حرف‌های تند و جنجالی فائزه هاشمی در دانشگاه تهران + صوت

اشتراک گذاری :
نودیها : فائزه هاشمی در حالی به عنوان سخنران برنامه روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران به نظام حمله کرد که پیش از این نیز به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود.
 تشکل تندروی انجمن اسلامی دانشگاه تهران که چند روز پیش از ۱۶آذر اعلام کرده بود ابراهیم یزدی-دبیرکل گروهک نهضت آزادی- سخنران مراسمش خواهد بود، فائزه هاشمی را به عنوان سخنران اصلی خود دعوت کرد تا بار دیگر ارکان نظام را مورد هجمه قرار دهد. ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های ارزشی توسط برگزارکنندگان آن باعث شد سخنان تند فائزه هاشمی منتشر نشود.
فائزه هاشمی پس از حضور در بین دانشجویان حامی فتنه حاضر درسالن که تصاویر سران‌فتنه را در دست داشتند به تحریک آنها پرداخت و خطاب به آنها گفت: « من در بدو ورود فکر کردم به یک جزیره جدا از ایران وارد شده‌ام. دانشگاه‌های دیگر باید از شما یاد بگیرند، من به مجالس زیادی می‌روم ولی واقعا این شور و شجاعت را در دیگر جاها ندیده‌ام.. عکس‌هایی را در این سالن می‌بینم [میرحسین موسوی،زهرا رهنورد، مهدی کروبی] که خیلی‌ها جرأت ندارند اسمی از آنها ببرند…. امیدواریم این حضور در تغییر سیاست‌های جامعه مؤثر باشد. امیدواریم این مسیر را به جلو ببریم و عقب‌گرد نداشته باشیم.»
فائزه هاشمی سپس با اشاره به حضورش در تجمعات تحریک‌آمیز فتنه ۸۸ و حبسشش‌ماهه‌اش گفت: « من در تظاهرات۱۶آذر ۸۸ واحد علوم تحقیقات بودم و با دانشجویان نشستم و تظاهرات کردم و بعد از تظاهرات عده ای که شبیه بسیجی بودن می خواستن مزاحمم شوند… من مثل فعالین دانشجویی زندان نبودم، شش ماه بودم و با خانم بهاره هدایت در یک سلول بودیم.خیلی سختی کشید. من خوشحالم به خاطر کسانی که باعث شدند من کنار این آدم ها باشم. همه این سختی ها را کشیدم. به  نظرم این سختی ها باعث شد تا خیلی اتفاقات خوبی بیفتد. همه باید زیر پرچم ایران زندگی کنیم. به نظر من وقایعی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد بسیار ارزشمند بود؛ با این‌که هزینه‌های زیادی دادیم،کشته دادیم ، زندانی دادیم ، اما برکاتی داشت. اگر آن اتفاقات در آن سال نمی‌افتاد معلوم نبود که انتخابات سال ۹۲ چگونه رقم می‌خورد.»
فائزه هاشمی که در ایام فتنه فایل صوتی توهینش به رهبرمعظم انقلاب نیز منتشر شده بود این‌بار نیز صراحتا اینگونه به رهبری حمله کرد: «ما انقلاب کردیم تا خودی و غیرخودی نداشته باشیم تا همه بتوانند با هم فعالیت کنند. قانون اساسی این ظرفیت را برای فعالیت همه اقشار در کشورما مهیا کرده است و در این قانون خودی و غیرخودی جایی ندارد. او همچنین درباره تعبیر «فتنه و فتنه‌گر» و «نفوذ» گفت: «عده ای هستند که به وقایع سال ۸۸ و تظاهرات ها و معترضان میگویند فتنه، فتنه و فتنه گر را قبول ندارم…کسانی که جلوی مردم ایستادند فتنه‌گر هستند و در واقع فتنه گر کسی است مخالفان رو سرکوب می کند. همیشه باید دست آویزی وجود داشته باشد. الان از فتنه عبورکردیم رسیدیم به پروژه نفود. چون همیشه می خواهند با ایجاد فضای رعب و وحشت و ارعاب بتوانند مردم را سرکوب کنند.» او سپس با اشاره به تمرکزقوا در رهبری راه حل را تغییرقانون اساسی دانست و گفت: «قانون اساسی ما کامل است ولی اجرا نمی شود. ما اگر اجازه دهیم افراد بر اساس توانایی هایشان کار کنند مشکلات ما حل می شود. قانون اساسی مشکلاتی دارد و ما باید به تدریج این مشکلات را حل کنیم…نمی‌توانیم بگوییم قانون اساسی ما بی‌عیب است. هشتصد سال است که در کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده‌اند تمرکز قدرت فساد می‌آورد و کشور را از مسیر توسعه خارج می‌کند. ما تفکیک قوا،‌ تمرکز قدرت را در قانون اساسی با هم داریم. حالا باید از این ظرفیت استفاده کرد. ما برای پیشرفت توسعه نیاز به فضای آرام داریم.»
این محکوم فتنه که سخنان ساختارشکنانه‌اش با تشویق حضار مواجه می‌شد در ادامه با اشاره به اینکه « من خودم از کسانی بودم که بعد از سال ۸۸ فکر میکردم دیگر تو هیچ انتخاباتی نباید شرکت بکنیم چون باعث میشود که استفاده ابزاری از آراء ما بشود»به تجربه انتخابات ۹۲ اشاره کرد وگفت: « انتخابات به ما نشان داد که نه نباید نا امید بشیم، ما راهی جز انتخابات نداریم اگر خط ما اصلاح طلبی است یکی از مهمترین ابزارهای اصلاح طلبی همین انتخابات است، برای اینکه ما بتوانیم در انتخابات پیش رو متحد در یک جریان اصلاح طلبی با یک لیست واحد شرکت بکنیم ، چون این راه پیروزی ما در سال ۹۲ بود اون وحدتی که برقرار شد بین اصلاح طلبان، حالا اون موجی که ایجاد شد به خاطر رد صلاحیت جناب آقای هاشمی رفسنجانی [تشویق حضار] حضور جناب آقای خاتمی [شعار اصلاحات زنده باد خاتمی پاینده باد] و اون تدبیری که آقای خاتمی در  هدایت این جریان به خرج دادند، انصراف آقای دکترعارف از انتخابات برای اینکه بتونند وحدت را در اصلاح‌طلبی محقق بکنن و حضور مردم و حضور مردمی که اومدند رای دادند به آقای دکتر روحانی اینها همه دست به دست هم داد و عامل پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شد.. خب این خودش دوباره امید را ایجاد کرد و ما باید در انتخابات پیش رو هم از همین روند، از همین تدبیر استفاده بکنیم‌. شورای سیاستگذاری که تشکیل شده، سیاستگذاری اصلاح طلبان داره به اون سمت  میره که همون حرکت که موفق بود دوباره تکرار بشه»
او در ادامه با ذکر این نکته که «پیش بینی میشود ما با سیلی از رد صلاحیت شده ها در جبهه اصلاح طلبی مواجه باشیم» راه‌حل را ثبت‌نام حداکثری چهره‌ها معرفی کرد وگفت: « همه آنهایی که توان را در خودشان میبینند باید بیایند ثبت نام کنند که در روز آخر کمبود کاندیدا نداشته باشیم اگر با رد صلاحیت گسترده مواجه شدیم. و از آنطرف هم آنهایی که رای میدهند، باز باید همگی تو صحنه باشیم رای بدهیم، نظر سنجی هایی که تا الان صورت گرفته -حالا چه دولتی و چه توسط احزاب و گروهها- نشان دهنده این است که اصلاح طلبان بالای ۷۰ درصد رای دارند.»
فائزه هاشمی در ادامه دستگیری‌های اخیرخبرنگاران را ریشه در نگرانی از کاهش رای در انتخابات عنوان کرد وگفت: « اینها همه نشون دهنده اینه که یک احساس نگرانی دارند که آرای مردم را ندارند؛ و از این طریق می خوان یک محیط رعب و وحشتی ایجاد بکنن، رسانه ها نپردازن به این موضوع ها ، مردم آگاه نباشند، و یک فضای خمودگی را در اصلاح طلبی ایجاد بکنند که شاید بتونند از این طریق به پیروزی در انتخابات دست پیدا کنند.»
او با طرح مجدد شبهه تقلب درسال ۸۸ گفت: « حُسن دیگه ای که این انتخابات داره و ما باید ازش استقبال بکنیم یکسان نبودن مجری انتخابات و نظارت بر انتخاباته، یعنی دولت آقای روحانی و شورای نگهبان، طبیعتا به این راحتی دیگه نیست که سر صندوق ها هر کاری دلشون خواست بکنن.»
فائزه هاشمی در پایان صحبتهای خود گریزی هم به دغدغه‌های فمنیستی‌اش زد و با اشاره به اینکه «ما وزرای خانم داشتیم قبل از انقلاب، متاسفانه بعد از انقلاب این روند سیاسی به نفع خانمها نبوده» مدیریت مردانه را یکی از عوامل بروز مشکلات درکشوردانسته و گفت: « البته از مسائل حقوقی هم که نگاه بکنیم تبعیض هایی که در قوانین ما ایجاد شده بین زن و مرد، اونها هم به نفع خانمها نبوده. قبل از انقلاب قانون حمایت از خانواده داشتیم که فکر میکنم برابری زن ومرد بود در قوانین مربوط خانواده، حالا چطوری ما میتونیم اینها را ببریم به سمت اصلاح و تغییر بدیم، مجلس یکی از ابزارهای مهمه، حضور خانمها در مجلس بسیار مهم و تعیین کننده است. ببینید اصلا شما مملکت را ببینید با مشکلاتی که داره ، به خاطر مدیریت مردانه است، اگر خانمها در مدیریت کشور در کنار آقایون باشند همانطور که در خلقت هست، در خلقت زن و مرد با هم آفریده شده و تعادل ایجاد شده، ما الان اومدیم اون تعادل را به هم زدیم و یه وریش کردیم خب معلومه که نتیجش چی میشه، شما الان این اختلاسها را ببینید چند تا اسم خانم توش میبینید؟ خانمها سالم کار می کنند خانمها مدیر  برنامه ریزن و به نظر من، ببینید توسعه همه جانبه ست متوازن باید اتفاق بیفته، توسعه یه طرفی خب معلومه نمی تونه نتیجه درست را بده.» او درادامه راه‌حل را رای‌دادن زن‌ها به زن‌هاو مردها به زن‌ها معرفی می‌کند ومی‌گوید: «حالا کاری که ما میتونیم بکنیم چیه؟ هم خانمهای ما کاندیدا بشن که ما از نظر تعداد، چون یه آماری که گرفتن، تناسب داره بین زنان و مردان کاندیدا و زنان و مردانی که انتخاب میشن و به مجلس راه پیدا میکنن، بنابراین ما هرچی تعداد کاندیدای خانم بیشتر داشته باشیم ما میتونیم نتیجه بهتری در انتخابات داشته باشیم، و از نظر رای دادن یه مشکلی که وجود داره حالا من نباید بگم یواشکی میگم شما هم جایی نگید، زنان به خودشون هم رای نمیدن یعنی اگر، ما خانمها که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل میدیم خودمون به خودمون رای بدیم، مجلس میشه پر از زن. بنابراین ما خانمها تعصب به خرج بدیم به خانمها رای بدیم تلاش کنیم کمپین زنان به زنان رای بدهند و مردان هم به زنان رای بدهند راه بیاندازیم»
این صحبتهای او با شعار «موسوی رهنورد، تساوی زن و مرد» از طرف جمعیت حاضر در سالن روبرو می‌شود.
نتیجه حضور تندروها در دانشگاه با مجوز مسئولین وزارت علوم و دانشگاه چیست؟
تجربه روز دانشجوی سال گذشته و خصوصا امسال به خوبی نشان داد منظور مسئولین وزارت‌علوم از «فضای باز سیاسی»مدنظرشان چیست. تجربه ثابت کرد باز شدن مجدد پای عناصرفتنه‌گر و تندرویی مثل محمدرضا خاتمی، فائزه هاشمی، مرعشی، منتجب‌نیا و… به دانشگاه؛ نتیجه‌ای جز سیاست‌زده شدن دانشگاه و تحریک دانشجویان و تقویت بدنه حامی فتنه دانشگاه که پیاده نظام جریان فتنه هستند ندارد. انجمن اسلامی دانشگاه تهران که همیشه پیاده‌نظام محمدخاتمی بوده، این‌بار نیز برای روز دانشجو اقدام به تهیه پیام تصویری از او کرد.
همچنین مراسم این تشکل –از محتوای حرفهای مجری وسخنران گرفته تا پوسترها و شعارهای آن- پر از اقدامات ساختارشکنانه علیه نظام بود که با چراغ‌سبزمسئولین دانشگاه که از قضا همسو با فتنه هستند صورت گرفت. همراهی دانشگاه برای موافقت با دعوت چهره‌های تندرویی مثل ابراهیم یزدی، فائزه‌هاشمی، عبدالله رمضان‌زاده، هاشم صباغیان و مجید توکلی-که سال ۸۸ با لباس زنانه دستگیر شد-  و عدم بازخواست از این تشکل درباره اقدامات ساختارشکنانه صورت گرفته در مراسم را می‌توان همراهی مسئولین این دانشگاه با اقدامات فتنه‌گرانه پیاده‌نظام فتنه در دانشگاه دانست.
به نظر می‌رسد قوه‌قضائیه که بر خلاف قوه‌مجریه به پیروی از رهبرانقلاب، فتنه را خط‌قرمز نظام می‌داند باید نسبت به چنین اتفاقاتی در دانشگاه‌ها که با چراغ‌سبز مسئولین همسو با فتنه وزارت‌علوم و دانشگاه تهران صورت گرفته نیزحساس باشد.
منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 365

مرتضی - مدیر اصلی

One thought on “حرف‌های تند و جنجالی فائزه هاشمی در دانشگاه تهران + صوت

  1. فایزه هاشمی با رانت باباش کلی پست دولتی گرفته که لیاقتش رو نداشته این ادم آی کیو ش زیر ۸۰ هست بعد استاد دانشگاه آزادش کرده بودند تو اول پولهاو مزایایی که از اول انقلاب از سیستم دولتی و دانشگاه آزاد به واسطه اون پدرت گرفتی رو بیا پس بده

    تمامی مشکل این ادمها اینه که یک سری منافع مفت رو داشتن می بردن الان در روند بخور بخورشون خلل ایجاد شده هیچ کدومشون عرضه نداشتن بیرون برای خودشون یک بیزینس راه بندازن برای همین زندگی انگلی رو در پیش گرفتن و دائم باید بزور با فریب خودشون رو وارد سیستم دولتی کنن که بتونن به منابع نفتی و مالیات های مردم وصل بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نامه دانشجو به سید حسن خمینی / وقتی عکس امام را پاره کردند ساکت بودید

چ دسامبر 16 , 2015
نودیها :  مرتضی دهقان یکی از فعالین اسبق دانشجویی دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار، در خصوص کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و حرف و حدیث‌های این روزهای اصلاح‌طلبان و کارگزاران مبنی بر حمایت از سیدحسن، نامه‌ای سرگشاده به وی منتشر کرد.  در بخشی از این نامه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...