چند توصیه برای پیشگیری از ناباروری ثانویه

اشتراک گذاری :

سلامت و زیبایی

یک جراح و متخصص زنان تاکید کرد: در نظر داشتن سبک زندگی صحیح و پرهیز از چاقی، استرس و عوامل محیطی و عادات آسیب رسان به سلامت مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانند شانس باروری را افزایش دهند.

دکتر کتایون برجیس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پرهیز از چاقی، استرس و داشتن برنامه منظم ورزشی از ناباروری ثانویه پیشگیری می‌کند، گفت: استفاده از یک رژیم غذایی اصولی و صحیح که در آن مصرف کافی ترکیبات آنتی اکسیدان، میوه‌ها و سبزیجات تازه گنجانده شده باشد و در یک مفهوم ایجاد یک سبک زندگی صحیح برای افزایش شانس باروری اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: توصیه مهم برای کاهش شیوع ناباروری این است که تصمیم به تشکیل خانواده زودتر گرفته شود و تاخیر زمانی جهت تصمیم گیری به بارداری به حداقل زمان کاهش یابد.

برجیس یادآور شد: بالا رفتن سن ازدواج عامل مهمی برای افزایش خطر شیوع ناباروری در جامعه است و با تاخیر برای بارداری و افزایش سن هر دو فرد، شانس بوجود آمدن انواع مسائل و مشکلات تاثیرگذار در ناباروری نیز بیشتر می‌شود.

این جراح و متخصص زنان تاکید کرد: از آن جمله مسائلی که زنان را درگیر می‌کند عفونت‌های لگنی، آندومتریوز، بوجود آمدم میوم‌ها و ساده‌تر از همه کاهش ذخایر تخمک‌گذاری با گذر زمان است.

برجیس گفت: از عواملی که مردان را در معرض خطر ناباروری قرار می‌دهد نیز تماس‌های محیطی و شغلی پرخطر است. احتمال بوجود آمدن واریکوسل را می‌توان از جمله علل تاثیرگذار بر باروری برشمرد به طوری که حدود ۴۰ درصد مردان نابارور مبتلا به واریکوسل هستند.

وی در پایان گفت: در نظر داشتن سبک زندگی صحیح و پرهیز از چاقی، استرس و عوامل محیطی و عادات آسیب رسان مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانند شانس باروری را افزایش دهند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کاهش و درمان درد با بادکش و حجامت

ی مه 17 , 2015
بادکش درمانی در طب سنتی ایرانی ـ اسلامی یکی از ارکان درمانی مکمل و پیشگیری‌کننده به حساب می‌آید و از آن می‌توان برای کاهش یا بهبود برخی بیماری‌ها همچون دردهای استخوانی ـ مفصلی، گرفتگی‌های عضلانی، خستگی‌های مزمن، دردهای مبهم بدنی، التهاب بافت‌های نرم عمیق یا زیر پوستی، ضعف در خونرسانی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...