سفر دوباره سردار سلیمانی به روسیه

اشتراک گذاری :

نودیها : برخی از منابع خبری مدعی شدند که سرلشکر سلیمانی در هفته گذشته با هدف پیگیری محورهای دیدار پوتین با رهبر انقلاب طی سفری سه روزه به مسکو سفر کرده است.

این منابع خبری در ادامه گزارش خود که توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده اضافه کردند در این سفر سرلشکر سلیمانی علاوه بر دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرده است.

در ادامه این گزارش تحولات سوریه، عراق، یمن و لبنان، محور مذاکرات سلیمانی-پوتین عنوان شده است.

در پایان این گزارش تایید نشده همچنین نوشته شده که پوتین در جلسه مشترکی که با حضور سردار سلیمانی با فرماندهان ارتش روسیه برگزار شده است، وی را با عنوان “دوست من، قاسم” معرفی کرده است.

آیا ایران در حال خارج کردن نیروهای مستشاری خود از سوریه است؟

پیش تر برخی از خبرگزاری های آمریکایی از اختلاف بین روسیه و ایران در حل چگونگی بحران سوریه خبر داده و مدعی شده بودند که ایران در حال «خارج کردن» نیروهای نظامی خود از مناطق نبرد در سوریه است.

حسین امیرعبداللهیان در واکنش به خبرسازی رسانه های آمریکایی مبنی بر وجود اختلاف میان تهران و مسکو در مورد سوریه، اظهار داشت: هیچ اختلافی بین ایران و روسیه در مورد سوریه وجود ندارد و دو کشور با جدیت به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می کنند.

وی افزود: اقدامات مسکو در مبارزه علیه تروریسم در سوریه و در هماهنگی با حکومت دمشق انجام می شود و مثبت ارزیابی می گردد.

واکنش یک مقام آگاه در سپاه به شایعه کاهش مستشاران ایرانی در سوریه

در همین زمینه یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان به خبرسازی های صورت گرفته از جانب رسانه های غربی واکنش نشان داد و تولید و انتشار اینگونه خبرها را به مثابه جنگ روانی علیه جبهه مقاومت دانست.

بازی با آمار و ارقام در راستای جنگ روانی

این منبع آگاه تصریح کرد: حضور مستشاری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیش از آنکه تابع کمیت باشد تابع کیفیت است و بازی با آمار و ارقام در این زمینه در قالب همان پروژه جنگ روانی تعریف می شود.

خوش خدمتی رسانه های غربی به نیروهای تکفیری

وی اینگونه خبرسازی ها و فضاسازی های رسانه های غربی را در راستای حمایت از تروریست های تکفیری و معارضان دولت قانونی سوریه دانست و بیان داشت: در چند هفته گذشته نیز رسانه های صهیونیستی و غربی به طور ناشیانه ای شایعه شهادت سرلشکر سلیمانی را با هدف تضعیف روحیه رزمندگان جبهه مقاومت، مطرح کردند که کذب بودن آن به اثبات رسید؛ بنابراین خبرسازی اخیر رسانه های غربی مبنی بر کاهش تعداد مستشاران ایرانی در خاک سوریه به واسطه افزایش تلفات نیز در راستای همان جنگ روانی و فضاسازی رسانه ای تعریف می شود.

 

منبع: رجانیوز از میزان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ابعاد نظامی احتمالی (PMD) بسته شد چرا که به جای آن ابعاد نظامی (MD) گشوده شد

ج دسامبر 18 , 2015
نودیها : علی هادی پور، گروه بین الملل  : در حالی که مقامات دولتی مدعی هستند می توانند مبادله اورانیوم و همچنین بازطراحی راکتور اراک را به استناد بند ۹ قطعنامه شورای حکام اجرایی کنند اما بررسی فنی و حقوقی متن قطعنامه بیانگر آن است که شرط مورد نظر رهبر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...