چسبندگی جفت چیست؟/علایم آغاز فرآیند زایمان

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان

علایم آغاز فرآیند زایمان چسبندگی جفت چیست؟ – در ادامه.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره دلایل خونریزی‌های دوران بارداری در سه ماهه دوم و سوم، اظهار داشت: دلایل خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری، جفت سرراهی یا جدا شدن زودرس جفت است.

وی افزود: جدا شدن زودرس جفت به ویژه در اواخر بارداری با درد و خونریزی همراه است.

*چه موقع باید به متخصص مراجعه کرد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خونریزی بر اثر جفت سر راهی روشن است و باید به پزشک متخصص مراجعه شود. همچنین زنانی که با جفت سر راهی مواجه می‌شوند ممکن است نیاز به سزارین داشته باشند.

*ترشحات خون‌آلود در اواخر بارداری نشان دهنده آغاز پروسه زایمان

رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: گاهی ممکن است اواخر بارداری و حوالی تاریخ تخمینی زایمان، ترشحات خون‌آلود دیده شود. این ترشحات نشان‌دهنده آغاز پروسه زایمان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زایمان مقطعی نیست که لحظه‌ای اتفاق بیفتد، حدود یک هفته قبل از زایمان تغییراتی ایجاد می‌شود که با دفع ترشحات خون‌آلود خود را نشان می‌دهد و به آن نشانه‌های زایمان می‌گویند. این علامت خطر نیست و نشان‌دهنده قریب‌الوقوع بودن زایمان است به شرطی که خونریزی زیاد نباشد.

*مراقبت چسبندگی جفت باشید

خداکرمی گفت: اگر فردی با وجود جفت سرراهی سابقه سزارین قبلی داشته باشد، در معرض خطر بیشتری است زیرا ممکن است جفت به محل زخم و برش قبلی سزارین بچسبد و پدیده خطرناکی به نام چسبندگی جفت ایجاد کند.

وی افزود: این موضوع می‌تواند منجر به خونریزی شدید، از دست دادن رحم یا حتی مرگ مادر شود.

*لزوم شرکت در کلاس‌های پیش از بارداری

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: لروم شرکت در کلاس‌های پیش از زایمان و تحت نظر بودن مادر می‌تواند موجب بارداری سالم و زایمان بی‌خطر شود.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تلاوت استاد محمد پورعاشوری - برنامه مفتاح

پ اکتبر 15 , 2015
تلویزیون مهاجر – دینی برای بارگیری و یا پخش برخط به ادامه بروید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...