آمار وحشتناک از مرده بدنیا آمدن کودکان یمنی

اشتراک گذاری :

نودیها : جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن تنها منحصر به کشتار وحشیانه با بمب و تفنگ نیست بلکه محاصره ظالمانه یمن باعث ایجاد قحطی گسترده و در نتیجه بروز بیماری‌ها و مشکلات اساسی برای مردم مظلوم این کشور هم شده است. این مسئله بیش از همه بر کودکان و زنان یمنی تاثیرگذاشته است. سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» در یمن، طی یک کنفرانس خبری جدیدترین آمار از شمار زنان و کودکان قربانی شده یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ تاکنون را ارائه کرده است.

 به نوشته پایگاه خبری «انصارالله» یمن، این سازمان اعلام کرده از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن‌، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. علاوه‌بر این، بر اساس میانگین از هر ۱۰۰۰ تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند. بنابر گزارش این سازمان، میزان ناهنجاری‌های مادرزادی طی این سال‌ها نیز، به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، به میزان ۸درصد افزایش یافته و میانگین سوء‌تغذیه هم طی این مدت به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

آن طور که خبرگزاری فارس نوشته، سوء‌ تغذیه میان کودکان زیر پنج سال به دلیل تجاوز به یمن و محاصره آن، به ۴۷ درصد رسیده و از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک دچار این مشکل هستند. سازمان انتصاف این را هم اضافه کرده که: «تنها در سال ۲۰۱۹، از یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۸۱ نوزاد متولد شده، نزدیک به ۳۰ هزار نوزاد مرده به دنیا آمدند. یعنی در هر ساعت ۳ نوزاد به دلیل این محاصره و تجاوز ظالمانه جان می‌دهند».

تاثیر محاصره فرودگاه صنعا در این وضعیت

بنابر این گزارش، بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا نیز موجب تشدید بحران انسانی در یمن و مرگ ۸۰ هزار بیماری شده که برای درمان نیاز به سفر و خروج از کشور داشتند. علاوه‌بر این بیش از ۴۵۰ هزار بیمار هنوز نیازمند انجام سفر درمانی و خروج از صنعا هستند و بیش از ۱۲ هزار بیمار دچار نارسایی کلیوی نیازمند پیوند کلیه هستند. همچنین جان بیش از ۶۵ هزار بیمار سرطانی در یمن که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند، به دلیل بسته ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعا در خطر است.

از سوی دیگر، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت صنعا در یک کنفرانس علمی در بیمارستان «الثوره» در شهر الحدیده گفت، ائتلاف سعودی از زمان آغاز یورش به یمن، بیش از بر ۵۲۳ بیمارستان و مرکز درمانی را هدف قرار‌داده است.

به نوشته المسیره، وزیر بهداشت یمن همچنین گفت که در این شش سال و در جریان حملات ائتلاف سعودی، بیش از ۴۳ هزار غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند. او در این باره توضیح داد که ۱۷ هزار نفر کشته شده‌اند که هفت هزار تن از آنها کودک و زن هستند. طه المتوکل تأکید کرد که تمامی جنایت‌های جنگی که در یمن در طول شش سال گذشته صورت گرفته، با سلاح‌های آمریکایی و غربی بوده است.

منبع: فارس از روزنامه کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مولودی سلام بانو سلام مادر سلام عشق من از محمود کریمی

چ فوریه 3 , 2021
دانلود مولودی سلام بانو سلام مادر سلام عشق من از محمود کریمی   پخش برخط play online بارگیری صوت download mp3     منبع : خبرگزاری فارس   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 1 میانگین: 5]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...