۱۰ برنامه کاربردی برای دانشجویان

اشتراک گذاری :

مجله نودیها : فناوری نحوه برخورد دانشجویان با تحصیلات و نحوه حضور اساتید در کلاس را تغییر داده است. یک دانشجو به تعداد زیادی برنامه در رایانه خود دسترسی دارد.امروزه دانشجویان بیشترین استفاده از اینترنت و فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند،و انجام تحقیقات و پژوهش ها در اینترنت توسط دانشجویان به امری عادی تبدیل شده است. انتخاب نوع مناسب برنامه می تواند به شما در انجام تکالیف، کسب یا حفظ دانش و افزایش نتیجه یادگیری کمک کند.

 

در ادامه گزارشی ازکاربردی ترین  نرم افزارهای ویندوز را برای دانشجویان می خوانید که مطمئناً در طول سال تحصیلی برای هر دانشجویی مفید خواهند بود.

۱. Edraw MindMaster

 

Mindmaster یک برنامه ویندوز بصری و غنی از ویژگی های ذهنی برای دانشجویان است. این برنامه رابط کاربری مشابه Microsoft Office را ارائه می دهد. روی روبان ، همه عناصر مهم نقشه ذهنی را پیدا خواهید کرد. می توانید مباحث ، تصاویر ، پیوندها ، ترسیم خطوط رابطه ، افزودن یادداشت و موارد دیگر را وارد کنید.هنگام راه اندازی ، الگویی را از کتابخانه انتخاب کنید. به طور پیش فرض ، این برنامه بسیاری از الگوهای آماده ، تصاویر کلیپ و نمودارهای برداری را ارائه می دهد. پانل سمت چپ بوم اصلی شما است. در سمت راست ، گزینه هایی برای تغییر شکل نقشه ذهنی ، افزودن پس زمینه ، نمادها ، تاریخ به موقع کار ، نمایش و طرح کلی صادرات و موارد دیگر پیدا خواهید کرد. اگر نقشه ذهنی را به شاخه های جداگانه تقسیم کنید ، Mindmaster می تواند به طور خودکار اسلایدهای ارائه را از آن ایجاد کند. سپس ، پس زمینه ، یادداشت ها را اضافه کنید و آن را به عنوان یک فایل PPT صادر کنید.

۲. Cold Turkey

 

شاید این مورد را بتوان یکی از برنامه های جالب و کاربردی ویندوز برای دانشجویان دانست. بازی های آنلاین ، فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب و سایر وب سایت ها در حال جلب توجه شما هستند. بسیاری از مردم خود را سرزنش می کنند که نمی توانند از شبکه های اجتماعی دوری کنند. به عنوان یک دانشجو ، مهم است که تمرکز خود را حفظ کنید و زمانی را برای فعالیت های خلاقانه و ورزش اختصاص دهید. Cold Turkey یک برنامه کم حجم است که به شما امکان می دهد سایت ها و برنامه های منحرف کننده را برای مدت زمان مشخصی مسدود کنید. وب سایت ها و زمانی را که می خواهید سایت ها را برای آن محدود کنید ، انتخاب کنید. در حین قفل کردن ، نمی توانید عملکرد برنامه را غیرفعال کنید یا زمان را تغییر دهید.

۳. OneNote

 

تحقیقات نشان داده است که یادداشت برداری نتایج یادگیری شما را بهبود می بخشد. Microsoft OneNote دارای مجموعه ای گسترده از ویژگی ها برای گرفتن اطلاعات و مدیریت یادداشت ها است. شما می توانید یادداشت ها را تایپ کنید ، تصاویر ، فیلم ها ، جدول ها و موارد دیگر را وارد کنید تا ایده های خود را به روشی کارآمد ساختار دهید و به هم متصل کنید. OneNote Class Notebook یک افزودنی رایگان برای OneNote 2016 است و در برنامه OneNote تعبیه شده است. این یک فضای کاری شخصی و مشترک برای هر معلم و دانش آموز است. اساتید می توانند برای هر کلاس دفترچه ایجاد کرده و دانشجویان را که می توانند به یک کتابخانه محتوا از جزوه ها دسترسی پیدا کرده و توزیع کنند ، مدیریت کنند.با Class Notebook می توانید از استاد خود در زمان واقعی بازخورد بگیرید. این به راحتی می تواند با سیستم مدیریت یادگیری (LMS) ادغام شود تا وظایف خود را انجام دهد یا نمرات را مستقیماً از دفتر یادداشت ارسال کند.

۴. Google Drive

 

ابزاری رایگان با مجموعه اداری داخلی ، همگام سازی فایل و فضای ذخیره سازی ابری است. این امکان را برای دانشجو و استاد فراهم می کند تا هر موضوعی را یاد بگیرید . اسناد به شما کمک می کنند تا مقاله ها و کارهای خود را با استنادات دقیق بنویسید. مجموعه آفیس در Google Drive تعبیه شده است که به وسیله آن می توانید پرونده ها را با همکلاسی ها واساتید به اشتراک بگذارید یا همگام سازی کنید.

۵. Wolfram Alpha

 

گوگل وب را جستجو می کند تا بهترین اطلاعات ممکن را به شما ارائه دهد. با این حال ، برای دانشجویان یادگیری چیز جدید کافی نیست. Wolfram Alpha یک موتور جستجوی محاسباتی است که برای پاسخگویی به هر سوالی با استفاده از دانش بنیان و هوش مصنوعی ساخته شده است. می توانید از این ابزار برای جستجوی اطلاعات خاص در مورد واحدها ، فرمول ، معادلات ، آمار ، تجزیه و تحلیل داده ها ، توضیحات علمی با حقایق یا ارقام و موارد دیگر استفاده کنید. شما می توانید آزمونهای علمی و معماهای ریاضی را تمرین کنید یا از موضوعات مختلف مانند امور مالی ، حساب ، جبر و آمار با یک کلیک جواب بگیرید.

۶. myHomework

 

یک برنامه ریز مطالعه برای کامپیوتر می تواند به شما در تنظیم تکالیف و پیگیری کلیه فعالیت ها کمک کند. با myHomework ، هیچ وقت کلاس ها ، برنامه ها یا پروژه ها و تکالیف را از دست نخواهید داد. داشبورد خلاصه ای کامل از کلاسهایی که شرکت می کنید ، برنامه ها و جزئیات تکالیف را نشان می دهد. نسخه رایگان myHomework به شما امکان همگام سازی ، پیگیری تکالیف ، کلاس ها و یادآوری های موعد مقرر را می دهد. اشتراک حق بیمه تم های بیشتری به شما می دهد ، به شما امکان می دهد فایل ها را پیوست کنید ، به یک تقویم خارجی دسترسی داشته باشید و موارد دیگر.

۷. Anki Flashcards

 

مطالعه هر موضوع شامل خواندن ، یادداشت برداری و حفظ کردن است. Anki یک برنامه فلش کارت است که به شما کمک می کند حقایق ، فرمول ها یا اصطلاحات پیچیده را به خاطر بسپارید. این بهترین برنامه مطالعه برای رایانه شماست. با ایجاد عرشه و کارت های یادداشت شروع کنید. می توانید مواردی را با برخی از کلمات بسته (cloze) ، کارت های معکوس اختیاری و موارد دیگر وارد کنید.همچنین می توانید کارتی ایجاد کرده و تنظیمات آن را سفارشی کنید. مرورگر کارت داخلی به شما امکان می دهد هر یادداشتی را که اخیراً یاد گرفته اید یا اضافه کرده اید مشاهده و ویرایش کنید. در حین یادگیری یک کارت قدیمی یا جدید ، Anki کارتهای شما را مرتباً به هم می زند تا میزان یادگیری یا حفظ آنها را بررسی کند. Anki پیشرفت یادگیری را نمره گذاری کرده و آن را با ویندوز و برنامه تلفن همراه همگام سازی می کند. فلش کارت Anki هم از قابلیت یادآوری فعال و هم از تکنیک های تکرار فاصله برای تقویت حافظه طولانی مدت شما پشتیبانی می کند

۸. Polar

 

Polar یک خواننده ، مدیر اسناد یکپارچه است که به شما امکان می دهد تمام مطالب خواندنی خود را در یک مکان نگه دارید. این برنامه از پوشه ها و برچسب ها پشتیبانی می کند ، پیشرفت خواندن شما را ردیابی می کند و ابزار حاوی حاشیه نویسی به شما امکان می دهد یادگیری را از منابع مختلف دیجیتال ساده کنید.با استفاده از نوار کناری حاشیه نویسی می توانید آنها را برجسته ، یادداشت برداری و مدیریت کنید.  همچنین یک برنامه افزودنی گوگل کروم وجود دارد که به شما امکان می دهد هر صفحه وب را ضبط کرده و در برنامه ذخیره کنید.

۹. Grammarly

 

هنگامی که در حال نوشتن اولین پیش نویس خود هستید ، یافتن اشتباهات املایی ، جمله های ضعیف نوشته شده یا علائم نگارشی اشتباه متداول است. گرامارلی با شناسایی و اصلاح خطاهای مربوط به هجی ، واژگان و حتی ساختار جمله ها به شما در بهبود کیفیت نوشتن کمک می کند.این برنامه ، برنامه هایی را برای موبایل و رایانه لوحی و برنامه های الحاقی ارائه می دهد که با هر مرورگری ادغام می شوند.

۱۰. Zotero

 

Zotero یک مدیر مرجع منبع باز است که برای جمع آوری ، سازماندهی و استناد به منابع طراحی شده است. این یک برنامه ضروری دانشجویی برای لپ تاپ ویندوز شما است. هر مرجع یک مورد را تشکیل می دهد. بسته به نوع سند ، مورد شامل فراداده های مختلف است. هنگام راه اندازی ، سه بخش خواهید دید : پنجره سمت چپ شامل تمام موارد موجود در My Library است .موارد در مرکز و فراداده های آن در صفحه سمت راست ظاهر می شوند. وقتی یک مقاله تحقیقاتی جالب پیدا کردید ، روی دکمه Zotero connector کلیک کنید تا مقالات خود را کلیپ کنید. این برنامه به طور خودکار فراداده مربوطه را پر می کند ، پیوندی را پیوست می کند و در صورت موجود بودن PDF را وارد می کند. سپس ، یک برچسب یا یادداشت به مورد اضافه کنید.

گزارش از شکوفه راشدی

خبرنامه دنشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

"سگ گردانی" پدیده ای خطرناک برای مردم، فرد و حیوان بیچاره!

چ دسامبر 1 , 2021
مجله نودیها :  پس از موج پویش‌های تابستان امسال برای مقابله با پدیده سگ‌گردانی و اعتراضات گسترده مردم به حضور سگ‌های موسوم به خانگی در مکان‌های عمومی؛ نهایتا در هفته‌های گذشته طرحی با عنوان «صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک» در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. این طرح […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...