گلف تودی:سوئیفت فقط روی کاغذ باز شده

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : روزنامه گلف تودی در مقاله ای به قلم «میشل جانسن» به تبعات شکست توافق هسته ای پرداخت و نوشت؛ شکست توافق هسته ای و عدم رفع فوری تحریمها برای کمک به بهبود اقتصاد فلج ایران و بیکاری، به مخالفان برجام این فرصت را می دهد که به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، وزرا و دیگر چهره های لیبرال دولت وی حمله کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت، این حملات میتواند موقعیت روحانی را برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری و انتخاب دوباره وی تضعیف کنند.

گلف تودی افزود: اگرچه ایران به تعهدات خود برای محدود کردن برنامه هسته ای براساس توافق سال گذشته پایبند بوده اما تجارت بالقوه و سازوکار سرمایه گذاری در ایران گروگان وزارت خزانه داری آمریکا باقی مانده است.

گلف تودی با اشاره به استانداردهای دوگانه واشنگتن نوشت، علیرغم اقدامات ایران، تحریمهای اولیه آمریکا علیه ایران در موضوعاتی نظیر حمایت از حزب الله و حماس سرجایشان باقی مانده اند و آمریکا به طور دقیق درحال اجرای آن است.

براساس این گزارش، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران هفت گذشته با جان کری همتای آمریکایی خود در نیویورک دیدار کرد تا درباره موانع موجود بر سر تجارت با ایران که از سوی آمریکا وجود دارد گفتگو کند. اگر چه کری تلاش کرد به ظریف قول دهد اما ایران به طور کامل از دسترسی به سیستم مالی آمریکا و دلار دور است و بانکهای امریکایی اجازه هیچگونه تجارتی با ایران را ندارند. به خاطر محدودیتهای آمریکا، از ۱۰۰ میلیارد منابع بلوکه شده در خارج، ایران فقط توانسته به ۳ میلیارد دلار آن دست یابد.

این روزنامه تاکید کرد که آمریکا معامله با بانکها، نهادها، موسسات و بعضی از افراد در ایران را ممنوع کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا قول داده است تا دستورالعمل چگونگی تجارت با ایران را تدوین و به بانکها و نهادهای مالی غیرآمریکایی ارائه کند اما تحقق این وعده مدت زمان طولانی را می طلبد.

این گزارش افزود: عدم رفع رژیم تحریمها بسیاری را در داخل ایران عصبانی کرده است. روحانی و مخالفان برجام اکنون روی موضوع مهم تجارت تمرکز کرده اند؛ ایران روی کاغذ به سیستم سوئیفت، سیستم تراکنشهای مالی جهانی، وصل شده اما در عمل این مهم اتفاق نیفتاده است. تا قبل از برجام نهادها و بانکهای ایرانی با ابداعات خود تحریمهای سوئیفت را از طریق واسطه دور می زدند اما بعد از اجرای توافق هسته ای این کار دشوارتر شده است. اگر چه تجارت با کشورهایی نظیر هند، چین و کره جنوبی همانند قبل در حال انجام است اما شرکتها و بانکهای اروپایی نگران سوئیفت هستند. تجار اروپایی به ایران سفر کرده و درباره قراردادها گفتگوهایی انجام داده اند اما این توافقها هنوز نهایی نشده است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درباره امید کوکبی/مجرم نباید آزاد شود هرچند نخبه علمی باشد

س آوریل 26 , 2016
سایت نودیها : جوسازی های اخیر شبکه های ضد انقلاب  به بهانه ی وخامت حال یک مجرم امنیتی و تلاش برای تحت فشار قرار دادن دستگاه قضا از طریق رسانه های اجتماعی و تحریک احساسات عمومی ، واکنش های مختلفی را در فضای مجازی برانگیخت . انتشار اخباری پیرامون وضعیت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...