انار ضد آنفلوآنزا

اشتراک گذاری :

نودیها :  از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فیروزکوهی اظهار داشت: مبتلایان به آنفلوآنزا با عوارضی مانند تب، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ و اسهال روبرو می‌شوند که نیاز به دریافت تغذیه مناسب، در فرد مبتلا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به ازای هر درجه افزایش تب، باید ۱۳ درصد انرژی دریافتی از غذا بیشتر شود.

فیروزکوهی گفت: کاهش مصرف غذا ناشی از بی اشتهایی در طول روز، باعث کاهش پروتئین دریافتی در افراد مبتلا و در نتیجه کاهش تدریجی مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی افراد مبتلا به آنفلوآنزا از یک رژیم غذایی مناسب، تصریح کرد: این افراد باید روزانه ۴ – ۳ لیتر مایعات برای تصفیه بدن از مواد سمی و نیز جبران مایعات اتلاف شده و مورد نیاز بدن، استفاده کنند.

این کارشناس علوم تغذیه ادامه داد: استفاده از مایعات خیلی شیرین به علت امکان ایجاد اختلالات گوارشی توصیه نمی‌شود.

فیروزکوهی گفت: شیر بهترین نمونه از مایعات است که انرژی، پروتئین، بخشی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مایعات لازم مورد نیاز بیمار را تامین می‌کند.

وی اذعان داشت: استفاده از انواع غلات و فرآورده‌های آن مانند برنج، ماکارونی، نان‌های سبوس دار و آبمیوه‌های طبیعی و همچنین مصرف انواع مغزها و دانه‌ها مثل کنجد و مصرف سوپ، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بهبود بیماری را تامین می‌کند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شبکه ای که مجریانش با چشمان بسته سرکار می روند

چ دسامبر 9 , 2015
نودیها :  زهره نقی‌پورفر: چند وقتی است که شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی با بلند کردن پرچم حقوق زنان در مقام دفاع از آنان ظاهر شده و بر آن است تا از این رهگذر بر طبل توخالی نقض حقوق بشر در ایران بدمد. این شبکه در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...