چگونه شکممون رو آب کنیم؟

اشتراک گذاری :

مجله نودیها : قبل از خوندن نکات پایین این چند نکته رو هم فراموش نکنید : خوب جویدن غذا و اندازه خوردن ، توجه به مزاج و الاح سبک زندگی خیلی کمک میکنه. پیاده روی هر روزه هم خیلی موثره.

بخاطر سلامتی خودتون از یکدفعه لاغر کردن و استفاده از قرص ها و شربتها و داروهای تبلیغی پرهیز کنید و در مورد لاغری صبر داشته باشید.

از گذشته  روش هایی برای خلاص شدن از شر چربی های شکمی با گیاهان دارویی و سایر دستور العمل‌ها وجود داشته است، اما این درست نیست و فرد باید علاوه بر تمرینات ورزشی مناسب، از یک رژیم غذایی سالم نیز پیروی کند و در ادامه نکاتی بیان شده است؛ که به شما در مورد چگونگی خلاص شدن از شر چربی شکمی برای همیشه کمک می‌کند:

مصرف فیبر محلول خود را افزایش دهید

خوردن فیبر‌های محلول به کند شدن حرکت غذا از طریق سیستم گوارش کمک می‌کند، زیرا آب را جذب کرده و ژل تشکیل می‌دهد ، همچنین به افزایش احساس سیری کمک می‌کند که راهی برای خلاص شدن از شر چربی‌های شکم و کاهش وزن است. فیبر‌های محلول می‌توانند به کاهش کالری دریافتی فرد از غذا کمک کنند ، دانه‌های کتان، آووکادو، حبوبات و زغال اخته سیاه منبع خوبی از فیبر محلول هستند.

 

 

از خوردن چربی‌های ترانس خودداری کنید

چربی‌های ترانس از هیدروژنه کردن چربی‌های غیراشباع ساخته می‌شوند و در کره گیاهی و بسیاری از غذا‌های کنسرو شده یافت می‌شوند، بنابراین افرادی که می‌خواهند از شر چربی شکمی خلاص شوند، ارزش دارد که برچسب مواد غذایی را برای هر چیزی که می‌خواهند بخرند، بررسی کنند تا از مصرف آن اجتناب کنند. غذا‌های حاوی این چربی‌ها که خوردن آن‌ها با افزایش خطر ابتلا به عفونت ها، بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکم مرتبط است.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

افزایش دریافت پروتئین یکی از راه‌های از بین بردن چربی شکمی بعد از زایمان است، زیرا خوردن پروتئین به افزایش ترشح هورمون سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند و در نتیجه میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهد و بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد کسانی که غذا می‌خورند. پروتئین بیشتر چربی کمتری در ناحیه شکم در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی کم پروتئین پیروی می‌کنند، دارند و پروتئین سرعت متابولیسم انرژی را در بدن افزایش می‌دهد و در هنگام پیروی از رژیم غذایی برای کاهش وزن، توده عضلانی فرد را حفظ می‌کند.

استرس را از خود دور کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای از بین بردن چربی‌های شکم، انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های لذت‌بخش مانند یوگا و مدیتیشن است که به کاهش استرس که منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود، کمک می‌کند. هورمون کورتیزول از غدد فوق کلیوی، و افزایش سطح این هورمون با افزایش اشتها و ذخیره چربی در بدن، به خصوص در ناحیه شکم، در زنانی که قبلا دور کمر بزرگ‌تری دارند، افزایش می‌یابد.

کاهش مصرف قند‌ها

بسیاری از غذا‌ها حاوی فروکتوز هستند و مصرف بیش از حد فروکتوز با بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، چاقی و افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم مرتبط است.

ورزش هوازی انجام دهید

ورزش هوازی یکی از مهمترین تمرینات برای خلاص شدن از شر شکم و ارتقاء سلامت کلی و سوزاندن کالری است. مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید مصرف غلات کامل به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده توصیه می‌شود که باعث کاهش تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم می‌شود. خوردن غلات کامل می‌تواند ذخیره چربی اضافی را در مقایسه با مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده کاهش دهد.

 

 

انجام تمرینات مقاومتی

انجام ترکیبی از تمرینات مقاومتی مانند وزنه برداری علاوه بر تمرینات هوازی می‌تواند به کاهش سطح چربی احشایی کمک کند و باید به اهمیت این تمرینات در حفظ توده عضلانی اشاره کرد.

به اندازه کافی خوابیدن

توصیه می‌شود ۷ ساعت یا بیشتر در شب بخوابید و باید مراقب بود که خواب نیز راحت باشد.

 

 

دلایل پیدایش چربی شکمی

نکات زیر شایع‌ترین علل چاقی و پیدایش شکم را توضیح می‌دهد:

نداشتن تغذیه مناسب:

غذا‌هایی که حاوی قند‌های افزوده مانند کیک، آبنبات، نوشابه و آب میوه هستند، باعث افزایش وزن، کاهش متابولیسم و ​​کاهش توانایی بدن برای سوزاندن چربی و عدم مصرف پروتئین موجود در چربی در بدن می‌شود. رژیم غذایی ممکن است باعث افزایش مصرف غذا شود و خوردن منابع غذایی حاوی چربی‌های ترانس مانند فست فود، محصولات پخته شده مانند چیپس و کلوچه باعث عفونت‌هایی می‌شود که می‌تواند منجر به چاقی شود .

احساس تنش و استرس:

قرار گرفتن درشرایط خطرناک باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که بر روند متابولیسم تاثیر می‌گذارد، افراد معمولاً با احساس این حالت غذا مصرف می‌کنند و این هورمون باعث می‌شود چربی اضافی در اطراف شکم ذخیره شود.

کمبود خواب:

طبق مطالعه‌ای که در مجله Clinical Sleep Medicine منتشر شده است، مشخص شد که افزایش وزن با کاهش مدت زمان خواب مرتبط است و کمبود خواب یا کیفیت خواب یکی از دلایل تجمع چربی در ناحیه شکم است.

عوامل ژنتیکی:

برخی شواهد نشان داده اند که ممکن است در چاق بودن یا نبودن یک فرد عوامل ژنتیکی نقش داشته باشند. محققان معتقدند که چاقی ممکن است رفتار، متابولیسم و ​​خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی را افزایش دهد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران، به نقل از موضوع

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی حاج حسین سیب سرخی / سینه آرومه قلب پر درد بی بی معصومه (س)/بسیار زیبا

ی نوامبر 21 , 2021
دانلود مداحی حاج حسین سیب سرخی / سینه آرومه قلب پر درد بی بی معصومه (س)/بسیار زیبا پخش برخط play online بارگیری صوت download mp3     منبع : ذاکرین برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...