۵ راه آسان، مفید و کاربردی کاهش استرس که باید بدانید!

اشتراک گذاری :
مجله نودیها : استرس یک بخش عادی و طبیعی زندگی هر انسانی است و شما نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، پس چگونه آن را مدیریت می‌کنید؟

اگرچه ما هر روز با استرس های ناشی از رانندگی، عقب افتادن از برنامه و مدیریت پروژه‌های بزرگ و … روبه‌رو می‌شویم، امّا  باید یاد بگیریم که چگونه با استرس کنار بیاییم تا زندگی پربهره و شادتری داشته باشیم.

امروز قصد دارم چند روش برای کنترل استرس در زندگی خودم را با شما به اشتراک بگذارم و می‌دانم که این‌ روش ها برای شما نیز مفید خواهند بود.

روز خود را برنامه‌ریزی کنید

برای هر جنبه ای از زندگی روزمره و فعالیت‌های خود، از قبل برنامه‌ریزی کنید. مخصوصاً اگر در زندگی خود دوران سختی را سپری می‌کنید. زیرا داشتن یک برنامه برای روز خود، احساس کنترل بیشتری در شما ایجاد می‌کند و با این کار نیازی نیست که در مورد کار بعدی خود فکر کنید یا تصمیم بگیرید.

متخصص شدن در مدیریت زمان، میزان استرس شما را به شدت کاهش می‌دهد و شکستن هر کار و فعالیتی در روز یا هفته باعث می‌شود که ترس و وحشت شما نسبت به کار‌های بزرگی که در برنامه خود دارید، کاهش پیدا کند.

 

روی مهم‌ترین کار خود تمرکز کنید

وقتی استرس زیادی را تجربه می‌کنید، فقط وظایفی را انجام دهید که مهم‌ترین آن‌ها به بهبود زندگی شما کمک می‌کنند.

تعیین اولویت‌های مشخص برای کارهایتان به صورت روزانه، قبل از شروع انجام کارها، بلافاصله استرس شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود که به آن‌ها انضباط دهید و از مهم‌ترین کار خود شروع کنید و تا زمان تمام شدنش روی آن  زمان بگذارید.

 بیشتر استراحت کنید

این تعجب آور است که بسیاری از افراد، به خاطر یک اتفاق، استرس زیادی  می‌گیرند، اما در حقیقت، علاوه بر این، آن‌ها خسته هم هستند، چراکه خستگی باعث می‌شود آن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری استرس را در سطوح بسیار بالاتری تجربه کنند.

 وقتی جسم و روح به خوبی تحت مراقبت باشند، در طولانی‌مدت، بهتر می‌توانند به شما خدمت کنند و به طور طبیعی استرس شما را کاهش‌دهند. بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای روز خود به درستی این کار را انجام دهید؛ به طوری که نظم خوابتان نباید به هم بریزد و دچار مشکل شود.

 درباره وضعیت و شرایط خود صحبت کنید

به شخصی  که دوست دارید اعتماد کنید و به او احترام بگذارید و در مورد وضعیت و شرایطی که تجربه می‌کنید، با او صحبت کنید.

از او مشاوره بخواهید، چون گاهی اوقات فقط صحبت کردن با صدای بلند در مورد موضوع به شما کمک می‌کند تا اضطراب و استرسی را که احساس می‌کنید،کاهش دهید.

 

 به دنبال درس گرفتن باشید

یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای از بین بردن استرس در زندگی خود انجام دهید، این است که از خود بپرسید ” از این تجربه چه چیزی می‌توانم یاد بگیرم؟ این تجربه می‌خواهد چه چیزی را به من بیاموزد؟ ”

از خود بپرسید آیا برای جلوگیری از این نوع استرس باید در آینده کار‌های بیشتری انجام دهید یا کار‌های کمتری انجام دهید؟

اگر به هر موقعیتی نگاه کنید و در سخت‌ترین تجربیات خود به دنبال درس گرفتن باشید، همیشه یک راه خوب پیدا خواهید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ماجرای عجیب بیت کوین رایگاه چیست؟

چ مارس 24 , 2021
مجله نودیها: زارع پور کارشناس اقتصادی اظهار کرد:  روند رشد ارزهای دیجیتال در مسیر افزایش قدم گذاشته و افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.این فضا بشدت رقابتی و جنجالی شده و موجب سو استفاده  بسیاری از افراد شده است. وی ادامه داد: بازار رمز ارزها  در کنار مزایای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...