چند خواص آیه الکرسی

اشتراک گذاری :

تازه های دینی

۱- حضرت امام باقر(ع) فرمود : کسی که بعد از وضوء آیه الکرسی بخواند خداوند ثواب چهل سال عبادت را به او عنایت می فرماید و چهل درجه او را بالا می برد و چهل حورالعین را به تزویج او در می آورد.

۲-رسول خدا(ص)(علیه افضل الصلوات) فرمودند : هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز واجبی بخواند خدای تعالی قابض روح او خواهد بود و مثل کسی است که جنگ کرده باشد با کفار در خدمت انبیاء تا به شرف شهادت فایض شده باشد.

۳-اگر کسی آیه الکرسی را بخواند و به پاهایش بدمد در راه رفتن خسته نمی شود.

۴-اگر کسی در جایی بی آب باشد و از هلاکت بترسد ۶۶ بار آیه الکرسی بخواند حاجتش برآورده می شود.

۵- برداشتن عذاب قبر : اگر کسی مشتی خاک بردارد و ۷ بار آیه الکرسی بخواند و در قبر مرده ریزد آن مرده را کیفر نکنند و به رحمت الهی رسد.

۶-پیامبر اکرم (ص) فرمودند : اگر کسی در شب یکشنبه دو رکعت نماز با حمد و آیه الکرسی و توحید هر کدام یک بار بخواند فردای قیامت وقتی پا به عرصه ی قیامت می نهد صورتش مثل ماه شب می درخشد و از طرفی هم پروردگار عالم در دنیا عقلی به او عطا می کند که او را تا زمان مردن همراهی می کند.

۷-دوازده مرتبه آیه الکرسی خواندن در سفر و حضر مانند این است که دوازده لشکر مجهز برای حفاظت از هر حادثه از جانب خدا گماشته شده است.

تذکر : این ۷ مورد تنها ۷ قطره از دریای پهناور آیه الکرسی می باشد . سوره ای کوچک در قرآن که در دل بزرگترین سوره ی قرآن جای دارد و پیامبر (ص) خواندن مدام آن را به امیر المومنین علی(ع) بی نهایت توصیه می فرمود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سروصدای معده به چه دلیل است؟

ی ژوئن 7 , 2015
معده ما وقتی گرسنه باشیم، صدا می‌کند؛ هم‌چنین هر وقت بین وعده‌های غذایی به‌اندازه کافی فاصله بیفتد، دست به تمیزکاری می‌زند که این هم سروصدا دارد. حدود یک ساعت بعد از این که روده کوچک کار هضم غذا را تمام کرد، یک حرکت بزرگ پر سر و صدای موج شکل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...