کری، همه جا می‌رود جز سرزمین اشغالی/ کشمکش بر سر ایران

اشتراک گذاری :

وزیر خارجه آمریکا برای انجام گفت‌وگوهای امنیتی با مصر و همین‌طور تشریح توافق هسته‌ای با ایران برای وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ راهی خاورمیانه شد.

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است جان کری در این سفر برنامه‌ای برای دیدار از سرزمین‌های اشغالی ندارد. اسرائیل مهم‌ترین متحد آمریکا در منطقه اما مخالف جدی توافق هسته‌ای با ایران است.

 

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیوفردا، مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند خودداری کری از سفر به اسرائیل به معنی آن نیست که ایالات متحده از متقاعد کردن اسرائیل در مورد مزایای توافق هسته‌ای با ایران دست کشیده زیرا چند روز پس از اعلام این توافق، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با مقام‌های اسرائیلی دیدار و گفت‌وگو کرد و تماس‌ها با این مقام‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

 

ضمن آن که جان کری نیز تنها دو روز پس از حصول توافق، صحبت‌هایی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشت.

 

 

“فرنوش رام” روزنامه‌نگار ساکن سرزمین‌های اشغالی، در مورد خودداری کری از سفر به اسرائیل، به رادیو فردا گفته است:

 

«فکر می‌کنم اولین باری که خبر نیامدن آقای کری در چارچوب این سفر منتشر شد آقای نتانیاهو به قبرس رفته بود و جوابی که داد این بود که واقعا دلیلی هم وجود ندارد که آقای کری به اسرائیل ما [!] بیاد.

 

این پاسخ خشمگینانه نتانیاهو حرف دل او را می‌زد. البته ایشان بعدا گفت کشور ما [منظور سرزمین‌های اشغال شده است] هر وقت مقامات ارشد آمریکایی بخواهند اینجا بیایند آغوش خود را باز می‌کند. اما واقعیت این است که آقای اوباما تاکید کرده بود تا بعد از دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای با ایران با نتانیاهو یا دیگر بلندپایگان اسرائیلی ملاقات نخواهد کرد و این توافق الان به دست آمده و این ماجرا تبدیل به یک کشمکش بسیار جدی بین شخص اوباما و نتانیاهو شده همه چیز نشان می‌دهد که روابط بین این دو دولت به شدت تیره شده و الان اسرائیل بیشترین همت خود را روی کنگره آمریکا متمرکز می‌کند.

 

در تازه‌ترین اقدام هم قرار است روز دوشنبه حدود ۶۰ نماینده کنگره به اسرائیل برسند، سفری که از طریق آیپک تامین شده و قرار است شنونده سخنان نتانیاهو علیه توافق با ایران باشند. در واقع یک جبهه‌بندی بسیار آشکار و سرسختانه‌ای از یک طرف بین واشینگتن و از یک طرف بین اورشلیم [صهیونیست‌ها برخلاف نظر جامعه جهانی این شهررا پایتخت خود می‌خوانند] تشکیل شده تا ببیند کدامیک می‌توانند کنگره را قانع کنند.»

 

 

به گفته یک مقام آمریکایی،‌ آقای کری قصد دارد در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به هرگونه سؤال باقی مانده در مورد توافق هسته‌ای با ایران پاسخ داده و اطمینان خاطر کسب کند که از تلاش‌های آمریکا حمایت می‌کنند.

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۳۰ حمله هوایی جدید علیه داعش در عراق و سوریه

ی آگوست 2 , 2015
خبرگزاری رویترز (Reuters) از ا نجام حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش خبر داد و نوشت: “ایالات متحده و همپیمانانش ۱۹ حمله هوایی در عراق و ۱۱ حمله در سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش انجام دادند.”     به گزارش این خبرگزاری، در بیانیه ای که از طرف ستاد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...