گیربکس نیمه اتوماتیک ایران خودرو در آستانه تولید

اشتراک گذاری :
نودیها :  محمدرضا یوسفی، ضمن تشریح مشخصات فنی و بهبودهای صورت گرفته در طراحی گیربکس شش سرعته، گفت: ۸۵ درصد از قطعات داخلی این گیربکس، جدید بوده و توسط نیروهای نخبه و جوان ایرانی طراحی شده است. گیربکس شش سرعته از نظر طراحی جزء جعبه‌دنده‌های روز دنیا محسوب می شود. نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز به زودی با سطح داخلی سازی ۷۰ درصد تولید خواهد شد و این میزان تا سال ۱۴۰۱ به ۹۰ درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به این‌که واحد تحقیق و توسعه شرکت نیرو محرکه در حدود ۲۵ سال پیش تاسیس شد، عنوان کرد: از فعالیت‌های اخیر این واحد، طراحی و توسعه گیربکس شش دنده است که در فاز اول بر روی خودروهایی نظیر رانا پلاس و دنا پلاس توربو و به تدریج بر روی تمامی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد.
معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرو محرکه افزود: انجام این پروژه به صورت معمول، ۱۸ ماه زمان می‌برد، اما با تلاش روز افزون همکاران مان، توانستیم این پروژه را در کم‌تر از هشت ماه به اتمام رسانده و طراحی، توسعه و صحه گذاری آن را انجام دهیم.
وی با بیان این‌که به منظور تقویت بازوی تحقیقاتی، شرکت نیرومحرکه در نظر دارد دانشگاه صنعتی گیربکس و واحد نوآوری تاسیس کند، تصریح کرد: ماموریت این دانشگاه، تربیت نیروی متخصص در زمینه طراحی و تولید انواع جعبه‌دنده خواهد بود.
یوسفی با اشاره به محصولات آینده این شرکت در حوزه انتقال نیرو، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه گیربکس نیمه اتوماتیک (AMT)، در ‌آینده نسخه‌ای از گیربکس‌های اتوماتیک که به آن DCT  یا دوکلاچه هم می‌گویند، طراحی و توسعه خواهد یافت. این محصول در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به مشخصات فنی گیربکس شش دنده دستی، اظهار کرد: طراحی این محصول به گونه ای صورت گرفته است که با کم‌ترین تغییرات و هزینه بر روی خانواده محصولات ایران خودرو امکان نصب دارد. هم چنین این محصول به گونه ای طراحی شده است که تعویض دنده‌ها و احساس رانندگی، بهبود قابل توجهی برای راننده به همراه خواهد داشت. این گیربکس ظرفیت نصب بر روی محصولات سایر خودروسازان را نیز دارا است. 
معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرومحرکه بهبود مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها به خصوص در سرعت های بالا را از دیگر مزایای این گیربکس دانست و گفت: در این زمینه هفت تا ۹ درصد کاهش مصرف سوخت بسته به نوع خودرو و قوای محرکه و به دنبال آن کاهش آلاینده ها را خواهیم داشت.
 
رجانیوز از ایکوپرس
 
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران

س مارس 2 , 2021
نودیها :  چند روز قبل مصادف بود با سالروز شهادت بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب (س)؛ بانویی که در واقعه کربلا حماسه آفرید و حالا ۱۴۰۰ سال بعد دوست‌دارانش در دفاع از حریمش گل کاشتند. حرم این بانوی بزرگ در سوریه قرار دارد. گروهک تروریستی داعش پس از ظهور […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...