چگونه می توان گلودرد را برطرف کرد؟

اشتراک گذاری :

وقتی گلو درد داریم خوردن چه مواد غذایی سبب کاهش درد و بهبود علایمی مثل خس خس می‌شود و چه موادی حالمان را بدتر خواهد کرد؟
دکتر رضا راست‌منش دکتری تغذیه و رژیم درمانی  گفت:« بهترین راه حل برای تسکین گلو درد قرقره کردن آب نمک است.»
وی ادامه داد:«اگر گلو درد دارید یک قاشق چایخوری نمک را داخل یک لیوان آب ولرم حل کرده و آب نمک تهیه کنید. این محلول را چندین بار داخل دهان قرقره کنید.»این راه حل بسیار عمومی و البته در دسترس است.
این متخصص تغذیه مخلوط مقداری چای کم رنگ با عسل را هم مؤثر دانست.
وی همچنین تاکید کرد که افرادی که گلود درد دارند فرای این مسئله که دلیل آن چیست بهتر است از خوردن غذاهای شیرین و پرچرب خودداری کنند زیرا این غذاها باعث خس خس سینه و افزایش خلط می‌شود.
دکتر راست‌منش بهترین مواد غذایی مناسب برای نرم کردن سینه مخصوصاً در بیماران مبتلا به سرماخوردگی را میوه‌هایی مانند موز و سیب و غذایی مانند برنج و نان برشته معرفی کردند.

 

سلامانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ماجرای پلمپ شدن پارک ارم!!! / مدیر عامل پارک ارم : شکایت داریم

چ سپتامبر 16 , 2015
مدیر عامل پارک ارم از تکذیب شایعات مبنی بر وقوع حادثه در پارک ارم خبر داد. ایرج جهانگیر مدیر عامل مجموعه تفریحی ارم سبز در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص خبری که در فضاهای مجازی مبنی بر پلمپ پارک ارم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...