۱۰ واژه‌ عجیب اضافه شده به آکسفورد

اشتراک گذاری :
نودیها:چند روز قبل آخرین نسخه از فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) منتشر شد که بیش از ۱۰۰۰ لغت جدید را هم در خود جا داده بود.
یکی از کلمات جدیدی که در این نسخه ارایه شد Moobs بود. این واژه نخستین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی برای مردانی استفاده می‌شد که اندام فوقانی برجسته و بزرگ داشتند.
مرکز نشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اعلام کرد برای این نسخه لیستی از هزاران واژه و عبارت جدید را در اختیار گرفته بود که سرانجام تصمیم بر آن شد ۱۰۰۰ لغت جدید به آخرین نسخه فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شود.
یکی از عبارت‌هایی که در این نسخه جدید به کار گرفته شد YOLO بود. این عبارت مخفف چهار کلمه You Only Live Once بوده و به معنی آن است که: «شما فقط یک بار زندگی می‌کنید».
عبارت دیگری که در این نسخه منتشر شد FOMO مخفف چهار کلمه Fear of Missing Out به معنی «ترس از دست دادن» بود که از سال ۲۰۱۵ به بعد این اصطلاح بین مردم انگلیسی‌زبان رواج یافت. عبارت جدید دیگر Deffo به معنی «قطعا» بود که در این نسخه منتشر شد.
«مایکل پرافیت» سردبیر فرهنگ لغت آکسفورد اعلام کرد آخرین نسخه از دیکشنری آنها نشان داد که این مرکز بزرگترین و طولانی‌ترین پروژه‌های زبان‌شناسی جهان را به انجام رسانده است تا بتواند نسخه جدید را در اختیار مردم بگذارد
رجا نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پسر ۱۶ساله آلمانی با ۳۴۰k فالور در اینستاگرام

د سپتامبر 19 , 2016
نودیها:تصاویر خیره کننده یک نوجوان ۱۶ساله آلمانی و به اشتراک گذاری آن در صفحه شخصی اینستاگرامش، وی را به یکی از مشهورترین کاربران این شبکه اجتماعی تبدیل کرده است. بیشتر این تصاویر شگفت انگیز توسظ یانیک اوبنهاف در آلمان و اتریش گرفته شده است. وی در ابتدا عکاسی را با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...