کاهش وزن با طب سوزنی/ کاربرد طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی/ طب سوزنی توان درمان دیابت را دارد؟

اشتراک گذاری :

نودیها:این خبرگزای در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی در جامعه و همچنین پیشگیری و آموزش شناخت برخی علایم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی و مصاحبه‌هایی را با بهره‌گیری از بهترین پزشکان کشور که هر هفته مهمان برنامه «مطب مجازی» هستند، منتشر می‌کند.

در همین راستا دکتر محمد مهدی اسعدی متخصص طب سوزنی برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان خبرگزاری فارس مهمان بیست‌ویکمین قسمت از برنامه «مطب مجازی» این خبرگزاری بود که در ادامه می‌توانید مشروح پرسش و پاسخ‌ها را بخوانید:

سؤال: آیا طب سوزنی می‌تواند به درمان یا کاهش ریزش مو کمک کند؟

ـ ریزش مو از جمله بیماری‌هایی است که طب سوزنی در درمان آن تجربه موفقی داشته است تحقیقات زیادی بر روی این عارضه انجام شده و مشخص شده که طب سوزنی می ‌تواند ریزش مو را به حد تعادل برساند. طبق نظر متخصصین پوست و مو ریزش صد عدد تار مو در طول روز طبیعی بوده و طب سوزنی نیز می‌تواند در درمان الگوهای ریزشی که غیرطبیعی و بیش از حد معمول هستند نقش بسزایی ایفا کند. در برخی موارد افرادی که با ریزش مو مواجه بودند زمانی که طب سوزنی انجام دادند مشاهده کردیم که ریزش موی آنها بسیار کاهش پیدا کرده و حتی در مواقعی این ریزش مو قطع شده است. به طور کلی طب سوزنی می‌تواند در ریزش‌های غیرطبیعی مو را درمان کند.

سؤال: آیا درمان وزوز گوش با طب سوزنی امکان‌پذیر است؟

ـ وزوز گوش از جمله بیماری‌هایی است که برای درمان آن حتماً باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد زیرا این بیماری در مواقعی می‌تواند آسیب جدی به شنوایی افراد وارد کند. به همین خاطر بهتر است علایم ‌آن توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود و فرد تحت درمان قرار بگیرد اما باید مدنظر داشته باشیم در مواقعی که پس از درمان فرد با عوارض کمتری از این بیماری مواجه است می‌تواند با انجام طب سوزنی این عوارض را برطرف کند. وزوز گوش مانند بیماری مگس‌پران چشم از جمله بیماری‌هایی هستند که درمان آنها بسیار دشوار است و در برخی موارد افراد مبتلا به این بیماری درمان می‌شوند و در موارد دیگر ممکن است طب سوزنی نتواند به درمان آنها کمک کند.

سؤال: آیا طب سوزنی برای کاهش وزن راهکاری پیشنهاد می‌کند؟

ـ طب سوزنی در افزایش و کاهش وزن افراد می‌تواند به طور مؤثر عمل کند اما در کشور ما مردم به دنبال درمان‌های سریع هستند و زمانی که افراد به ما مراجعه می‌کنند توقع دارند در یک مدت زمان بسیار کوتاه و طی چند جلسه وزن بسیار زیادی کم کنند. با توجه به بررسی‌های انجام شده طب سوزنی می‌تواند در یک دوره درمانی ۴ الی ۵ کیلوگرم از وزن افراد را کاهش دهد که این دوره درمانی حدوداً ۱۵ الی ۲۰ جلسه طول خواهد کشید.

یکی از نکات مثبتی که در درمان کاهش وزن با طب سوزنی نسبت به اعمالی نظیر جراحی دارد این است که کاهش وزن با طب سوزنی عوارضی برای فرد در پی نخواهد داشت به طوری که پس از یک دوره درمانی روند درمان متوقف شده و در صورت نیاز مجدداً دوره دیگری آغاز می‌شود تا اختلالات ارگانیکی برای بدن ایجاد نشود. انجام طب سوزنی از طریق گوش جزو میکروسیستم‌هاست که از این طریق می‌توان به کاهش وزن افراد کمک کرد. اما باید توجه داشته باشیم که در دوره درمانی با طب سوزنی رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش‌ها نیز باید رعایت شود.

سوال: آیا طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارد؟

-از آنجا که طب سوزنی روش درمانی کل نگر است علت مشکلات صورت را هم ناشی از اختلال در روند کار طبیعی ارگان‌های داخلی بدن همچون طحال، کبد، کلیه ها و… می‌داند. بطور مثال سیاهی دور چشم و لک های صورت را ناشی از اختلال در کار طبیعی کبد و طحال می داند و پف زیر چشم را هم ناشی از اختلال در کار طبیعی کلیه ها و طحال می داند. به همین دلیل برای درمان مشکلات زیبایی صورت نه تنها سوزن‌های درمانی به صورت زده می شود، بلکه باید مسیر انرژی ارگان‌های داخلی بدن را هم درمان کرد.

بنابراین با اصلاح مشکلات داخلی بدن می توانیم مشکلات پوستی صورت را بطور ریشه ای درمان کرده و پوستی سالم و شاداب داشته باشیم. ضمن اینکه با درمان مشکلات ریشه ای بدن ( مشکلات ارگان‌های داخلی موثر در زیبایی پوست ) بسیاری از مشکلات جانبی بیماران هم برطرف می‌شود.

از مزایای استفاده از طب سوزنی در درمان مشکلات زیبایی پوست صورت، ماندگاری بالای درمان است. زیرا در این روش با استفاده از توانمندی طبیعی بدن اختلالات پوست درمان می‌شود. در این روش درمان هیچگونه تزریق شیمیایی صورت نمی گیرد به همین دلیل هیچ‌گونه عارضه جانبی و یا درد ندارد. فقط از سوزنهای بسیار ظریف در صورت و سایر نقاط مرتبط استفاده می‌شود.

سؤال: آیا طب سوزنی می‌تواند به درمان جوش‌های صورت کمک کند؟

ـ جوش صورت از جمله معضلاتی است که به صورت یک مشکل حل نشده برای بسیاری از جوان‌ها باقی مانده که خوشبختانه طب سوزنی می‌تواند با انجام روش‌هایی کمک زیادی به درمان این عارضه کند.

سؤال: آیا افرادی که به دیابت مبتلا هستند می‌توانند با انجام طب سوزنی درمان شوند؟

ـ لزوماً توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت تحت نظر پزشک معالج خود داروهای مرتبط با بیماری‌شان را مصرف کند و به هیچ عنوان این درمان دارویی قطع نشود. در برخی مواقع ممکن است فرد مبتلا به دیابت در دست و پای خود احساس گزگز یا گرم شدن را داشته باشد که طب سوزنی می‌تواند به کاهش علایم این بیماری کمک کند. همچنین درمان علایم بیماری پرفشاری خون نیز توسط طب سوزنی امکانپذیر است اما نباید این چنین تلقی شود که دیابت و فشار خون توسط طب سوزنی به صورت قطعی درمان می‌شود و چنین ادعاهایی به هیچ عنوان صحت ندارد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سؤال عجیب در خواستگاری شهید مدافع حرم!

س دسامبر 26 , 2017
نودیها:شهدا انسان‌های زمینی بودند که توانستند بال و پر از منجلاب دنیایی بکشند و به سوی آسمان پرواز کنند. گاهی شهدا را برای خودمان انسان‌هایی فرا زمینی می‌سازیم. البته شکی در این نیست که آنها متمایز از افراد معمول جامعه‌اند چرا که عموم مردم نمی‌توانند دست از پیروی از نفس […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...