کاهش طلاق‌ های توافقی به کمک مشاوره‌های خانواده

اشتراک گذاری :

ئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشاوره خانواده قبل از طلاق توافقی تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش آن دارد گفت: باید مانند اروپا این امر اجباری شود.
printنسخه قابل چاپ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه باید علل طلاق توافقی را بررسی کنیم و علت‌های ایجاد آن را از بین ببریم اظهار داشت‌: مثلاً همسر مردی به علت بیکاری همسرش می‌گوید: «تو نمی‌توانی زندگی را بچرخانی، پس مهریه‌ام را می‌بخشم و بیا طلاق توافقی کنیم»‌؛ لذا باید اشتغال را حل کنیم.

وی اضافه کرد:‌ برخی موارد زوجین به دلیل عدم تطابق فرهنگی یا مذهبی به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند با هم زندگی کنند که برای این افراد باید کلاس‌های مشاوره گذاشته شود تا احساساتی تصمیم نگیرند، چرا که ممکن است پشیمان شوند که در آن هنگام دیگر فایده‌ ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برخی‌ها هم هستند که احساسات بر آنها غلبه می‌کند که اگر در جلسات مشاوره شرکت کنند، احتمال اینکه به این کار دست بزنند و در آینده پشیمان شوند، کمتر می‌شود؛ لذا در دادگاه‌های مانند اروپا باید اجبار کنند که اگر کسی بخواهد طلاق بگیرد باید مشاور خانواده بر این طلاق نظر بدهد.

عزیزی تصریح کرد: همه اینها به خاطر این است که از تصمیم عجولانه، سطحی و احساساتی جلوگیری شود، ولی در برخی موارد هم نمی‌توان کاری انجام داد و طلاق به صلاح هر دوطرف است اما با مشاوره تعداد این طلاق‌ها کمتر می‌شود.
منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم دیرین دیرین(کتابخانه)

د آگوست 10 , 2015
دانلودفیلم دیرین دیرین   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...