توصیه آیت الله فاطمی‌نیا به زوار اربعین

اشتراک گذاری :

آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا از اساتید اخلاق در خصوص توصیه‌هایی برای زائران پیاده‌روی اربعین گفت: در زیارت اربعین می‌خوانیم که حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام جان در کف دست نهاد تا مردم را از جهالت بیرون بیاورد؛ «وَ بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ».

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، تجلی این است که ما بدانیم نهضت امام حسین(ع) نهضت علم بود و اربعین یعنی غلبه علم بر جهالت.

این استاد اخلاق خطاب به زائران حسینی در روز اربعین اظهار داشت: کسانی که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند مراقب انجام فرائض و واجباتشان باشند و مردم را با اخلاقشان به حضرت سیدالشهدا(ع) دعوت کنند چرا که مکتب امام حسین(ع) مکتب لطافت، محبت و آدم‌سازی است.

فاطمی‌نیا خاطرنشان کرد: وقتی اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده کرد سرباز دشمن، اشتباهی به سوی خیام حسینی رفته است فرمودند: از چهره تو پیداست که تشنه‌ای، اسبت هم تشنه است بیا آب بخور! آن فرد نقل می‌کند وقتی می‌خواستم آب بنوشم دهانه مَشک،‌ منحرف شد و امام حسین با دست خویش دهانه مشک را گرفت و فرمودند: راحت آب بنوش.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 74

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شیعه شدن ۱۲ نفر با سخنرانی شیخ حسین انصاریان

د نوامبر 23 , 2015
نودیها: طی دوران هشت سال دفاع مقدس، ۱۲ نفر از کردهای اهل تسنن بانه تحت تأثیر سخنرانی استاد حسین انصاریان به مذهب تشیع درآمدند. یکی از خاطراتی که از سوی استاد حسین انصاریان مطرح شده است، درباره شیعه شدن بعضى از اهالى بانه طی دوران هشت سال دفاع مقدس بوده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...