برنامه های رادیو در نوروز ۹۷

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : رادیو، قدیمی‌ترین عضو رسانه ملی است. از اردیبهشت ۱۳۱۹ که صدای رادیو ایران به گوش رسید تا الان، شبکه‌های مختلف رادیویی، مونس و همراه نسل به نسل ایرانی‌ها بوده‌است. رادیو، همراه همیشگی ایرانی‌ها و در دسترس‌ترین رسانه است که با وجود رونق تلویزیون و فضای مجازی همچنان محبوبیت بالایی دارد. معاونت صدا با این پشتوانه و اصالت، سه هزار و ۴۵۱ برنامه مخصوص نوروز ۹۷ تدارک دیده است که حدود ۱۰۵ هزار و ۵۸۵ دقیقه برآورد می‌شود.

 نوروزی های رادیو را ویژه برنامه های تحویل سال آغاز می شوند.

ویژه برنامه های تحویل سال : شبکه های رادیویی ۱۳ برنامه به مدت ۲ هزار و ۳۹۰ دقیقه برای تحویل سال تدارک دیده اند که به ترتیب معرفی می شوند.

بهار بی قرار(شبکه ایران)/ سرود فروردین (شبکه فرهنگ)/ بهارانه(شبکه قرآن)/ تهران به وقت تحویل (شبکه تهران)/ یا مقلب‌القلوب(شبکه معارف)/ بلیط بهار (شبکه جوان)/ سرآغاز(شبکه ورزش)/ ویژه تحویل سال(شبکه سلامت)/ از آسمان تا آسمان(شبکه گفت و گو)/ هم اینک بهار(شبکه اقتصاد)/ یک قرار بهار(شبکه صبا)/ ویژه تحویل سال(شبکه نمایش). همچنین این ویژه برنامه ها به پخش زنده بیانات مقام معظم رهبری از بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) می‌پردازند. همچنین در هر شبکه رادیویی حداقل ۲ برنامه زنده طراحی شده است که به تبیین شعار سال، ارائه آخرین اخبار و اتفاقات این ایام با توجه به تعطیلی مطبوعات، پوشش سفر و گزارش از کاروانهای راهیان نور، ارتباط با پلیس راه، سازمان راهداری، هواشناسی و … اختصاص دارد. بر این اساس خلاصه ای از ویژه برنامه های نوروزی شبکه های رادیو به تفکیک هرشبکه بدین شرح است؛

برای به دست آوردن اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت رادیو به نشانی WWW.radio.ir مراجعه کنید.

ویژه برنامه‌های رادیو در نوروز:

 رادیو بهاران (موج اف. ام ردیف ۹۵:۵ مگاهرتز)

 این شبکه که از ۱۶  اسفند ۹۶ روی آنتن رفته، تا ۱۶ فروردین ۹۷ برنامه خواهد داشت و اردوها و سفرهای راهیان نور را پوشش می‌دهد. “تنفس صبح” عنوان ویژه برنامه زنده این شبکه است که از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با محوریت خانواده و اجتماع راهیان نور به روی آنتن می‌رود. علیرضا محمدنیا تهیه کننده، حامد مشکینی و مجید عسکری گوینده، فرزاد محمدی مسئول هماهنگی و ناصر یوسفیان گزارشگر این برنامه‌است. “دری به خانه خورشید” هم ساعت ۱۴ تا ۱۶ پخش می‌شود که مأموریت ویژه‌ای در زمینه فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت، هنر و ادبیات مقاومت دارد. لاله اکبری و مجید عسکری گوینده، علی نوبخت، مریم بابایی و مجتبی حسنی تهیه کننده، حسین قدیمی و حمیده قادری مسئول هماهنگی و بابک شکری گزارشگر این برنامه‌اند. برنامه زنده دیگری هم با عنوان “جمع عاشقان” به صورت زنده از ساعت هشت شب به مدت یک ساعت روی آنتن می‌رود. تهیه کننده این برنامه مهدی شاه‌رضایی و فیروز رجبی و گوینده آن صدیقه مرادی است.

رادیو ایران (موج اف.ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و ای.ام ردیف ??? کیلوهرتز) / ۲۹ برنامه

* ویژه‌نامه تحویل سال:  “بهار بی قرار” /  ساعت ۱۷:۰۰ / تهیه کننده: حسین معصومی / گویندگان:  سعید توکلی، فاطمه آل عباس وسرور پاک / این برنامه، ترکیبی از سر فصل های متناسب با فضای آغاز و معاد، تغییر و تحول، جبر و اختیار و حال خوب است

* نوروزان / ۱۰:۰۰ / تهیه کننده: حسین معصومی / گویندگان: مهدی طهماسبی، علیرضا جاویدان و نسیم رفیعی / این برنامه به‌جا آوردن سنت صله‌رحم و ایجاد وحدت و تقویت همبستگی‌هاست که گزارشگران استان ها با لهجه شهر خودشان گزارش تهیه می کنند.

*یک دو صدا / ۱۹:۳۰ /  تهیه کننده: مهدی ساعی: ۲۷  نفر در نه گروه سه نفره تا پایان تعطیلات در رقابتی نفس‌گیر برای برنده شدن تلاش می‌کنند .به سه نفر برگزیده تندیس،جایزه نقدی سباس‌نامه داده می شود. بعد از برگزاری دو فصل از این مسابقه با موضوع گویندگی و اجرای آزاد ،فصل سوم به «طنز و سرگرمی اختصاص یافته که با حضور ۲۰۰نفراز علاقه‌مندان  در فرهنگسرای ارسباران و با آزمون ورودی برگزار شد. حسین رفیعی و  مرضیه صدرایی و سعید یابانکی داوران مسابقاتند.

رادیو معارف (موج  اف.ام ۹۶ مگاهرتز، موج ای ام ۱۰۷۱ مگاهرتز) /۲۲ برنامه

* ویژه تحویل سال:  یا مقلب القلوب/  ۱۷:۳۰ / تهیه کننده: ابوالفضل سلیمانی / گویندگان:  رضا ملایی و حمید سوری

* بهارانه / ۱۰:۰۰ /. تهیه کننده: سید ابوالقاسم غضنفری / گوینده: رضا هدایت‌فر / کارشناس:  حجت الاسلام اخوان

*عصرانه / ۱۷:۳۰ /  تهیه کنندگان: روح الله اسماعیلی و روح الله شجاعی / گویندگان: رضا ملایی و رضا حبیبی /  کارشناسان: حجج اسلام شفیعی شاهرودی و حسینی باقر آبادی

رادیو ورزش (موج اف.ام ردیف ۹۲مگاهرتز) / ۲۷ برنامه

*ویژه تحویل سال:  “سرآغاز”/  ۱۷:۰۰  : پخش ترانه‌های بهاری، دیدار با چهره های شاخص ورزش، عید دیدنی با پیشکسوتان ورزشی از بخش های مختلف این برنامه خواهد بود.

* همچنین “صدای پای بهار” و “چهره ها ” نیز عنوان دو برنامه دیگری‌است که صبح همان روز از ساعت ۹ روی آنتن می رود و پخش آن تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت. ” می خوام گزارشگر شم” در قالب ۱۳ مسابقه رادیویی هر روز ساعت ۱۹:۵ برای شنوندگان رادیو ورزش پخش می شود.همین‌طور ” بازی های نوروزی ” به  معرفی بازیهای بومی و محلی  می پردازد.

رادیو تهران (موج اف.ام ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ۱۳۳۲ کیلوهرتز) / ۲۳ برنامه

* ویژه تحویل سال:  تحویل سال نو /  ۱۶:۰۰  / تهیه کننده: امیرحسین تقفی / گویندگان:  میرحسینی ،اسماعیلی و غفاریان /  جمعی از گویندگان رادیو تهران اجرای این برنامه را بر عهده دارند و گزارشی از بهشت زهرا و گلزار شهدا، دیدار با یکی از خانواده های مدافعان حرم، گزارشی از هم‌وطنان زلزله زده در کرمانشاه از مهم‌ترین بخش های این برنامه است.

* آوای بهار / ۱۲:۴۵ /. تهیه کننده: مهدی سلطانی

* عید تعطیل نیست / ۱۵:۰۰ /. تهیه کننده: ساناز باقری

* اینجا تهران / ۱۳:۳۰ /. تهیه کننده: مهدی رادفر / گویندگان: الهام شوقی  و محمد حسین امیدی

خیلی‌ها در ایام عید به جای سفر ، به گردشگری  یک روزه در تهران می‌پردازند. به این دوستان ، همچنین کسانی که برای مسافرت به تهران می‌آیند ،پیشنهاد می‌کنیم که حتما شنونده «اینجا تهران » رادیو تهران باشند. در این برنامه نه تنها  جاذبه‌های  دیدنی  این استان معرفی می شود بلکه با حضور کارشناسانی که خودشان تجربه سفرهای این شکلی را به این مناطق داشته‌اند ،مو به مو و با جزئیات ، مکان ها معرفی می شود .

رادیو صبا (موج  اف.ام ردیف ۱۰۵:۵ مگاهرتز)

این رادیو با برنامه ترکیبی – نمایشی «یک قرار بهار»با موضوع نوشدن طبیعت و روح آدمی ساعت ۶:۰۰صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه به استقبال سال نو می‌رود. «شکوفه‌های بهاری» جنگ ترکیبی – نمایشی است که از ساعت ۱۶ ۲ تا ۱۱و ۱۴ تا ۱۸ فروردین پخش می شود. جنگ تفریحی «چهل تیکه» هم ساعت ۷ صبح پخش می شود.

رادیو گفت‌و‌گو (موج اف.ام ردیف ۱۰۳:۵ مگاهرتز) / ۳۵ برنامه

* ویژه تحویل سال:  “از آستان تا آسمان” /  ۱۸:۰۰ : این برنامه در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر با حضور خانواده‌های شهدا به مدت ۱۸۰ دقیقه پخش می‌شود.

* “فرهنگ بدون مرز” / ۱۴:۰۰ :  در این برنامه با رایزن‌های فرهنگی ایران در سایر کشورها درباره چگونگی برگزاری مراسم های نوروز در دیگر کشورها گفت‌و‌گو می شود.

رادیو اقتصاد (موج ا ف.ام ردیف ۹۸ مگاهرتز)

* ویژه تحویل سال:  “هم اینک بهار” /  ۱۶:۰۰  / تهیه کننده: الهام مصطفوی

* “سکه تمام بهار” /  ۱۰:۰۰  / این برنامه با موضوع عید از نگاه بهار و اقتصاد همراه شنوندگان می شود.

* “اقتصاد به وقت بهار” / ۱۶:۰۰ /. تهیه کننده: نازنین کتابچی

 رادیو قرآن (موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۹۰۰ کیلوهرتز) / ۱۸ برنامه

* ویژه تحویل سال:  “بهارانه” /  ۱۷:۰۰  : با موضوع صله رحم  و نوروز به مدت ۱۷۰ دقیقه به استقبال سال نو می رود.

*جشمه شیرین / ۱۰:۰۰ / : در این برنامه  در آستان امامزادگان چند شهر به آموزش قواعد ،روخوانی و تجوید می پردازد.

رادیو سلامت( موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز) / ۱۴ برنامه

* پا به پای بهار / ۱۷:۰۰ /. تهیه کننده: موسی نظری و مرتضی میلانی

*به سمت بهار / ۱۰:۰۰ / تهیه کننده: سولماز عطایی /  عوامل برنامه سوار بر قطاری می شوند که قصد سفر به یکی از شهرهای دیدنی ایران را دارند. این برنامه با حضور میهمانان و کارشناسان به موضوعات مختلفی همچون بهداشت و تغذیه در سفرخواهد پرداخت. ایستگاه سوغاتی، ایستگاه آشنایی، سمانی، آخر، کوپه خنده و … از جمله آیتم های این برنامه نوروزی است.

رادیو نمایش ( موج اف.ام ردیف ۱۰۷:۵مگاهرتز)

این رادیو با برنامه ترکیبی نمایشی ویژه تحویل سال نو ساعت ۱۸ به مدت ۱۵۰ دقیقه به استقبال سال نو می‌رود.برای تعطیلات نوروز،  چهار نمایش را برای پخش آماده کرده است.نمایش «تخت های عاریتی هرمز »(سیزده به در پای چغاز نبیل)هر روز ساعت ۹ صبح به معرفی مراسم میرنوروزی ، خان ها در گذشته های دور وضرورت حفظ میراث فرهنگی می‌پردازد. «میر نوروزی» به بازگویی سنت های نوروزی می‌پردازد ،«داستان عمارت» اتفاقات خانواده تیمور طهماسب را به تصویر می کشد و «روز موعود» هم خاطرات غلام کافه‌چی را که به طور اتفاقی وارد ماجرای پلیسی می شود، بیان می کند. «عید امسال»، «آبنات هل‌دار»، «صد سال از این سال‌ها» ،«صبح چهار فصل» و برنامه صبحگاهی از دیگر برنامه هاست. رادیو نمایش برای سایر شبکه‌های رادیویی ۲۷۴۵ دقیقه معادل ۴۶ ساعت نمایش  رادیویی در نظر گرفته که از ۲۶ اسفند تا ۱۸ فروردین پخش می شود.

رادیو جوان  (موج اف.ام ردیف ۸۸ مگاهرتز) / ۱۷ برنامه

* ویژه تحویل سال:”بلیت بهار” /  ۱۸:۰۰ / تهیه کننده:  مجتبی امیری/  با موضوع صله رحم  و نوروز به مدت ۱۷۰ دقیقه به استقبال سال نو می رود.

* “عمارت همیشه بهار” / ۱۶:۰۰ /. تهیه کننده: علی دادیانی/  گوینده:  لاله اکبری

* “روی موج جوونی” / ۲۰:۰۰ / تهیه کننده: عباس پیری / گوینده: حسن اسماعیل پور:. این برنامه با سفری شهر به شهر، به عملکرد استانها در سال اقتصاد مقاومتی می پردازد. عوامل برنامه پارسال  قصد دارند در ایام عید به یزد ،آبادان ،کاشمر ،رشت و کیش سفر کنند..

* ساعت ۱۶ ، مسابقه رادیویی «سیزده به یک» به تهیه کنندگی حسین خلیل نژاد ساعت ۲۱:۰۰ پخش می شود. دوستداران موسیقی می توانند در برنامه های «هزار دستان» ساعت ۱۲:۰۰ ظهر، «ریتم» ساعت ۱۴ و«مینای مهتاب» ساعت ۲۲:۳۰ موسیقی های متنوع را در نوروز بشنوند. برنامه دیگر این رادیو، «موج جوونی» است .

رادیو فرهنگ (موج اف.ام ۱۰۶ مگاهرتز و ای.ام ۵۸۵کیلوهرتز) /۲۲ برنامه

* ویژه تحویل سال:  “سرود فروردین” /  ۱۸:۴۵ /  این برنامه ۱۳۵ دقیقه ای  ضمن گفت‌و‌گو با  اهالی فرهنگ و هنر به بیان آداب و رسوم اقوام مختلف می‌پردازد  و تاریخ سال تحویل  را مرور می کند و به استقبال سال نو می رود.

* “نغمه‌های نوروزی” / ۱۳:۴۵/. تهیه کننده: پرویز جمالی/  گوینده:  سکینه ارجمندی: گفت و گوی عیدانه  با خوانندگان  موسیقی محلی که ترانه های بهاری را اجرا کرده‌اند.

* “لبخند بهار” / ۱۵:۰۰ /. تهیه کننده: مرتضی صداقت گو/  گوینده:  علیرضا تابان. روایتی از شعر، داستان، حکمت، حکایت، طنز و ترانه در ادبیات بهاری زبان فارسی است.

* “هفتانه نوروز” / ۱۳:۳۰ / تهیه کننده: محسن حکیم معانی / گویندگان: علی جعفری و سعید اسلامزاده

رادیو پیام(موج اف. ام ردیف ۱۰۴ مگاهرتز، موج ای ام ردیف ۱۱۸۸ مگاهرتز)

سبک زندگی ایرانی – اسلامی و تبیین احادیث امام هادی (ع)در خصوص خانواده از مهم‌ترین موضوعات ویژه برنامه تحویل سال نو این رادیوست که ساعت ۱۸ به مدت ۲۴۰ دقیقه پخش می شود. این رادیو در بخشهای سحر گاهی ، صبحگاهی ،نیمروزی ،عصرگاهی ، شامگاهی  و شبانگاهی خود به اطلاع رسانی درباره مراسم و آیین های نوروزی ،وضعیت جاده ها ،گردشگری و پخش ترانه ها ،تصنیف های شاد و بهاری ویژه نوروز می‌پردازد.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مجری برنامه های تحویل سال نوروز ۹۷

ی مارس 11 , 2018
سایت نودیها :  لحظه سال تحویل و ۱۳ روز نوروز، از جمله ایامی است که هر ساله در برگزاری آن بیشترین سهم را  صداوسیما  با تولیدات تلویزیونی و رادیویی خود برای شبکه های سراسری دارد. از این رو طبق روال همیشگی از اواسط بهمن ماه زمزمه برنامه های سال تحویل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...