گروه های بهداشتی در مرز مهران مستقر شدند

اشتراک گذاری :

علی دل پیشه در رابطه با خدمات حوزه سلامت در ایام تردد زائران اظهار کرد: در قالب گروه‌های فوریت پزشکی در این ایام تعداد ۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶۰ دستگاه آمبولانس سبک در تمامی جاده مواصلاتی و نقاط تردد زائران از نقطه صفر مرزی تا پایان حوزه استحفاظی استان ایلام را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه برای اولین بار در استان گیت‌های سلامت در پایانه مرزی مهران در ایام تردد زائران طراحی و به مرحله اجرا درآمده است ،تصریح کرد: در این گیت‌ها که در نقطه صفر مرزی برپاشده‌اند، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و پزشکان به غربالگری بیماران عفونی و تب‌دار می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: اکیپ‌های بهداشت محیط نیز در روزهای تردد زائران اربعین حسینی با وظایفی شامل سرکشی از اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی و نمونه‌گیری و کارسنجی آب آشامیدنی سطح شهر مهران استقرار خواهند یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اکیپ‌های مراقبت‌های سندرم یک در مرکز قرنطینه مهران مستقرشده‌اند، ابراز کرد: در این راستا در نقطه صفر مرزی تعداد ۲ درمانگاه سرپایی شبانه‌روزی در نقطه صفر مرزی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شهرداری تهران استقرار پید اکرده‌اند.

وی در ادامه این مطلب گفت: همچنین ۲ بیمارستان صحرایی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل پایانه مرزی استقرار پیدا خواهند نمود و بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران نیز با امکانات تخصصی و نیروی انسانی مجرب آماده امدادرسانی به زائران بوده و بیمارستان‌های امام خمینی(ره) ایلام و امام علی(ع) سرابله نیز برای خدمات‌دهی به زائران در حال آماده‌باش خواهند بود.

 دل پیشه خاطرنشان کرد: در این ایام همچنین مراقبت‌های خاص از اقشار خاص شامل سالمندان، مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال توسط گروه بهداشت خانواده به عمل خواهد آمد و آموزش‌های مربوط به بهداشت فردی و گروهی برای مقابله با بیماری‌های واگیر خصوصاً وبا در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 55

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقش اعتقادات مذهبی و دیدگاه معنوی در درمان سرطان

چ نوامبر 25 , 2015
نودیها : سهیلا خزاعی  در رابطه با نقش معنویت در نظام سلامت، اظهار داشت: امروزه آنچه بر سلامت همه جانبه مردم تأثیرگذار است، سیاست‌ها، دیدگاه‌ها و عوامل اجتماعی و معنوی بوده که می‌تواند سلامت مردم را تأمین کند. وی با تأکید بر اینکه رویکرد انسان سالم و سلامت همه جانبه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...