگرامش خطاب به ایشان نوشت: «تولدتون مبارک، انشاالله که سایتون کم نشه آقا.» مشرق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 16

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...