تبلیغ برای روابط جنسی نامشروع در بیلبوردهای شهرداری تهران

اشتراک گذاری :
نودیها : به تازگی بیلبوردهایی در سطح شهر تهران نصب شده است که محتوای این بیلبوردها اعتراض عمومی شهروندان، کارشناسان و اصحاب رسانه را در پی داشته است.
 فرهنگسازی و تبلیغات فرهنگی، نیازمند یک ساز و کار حرفه ای است. خصوصا شهرداری تهران که دارای معاونت فرهنگی و اجتماعی است و این نهاد به عنوان متولی فرهنگی شهرداری تهران در این زمینه باید به عنوان مرجع فرهنگی شهر تهران پاسخگوی این عملکرد باشد . در حقیقت، پیش از هرگونه تبلیغات فرهنگی، ابتدا باید اتاق فکری با حضور کارشناسان مسائل فرهنگی، استراتژیستهای عرصه فرهنگ، اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی، تشکیل شود تا:
١- هرگونه پیامِ تبلیغاتِ فرهنگی در این اتاق فکر، از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل محتوایی قرار بگیرد.
٢- لایه اول معنایی (text) و لایه دوم معنایی (subtext) آن پیام شناسایی شود.
٣- آثار کوتاه مدت و بلندمدت آن پیام هدفگذاری و مشخص شود.
۴- و سپس، نسبت به انتشار آن پیام، اقدامات اجرایی صورت گیرد.
پیامی که به نام تبلیغات فرهنگی، اخیراً در بیلبوردهای شهر تهران نصب شده است، لایه اول معنایی آن، هشدار درباره بیماری ایدز است اما لایه دوم معنایی آن (subtext)، به رسمیت شناختن روابط نامشروع جنسی و قبح زدایی از روابط بی بند و بارانه جنسی است! در حقیقت، هشدار درباره ایدز، نقاب و روکشی شده است تا در ورای این نقاب، مفهوم دیگری القا شود!
ظاهراً مدیران محترمی که مجوز انتشار چنین پیامی را صادر کرده اند، فضای شهری پایتخت را با شبکه های زرد ماهواره ای که داروهای جنسی و ابزارهای محافظ جنسی را تبلیغ میکنند، اشتباه گرفته اند!
لایه دوم معنایی هر پیامی، اثرگذارتر از لایه اول معنایی آن است و در ذهنِ تحلیلگر مخاطب، حک میشود. لایه دوم معنایی پیام مندرج در این بیلبوردها این است که: “مشروع یا نامشروع بودن رابطه جنسی مهم نیست! فقط محافظت کنید که ایدز نگیرید!” و یا به شکلی روانتر این است: “رابطه جنسی نامشروع هم اگر دارید، فقط مراقب باشید ایدز نگیرید!”
اکنون سوال اینجاست که آیا در انتشار چنین پیامی که به صورت آشکار از روابط جنسی نامشروع و بی بند و باری، قبح زدایی میکند و لاابالی گری جنسی را به رسمیت میشناسد، عمدی در کار بوده است؟ یا اینکه در اثر بی دقتی و بی تدبیری مدیران محترم صورت گرفته است؟!
اگر عمدی در کار بوده است که قطعاً این قبح زدایی باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد اما اگر ناخواسته و در اثر خطای مدیریتی بوده است که اولاً باید به مدیران محترم به خاطر بی دقتی و کم دانشی آنها تبریک گفت!
و ثانیاً مدیران خاطی باید به دلیل چنین اهمالی توبیخ شوند.
 منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همه چیز درباره عمل لیزیک چشم

ی ژانویه 10 , 2016
نودیها :  تاهمین دو سه دهه پیش عینکی بودن از باید های مهم ژست های روشنفکری به حساب می آمد همه اقشار مهم وتحصیل کرده عینکی برچشمشان می زدند تا خود را فردی فرهیخته و روشنفکر جلوه دهند اما در دهه اخیر این نگرش در بین جوانان کمرنگ شده و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...