۱۰ نکته طلایی برای نوشتن روزمه

اشتراک گذاری :

نودیها : اینترنت پر از نکاتی برای نوشتن رزومه‌های ایده‌آل، زیبا و جالب است. با یک جست‌وجوی سریع، ده‌ها پیشنهاد برای کمک به شما در تهیه‌ی رزومه در مقابلتان ظاهر می‌شوند که مطمئنا به شما کمک می‌کنند تا شغل رویایی خود را به دست آورید، اما واقعیت این است که گرچه بسیاری از این پیشنهادها سودمند هستند، اما برخی از آن‌ها نتیجه‌ی مدهای زودگذری است که به مرور زمان محو می‌شوند.

 

ساخت رزومه کاری با رزومه ساز وبسایت کاربوم

حالا ما به جای اضافه کردن یک لیست دیگر به انبوهی از این لیست‌ها، ۱۰ نکته برای نوشتن رزومه آورده‌ایم که همواره در طول زمان ارزش خود را حفظ خواهند کرد.

۱ .دروغ نگویید و اغراق نکنید

وقتی صحبت از رزومه می‌شود، صداقت باید مهم‌ترین و اولین اولویت شما باشد. دستاوردها، موفقیت‌ها و مهارت‌های خود را ذکر کنید، از خود چیزی درنیاورید و بلوف نزنید زیرا قول می‌دهیم که به ضرر خودتان تمام خواهد شد.

 

مشاهده نمونه رزومه کاری رشته های مختلف در وبسایت کاربوم

۲ .یک آدرس ایمیل حرفه‌ای داشته‌باشید

هنگامی که در دبیرستان تحصیل می‌کردید، درست کردن ایمیل‌های بامزه‌ای مانند “partydude234@emailprovider.com” یا  “cutiepie6@myemail.com” احتمالا ایده‌ای جالب به نظر می‌رسیدند. اما شما حالا فردی حرفه‌ای هستید، مطمئن شوید که آدرس ایمیل شما منعکس‌کننده‌ی این امر باشد.

۳ .آن را ساده و مختصر بنویسید

ممکن است وسوسه شوید که هر پروژه‌ای که در طول زندگی حرفه‌ای خود به دست آورده‌اید یا هر تقدیری که دریافت کرده‌اید را وارد رزومه‌ی خود کنید، اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید. هیچ مدیری نمی‌خواهد یک رزومه‌ی ۵ صفحه‌ای بخواند. فقط نکات ضروری را یادداشت کنید.

 

۴. از مرتبط بودن اطلاعات رزومه‌تان اطمینان حاصل کنید
 این نکته در ادامه‌ی مورد قبلی است؛ اما حتی یک رزومه‌ی کوتاه و مختصر هم می‌تواند شامل اطلاعات غیرضروری زیادی باشد. به موقعیتی که متقاضی آن هستید فکر کنید و رزومه‌ی خود را بر جنبه‌هایی از سابقه‌ی خود متمرکز کنید که ثابت می‌کند شما قادر به انجام آن کار هستید.

۵. بر دستاوردهایتان تمرکز کنید
این توصیه از یک مقاله‌‌ی مجمع جهانی اقتصاد برگرفته شده‌است که می‌گوید اگر بخش سوابق و تجارب رزومه‌تان پر از شرح وظایف باشد می‌تواند باعث شود که رزومه‌تان به طرز خسته‌کننده‌ای طولانی شود. روی چیزهایی که در نقش خود به دست آورده‌اید تمرکز کنید، نه همه‌ی آن چه که این نقش در بر داشته‌است. یک روش برای تشخیص این موارد این است که اگر می‌توان یکی از موارد رزومه‌تان را در رزومه‌ی شخص دیگری نیز قرار داد، این مورد یک شرح وظیفه است (کاری که هرکسی در موقعیت شما باشد می‌تواند آن را انجام دهد) و دستاوردی مخصوص به شما نیست.

۶. از ارقام کمک بگیرید
درک موفقیت‌ها و دستاوردهای شما زمانی برای یک مدیر استخدام آسان‌تر خواهند بود که به‌راحتی قابل سنجش و ملموس باشند. داده‌های مشخصی ارائه دهید تا نشان دهند چه کارهایی انجام داده‌اید و چگونه موفق شده‌اید.

۷ .هر وقفه‌ی ایجادشده در زمینه‌ی شغلی‌تان را توضیح دهید

اگر مدت زمان قابل توجهی بی‌کار بوده‌اید، هر اطلاعات موردنیاز درمورد آن را وارد رزومه‌تان کنید. هر کارفرمای بالقوه در طول مصاحبه درباره‌ی این مورد سؤال می‌کند، بنابراین بهتر است شما درمورد آن پیشاپیش توضیحاتی دهید.

۸. از آوردن اطلاعات شخصی خودداری کنید
نکته‌ای مفید از Business Insider بیان می‌دارد: «وضعیت تاهل، گرایش مذهبی یا شماره تأمین اجتماعی خود را وارد نکنید. درج این اطلاعات ممکن است در گذشته رایج بوده‌باشد، اما پرسش این موارد از شما غیرقانونی است، بنابراین نیازی به درج آن‌ها نیست.» این توصیه در‌مورد سرگرمی‌های شما نیز صدق می‌کند، مگر این که با موقعیتی که دنبال می‌کنید مرتبط باشند.

۹. خیلی پرزرق‌وبرقش نکنید
رزومه‌ی شما برای انتقال اطلاعات به طور واضح و سریع نوشته می‌شود. طراحی پیچیده ممکن است باعث جلب توجه شود اما اگر فهم آن دشوار باشد، می‌تواند استخدام‌کنندگان را سردرگم کند. داشتن یک قالب اصلی با استفاده از یک یا دو فونت ( نوع ۱۰ تا ۱۲ نقطه‌ای)، لیست‌های موردی و لیست‌های ساده بهترین راه برای بیان اطلاعاتتان است.

۱۰. نکات نگارشی را رعایت کنید
هیچ چیز بیش‌تر از رزومه‌ای که مملو از اشتباهات دستوری و تلفظی باشد بر یک مدیر استخدام اثر نامطلوبی نمی‌گذارد. حداقل از دو دوست یا همکار معتمدتان بخواهید که رزومه‌ی شما را بادقت ویرایش کنند. هرچه بیش‌تر بهتر، چیزی که یک نفر از آن غافل می‌شود ممکن است برای شخص دیگری برجسته باشد.

مواردی که ذکر کردیم ممکن است جدیدترین پیشنهادهایی نباشند که در اینترنت درمورد رزومه‌نویسی می‌خوانید، اما اگر آن‌ها را دنبال کنید می‌توانید اطمینان داشته‌باشید که اطلاعاتی که در اختیار استخدام‌کنندگان قرار می‌دهید، اطلاعاتی واضح، مختصر و کامل خواهند بود و شما را حداقل تا پای میز مصاحبه یاری خواهد کرد

 

خبرنامه دانشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نظر رهبر انقلاب درباره نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات در شورای نگهبان

د ژوئن 14 , 2021
مجله نودیها : «هر متنی که حاکی از نوعی ورود در انتخابات باشد از طرف دفتر مردود و بی اعتبار است.» این جملات بخشی از اطلاعیه اخیر روابط عمومی دفتر رهبر انقلاب است و درباره مطالب و تفسیرهایی از برخی استفتائات اخیر منتسب به دفتر معظم‌له منتشر شده بود که […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...