نوشیدنی‌های ضد دندان

اشتراک گذاری :
امیدرضا رکن پزشک متخصص دندانپزشک گفت: نوشابه‌هایی که به علت داشتن اسید زیاد و افزایش نیرو به مینای دندان آسیب می‌رساند، همانند نوشابه‌های انرژی‌زا و ورزشی که بیشتر جوانان و نوجوانان از آنها استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در یک آزمایش که متخصصان انجام داده‌اند به مدت ۱۵ دقیقه مینای دندان را در نوشیدنی‌های انرژی زا و ورزشی قرار دادند و سپس ۲ ساعت در بزاق مصنوعی و این عمل روزانه ۴ بار و به مدت ۵ روز انجام شد، بعد از گذشت این ۵ روز آسیب‌هایی که به مینای دندان آمد قابل مشاهده شد و به این نتیجه رسیدند که نوشابه‌های انرژی‌زا ۲ برابر نوشیدنی‌های ورزشی موجب از بین رفتن مینای دندان می‌شود.
رکن اظهار داشت: هرچه قدر که مینای دندان آسیب ببیند و تحلیل و فرسایش در آن ایجاد شود دیگر قابل بازگشت نیست و بیشتر موجب پوسیدگی و افزایش حساسیت به سرما می‌شود.
متخصص دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: هرچه قدر که بعد از آشامیدن این نوشیدنی‌ها، بتوانیم آدامس بدون قند بجویم این عمل خود باعث می‌شود که بزاق در دهان زیاد شود و بر اسیدهای نوشابه‌ها اثر بگذارد، بنابراین به کاهش سطح اسیدها در دهان کمک می‌کند و با شستن آب نیز می‌توان این اثرات اسیدی را کم کرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خواص بادام

چ ژانویه 13 , 2016
نودیها : درخت بادام به بلندی ۸ متر می رسد . درختی است زیبا که از زمانهای قدیم در نواحی مرکزی و غربی آسیا مخصوصا افغانستان و ایران ، سوریه و فلسطین پرورش مییافته است .  ریشه درخت بادام بسیار قوی است . این درخت می تواند حتی با کمی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...