۱۰ رستوران شگفت انگیز در جهان !

اشتراک گذاری :

مجله نودیها : رستوران‌ها در هنگام گشت و گذار طبق معمول نخستین انتخاب ما هستند جایی کـه حتی خوردن یک وعده‌ی کوچک در آن می‌توانند مانند یک جشن کوچک لذتبخش باشه در این مطلب قصد داریم ۱۰ تا از غیر عادی‌ترین رستوران های جهان را برایتان نام ببریم.

با این حال اگر چه رستوران های معمولی و دنج با غذا‌های خوشمزه نیز می‌توانند یک تجربه‌ی خوب را رقم بزنند رستوران‌هایی نیز در جهان وجود دارند کـه فراموش نشدنی هستند.

گاهی همه‌ی چیز درباره قیمت و کیفیت غذا نیست اگر چه این دو موارد مهمی محسوب می‌شوند، اما رستوران‌هایی کـه چیز‌های جدیدتری نیز برای ارائه دارند حسابشان جداست.در این جا درباره غیرعادی‌ترین یا بـه یاد ماندنی‌ترین رستوران های جهان صحبت می‌کنیم.

رستوران ایتا در مالدیو
ایتا بـه معنای «مادر مروارید» نام یک رستوران در مالدیو اسـت کـه بخاطر موقعیت مکانی و معماری و غذا‌های فوق العاده اش مشهور و مقام اول فهرست را بـه خود اختصاص داده اسـت.

 

این رستوران شگفت انگیز کـه حدود ۵ متر زیر دریای زیبای مالدیو ساخته شده هر بار حداکثر ۱۴ مهمان میپذیرد کـه با پایین رفتن از پله های مارپیچ می‌توانید بـه آن برسید.این رستوران منظره‌ای فراموش نشدنی از گونه های حیرت آور‌ی ماهی و صخره‌ها برای مهمانان فراهم خواهد کرد.

بار و رستوران ورتیگو در بانکوک
این رستوران در بالای یک آسمان خراش واقع شده و بخشی از یک هتل اسـت کـه باوجود یکبار در ان؛ می‌توانید هم زمان با خوردن نوشیدنی تان از حس شناور بودن نیز لذت ببرید

رستوران ویستا در کامبوج
این رستوران در مرکز مجمع الجزایر کورونگ در کامبوج واقع شده و بخشی از یک هتل خصوصی اسـت.مهمانان در این هتل می‌توانند با قدم زدن بر روی پلی واقع بر آب های زلال و گسترده‌ی اقیانوس بـه هتل برسند.سرآشپز‌هایی کـه در این رستوران حضور دارند با ترکیب غذا‌های غربی و طعم های محلی غذا‌هایی خوشمزه و تازه تهیه می‌کنند.

 

کافه دیزستر در اسپانیا
دیزستر بـه معنای فاجعه نام رستورانی عجیب در یرت د مار اسپانیاست؛ این کافه رستوران علاوه بر طراحی شگفت انگیز؛ ایده جالبی نیز داردافرادی کـه در این جا غذا می‌خورند می‌توانند بـه طور کاملا ایمن هر از گاهی زمین لرزه‌هایی با مقیاس ۷.۸ ریشتر تجربه کنند.

 

رستوران گروتو در تایلند
پنجمین رستوران جالب فهرست ما در تایلند واقع شده و با نام دیگرش یعنی “کیو داینینگ” نیز شناخته می‌شود.معمار در طراحی این رستوران از یک غار کمک گرفته و غذا در غاری در ساحل مشهور “فراننگ” سرو می‌شود کـه مهمانان هم زمان علاوه بر لذت بردن از مناظر از تخصص سرآشپزان در سرو غذا‌های دریایی نیز لذت می‌برند.

 

رستوران لانه‌ی پرنده در تایلند
این رستوران منحصربفرد دریک اقامتگاه واقع شده و یکی از جالب‌ترین رستوران های جهان اسـت.افرادی کـه برای نخستین بار این رستوران را می‌بینند بسیار حیرت زده می‌شوند چرا کـه همانند اسم آن؛ رستوران واقعا مانند لانه‌ی پرنده و حدود ۵ متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اسـت.

در این رستوران نه تنها از وعده های غذایی لذت خواهید برد بلکه عاشق تماشای مناظر از این ارتفاع خواهید شد؛ برای سرو غذا در این رستوران از نوعی سیستم زیپ لاین استفاده می‌شود.

هووافن فوشی در مالدیو
این اقامتگاه کـه دریک جزیره خصوصی در مجموعه جزایر شمالی آتل واقع شده از محبوبیت بسیار زیاد و همچنین امتیاز پنج ستاره برخوردار اسـت و باوجود استخر بزرگ و شیک ان یک تجربه منحصر بفرد را ایجاد می‌کند.در این رستوران مهمانان می‌توانند درکنار ساحل ودر خانه‌هایی شخصی یک غذای باشکوه بخورند.

 

رستوران آبشار در فیلیپین
این رستوران کـه در شهر سن پابلو در فیلیپین واقع شده بخشی از اقامتگاه ویلا اسکودرو می‌باشد کـه غذا‌های اصیل ان بسیار خوشمزه و فوق العاده هستند و روی میز‌های بامبو سرو می‌شوند.

در این رستوران مهمانان هنگام غذا خوردن از فرو بردن پاهایشان در آب زلال لذت می‌برند و علاوه بر ان از منظره‌ی آبشار شگفت انکیز لاباسین کـه همانند یک تهویه کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند نیز لذت می‌برند.اغلب در این رستوران موسیقی سنتی و نمایش های مربوط بـه رقص نیز انجام می‌شود.

 

رستوران سنگی در زنگبار
زنگبار یک جزیره محبوب اسـت کـه در اقیانوس هند واقع شده؛ اگر عاشق آب زلال و سواحل ماسه‌ای هستید عاشق این رستوران خواهید بود.آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع و دارای اقامتگاه‌هایی جذاب اسـت، اما علاوه بر این‌ها رستورانی جالب در این منطقه وجوددارد کـه توجه توریست‌ها را جلب می‌کند.

این رستوران بـه شکل یک صخره در آب ساحل واقع شده و می‌توان با سوار شدن بـه قایق یا شنا بـه ان رسید، اما فقط ظاهر این رستوران نیست کـه توجه‌ها را جلب کرده بلکه غذا‌های شگفت انگیز ان نیز دست کمی از ظاهر ان ندارند.

رستوران یخی در عربستان
عربستان بـه دلایل زیادی یکی از محبوب‌ترین مکان های گردشگری در دنیاست پس قرار گرفتن یکی از رستوران های ان در این فهرست نیز چندان جای تعجب ندارد.

 

شاید برایتان عجیب باشد کـه در عربستان یک رستوران یخی وجوددارد، ولی باید باور کنید کـه این رستوران تماما از یخ ساخته شده و برای فضای داخلی از چیزی جز یخ استفاده نشده اسـت.بنابر این افراد برای بازدید از ان همیشه باید لباس گرم بـه همراه داشته باشند؛ این رستوران بـه دلیل معماری و طراحی منحصربفرد خود محبوب شده اسـت.

شاید بـه دلیل سرمای زیاد نتوان زیاد در آن حضور داشت، اما در هر صورت یکی از بـه یاد ماندنی‌ترین لحظات برای هر توریست محسوب می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان از  تالاب

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فسیل حیوان عجیب و بزرگ مربوط به ۵۰۰ میلیون سال پیش! + عکس

ش سپتامبر 11 , 2021
مجله نودیها : دانشمندان، فسیل یک گونه حیوانی عظیم و عجیب را کشف کردند که مربوط به حداقل نیم میلیارد سال پیش است که در دریاها زندگی می‌کرده است؛ این گونه حیوانی با نام “Titanokorys gainesi” شناخته می‌شود. این گونه حیوانی بخشی از زیرمجموعه “رادیودونت‌ها” است که مشخصه اصلی آنها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...