چند درصد دخترها و پسرها گرفتار مسائل غیراخلاقی اینترنت هستند؟

اشتراک گذاری :

نودیها:روح الله مؤمن نسب امروز در نشست فضای مجازی، چالش ها و فرصت ها  که در اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در قم برگزار شد گفت: سواد فضای مجازی از جمله مسایل بسیار مهمی است که باید در جامعه نهادینه شود؛ مساله سواد رسانه ای مساله ای است که نباید از آن غافل بود؛ زیرا غفلت از این مساله مشکلات خاص دیگری نیز به بار می آورد.

وی افزود: آموزش سواد فضای مجازی باید در دو سطح آکادمیک و عمومی انجام شود؛ باید در حوزه تکنولوژی علوم مختلف پیشرفت کنیم و به جایگاهی برسیم که از تکنولوژی محصول مناسب با نیازمان تولید کنیم که این زمینه، قطعا فضای جدیدی برای کار ایجاد خواهد کرد.

 

مومن نسب تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه، سطح دوم آموزش سواد فضای مجازی به مردم است؛ به این معنی که مردم بتوانند تشخیص دهند که چه محصولی خوب است و ‌چه محصولی بد و از محصول بد استفاده نکنند؛ در همین زمینه مردم یاید بیاموزند که محصولات رسانه ای را به خوبی مصرف کنند.

 

این کارشناس رسانه یادآورشد: از جمله محصولات بد تکنولوژیک امروز می توان به ابزارهایی چون ‌وایبر و اینستاگرام و تلگرام نام برد که این محصولات همچون باتلاقی هستند که هر چه قدر سعی می کنیم از آنها فرار کنیم بیشتر در این باتلاق فرومی رویم.

 

وی گفت: یکی از مسایلی که باید در آموزش صحیح فضای مجازی به آن توجه کرد، نقش اراده است؛ در این بین افرادی هم هستند که به دلیل اینکه فضای مجازی را به درستی نمی شناسند و وقت هم نمی گذارند این فضا را بشناسند می گویند مردم را آموزش دهیم تا به خوبی استفاده کنند.

 

این کارشناس فضای مجازی بیان کرد: کشور آمریکا از کشورهایی است که جزو تولیدکنندگان اصلی فضای مجازی در دنیا است؛ ولی براساس آمار شصت درصد پسرها و نود درصد دخترها در اینترنت به سراغ پورنوگرافی و مسائل غیراخلاقی هستند.

 

وی گفت: آمریکایی ها معترف هستند که اگر کودک زیر ۱۸ سال وارد اینترنت شد و پس از مدت کوتاهی به مسائل غیراخلاقی کشیده نشد یا مریض است یا معجزه شده است و از این دو حالت هم خارج نیست به همین دلیل است که باید به شدت در خصوص این فضا اطلاع رسانی شود.

 

مومن نسب اظهارکرد: فضای مجازی به قدری کثیف است که اگر ماست را هم در گوگل جستجو کنید، خروجی آن عکس های غیراخلاقی است، برخی عکس پروفایل یا نامشان در فضای مجازی معروف تر از خودشان است و این مساله نشان از آلوده بودن این فضا است.

 

وی گفت: امروزه والدین نگرانی بسیاری نسبت به آلوده نشدن فرزندان خود در عرصه فضای مجازی دارند؛ مهمترین این مساله آن است که تا زمانی هویت حقیقی فرزند خود را نشناسیم نمی توانیم درباره هویت مجازی آن صحبت کرده و برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

جام

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۶

ی دسامبر 25 , 2016
نودیها:در فاصله یک هفته به پایان سال میلادی، نگاهی می‌اندازیم به فیلم‌هایی که امسال بیشترین فروش را در گیشه جهانی سینما به ثبت رساندند . فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» محصول کمپانی دیزنی با فروش جهانی ۱.۱۵۳ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ نام گرفت و خیلی بعید است در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...