کارگردان هم از وضعیت سریالش بی اطلاع است/ کلاف سردرگم آنام

اشتراک گذاری :

نودیها:وضعیت پخش سریال شبانه شبکه سه یعنی «آنام» روشن نیست. این سریال در حالی پیش از سال ۹۷ تمام می شود که هنوز ۲۵ قسمت از آن ساخته نشده و گرفتار مشکلات مالی هم هست.پس تعجب نکنید اگر «آنام» نصف و نیمه رها شد.

 

سریال«آنام» با دو چالش اساسی پخش و تولید مواجه است. سریال به خاطر نوروز باید تعطیل شود و آن سو بودجه برای ساخت ندارد. جواد افشار کارگردان سریال گفته:«سریال ما حدود ۶۵ قسمت خواهد بود آن چه مسلم است این که وسط پخش،سریال بخاطر نوروز متوقف می شود و بعد از تعطیلات قرار است مجدد پخش آن ادامه پیدا کند. طبیعتا ۲۵ قسمت باقی مانده تا آستانه ماه مبارک رمضان روی آنتن خواهد بود. راستش ما هم نخستین بار است با چنین پدیده ای مواجه می شویم که یک سریال در میانه پخش متوقف شود. یک وقت سریال فاز بندی است و یک جایی تمام می شود ولی «آنام» این گونه نیست و درست وسط قصه قطع می شود.»

این بخش خوشبینانه ها حرف های افشار است در ادامه متوجه می شوید که شرایط خیلی وخیم تر است. کما این که بلافاصله بعد از گفته های بالا، تکمله ای به جمله اش اضافه می کند:«این چیزی که گفتم پیش بینی و اطلاع ما از وضعیت «آنام»‌است بقیه را مدیران تصمیم گیری می کنند و خودشان پاسخگو هستند.»افشار بعد از آن سر درد و دل را باز می کند:« به هر حال تصمیم از عهده ما خارج است. ما یک سریال داشتیم که قربانی برنامه ریزی های تلویزیون شد و پخش با وقفه تا بحال و در این سی سال که در تلویزیون کار می کنم نه دیده بودم و نه شنیده بودم و بی سابقه است. »

هشدار دادیم به فایده بود

از افشار می پرسیم حتما مسولان تلویزیون از تعداد قسمت های «آنام» اطلاع داشتند. شما یادآوری نکردید:«چرا، بشدت مخالفت کردیم و دلایل را توضیح دادیم ولی بهرحال تلویزیون کنداکتور خودش را می بیند و ملاحظات خودش را دارد. قرار بود«آنام»مهرماه پخش شود ولی به دلیل این که کار طولانی تر شد و تعداد قسمت ها از چهل به ۶۰ ازدیاد پیدا کرد، باعث شد تولید ما هم طولاتی شود. ما به وعده ای که ابتدا دادیم نتوانستیم عمل کنیم ولی در نهایت برای تلویزیون روشن شده بود و پذیرفتند که سریال با تعداد ۶۰ – ۷۰ قسمت روی آنتن برود. با همه این حال، «آنام» را بعد از «لیسانسه ها» پخش کردند. این اتفاق نباید می افتاد ولی افتاد و اعتراض ما بیهوده بود.»

یک احتمال وجود دارد و این که سریال با تمهید تدوین بعد از چهل قسمت تمام شود. بهرحال وقتی تلویزیون بین سریال تعمدا وقفه می اندازد،‌این احتمال هم هست:«همچین چیزی ممکن نیست. ما چهل قسمت که قرار است قبل از سال پخش بشود را مونتاژ کرده و تحویل داده ایم. قصه وسط نقطه اوج است و سرنوشت هیچ کدام از شخصیت ها مشخص نشده.»

مشکل اصلی ما تولید است نه پخش

همانطور که اشاره کردیم سریال«آنام‌»در مرحله تصویربردرای متوقف شده و تا زمانی که قسمت های باقی مانده به سرانجام نرسد،‌هرگونه حرفی درباره پیش بینی زمان پخش ادامه آن بی فایده است. این همان نکته ای است که افشار روی آن تاکید دارد:«فیلمبردای ما به اتمام نرسیده و کار مشکل مالی دارد. همه دغدغه ما الان تولید است نه پخش.حدود ۲۰ روز تا یک ماه فلیمبردای باقی مانده است.اول بایدسریال تمام شود که متاسفانه دورنما خوب نیست.» طبعا جمع کردن دوباره عوامل یکی از چالش های سریال است و چه بسا کارگردان مجبور به تعویض بازیگری شود:«همه عوامل پراکنده شده اند؛ عوامل کار شخصی و حرفه ای داشتند و جمع کردن آن سخت است و اگر از عید عبور کنیم خیلی سخت تر می شود.»

شاید آنام به پایان نرسد

با دورنمایی که جواد افشار ترسیم می کند خیلی هم نمی توان به تمام شدن سریال امیدوار بود. این سوال را با این در میان می گذاریم و بلافاصله تائید می کند. می پرسیم خطر این که کلا ادامه سریال ساخته شود ،‌هست؟:« بله، بشدت هست. یعنی برای اولین بار احتمال این که یک سریال نیمه تمام رها شود، وجود دارد.»

تزریق بودجه کلاف سردرگم «آنام» را حداقل در بخش تولید باز می کند، برای پخش مدیران تلویزیون می دانند چه تمهیدی اتخاذ کنند که گاف پیشین از بین برود. تلویزیون باز هم سریال ها را شقه شقه روی آنتن می فرستد؟

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واکنش اهالی سینما به اظهارات تهمینه میلانی و لیلا حاتمی

چ مارس 7 , 2018
نودیها:بعد از واکنش مادر شهید قاسمی‌دانا نسبت به موضع گیری لیلا حاتمی در جشنواره برلین و درخواست ایشان در خصوص پیوستن مادران شهدا به شکایت از این بازیگر، بیش از ۱۵ خانواده شهید به این درخواست پیوستند.  اما تهمینه میلانی در صفحه مجازی خود حرمت شکنی کرد و  علت و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...