کاهش ۱۱ دلاری قیمت نفت در یک ماه و نیم گذشته

اشتراک گذاری :

به نقل از رویترز، با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و مسافرت‌ها در آمریکا که مازاد بنزین در این کشور را به دنبال خواهد داشت، قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و ششمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری آمریکا در هفته گذشته ۶ عدد افزایش یافته است و این خبر بر احساس کاهشی برای نفت خام افزود. شرکت‌های نفتی آمریکا در ۳ هفته گذشته ۳۲ سکوی حفاری را به فعالیت باز گرداننده‌اند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۹۱ سنت کاهش ۴۸.۶۱ دلار فروخته شد. این نوع نفت تا ۴۸.۴۵ دلار، کمترین قیمت در ۶ ماه گذشته نیز پایین آمد.

نفت خام آمریکا نیز با ۷۹ سنت کاهش ۴۳.۸۷ دلار معامله شد. این نوع نفت تا ۴۳.۸۰ دلار، کمترین قیمت ۴ ماه گذشته نیز پایین آمده بود.

قیمت نفت برنت در این هفته ۷ درصد (۳.۴) و در ۶ هفته گذشته ۲۳ درصد (۱۱.۱۸ دلار) کاهش یافته است. نفت خام آمریکا نیز این هفته کاهش ۷ درصدی (بیش از ۳ دلار) و در ۶ هفته گذشته کاهش ۲۶ درصدی (۱۱.۴) را به ثبت رساند.

به گفته تحلیلگران، چشم‌انداز قیمت نفت با توجه به فشار بیشتر ناشی از آغاز فصل تعمیر پالایشگاه‌ها و افزایش مازاد بر عرضه کاهشی است.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فرانکفورتر‌آلگماینه: اگر جمهوریخواهان به قدرت برسند توافق هسته‌ای زیر سوال می‌رود

ش آگوست 8 , 2015
روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»‌ نوشت که مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که همه آنها در یک موضوع با هم هم‌نظر هستند  و آن رد کردن توافق هسته‌ای با ایران است و اگر یکی از آنها رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود در این صورت توافق را زیر سوال خواهد برد. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...