سوال کاربر: خودارضایی غیر ارادی بین خواب و بیداری!

اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ – خودارضایی

کاربر: سلام من ۱۲ سال استمنا را انجام میدادم حال آن را ترک کرده ام و در بیداری اصلا این کار زشت انجام نمی دهم فقط در خواب جنب می شوم و یک مشکل بزرگ دیگر این است… که در خواب یعنی وسط خواب که نه بیدارم ونه خوابم بدون اختیار خودم یکدفعه ای مشغول انجام استمنا می شوم البته بیشتر مواقعی انجام میشه که فشار عصبی زیادی داشته باشم و صبح که بیدار میشم هنوز خیال میکنم که گرفتار این عمل زشت هستم از خودم بدم میاد لطفا راهنمایی کنید مرا ، پیشاپیش از همکاری شما کمال تشکر رادارا میباشم.

 

جواب : سلام و عرض ادب محضر شما دوست عزیزم!

این مطلب ممکنه کمی پیچیده به نظر برسه یعنی ممکنه برخی این رو یک اختلال بدونن یا یک عملی ناشی از عادت در بیداری یا خیلی چیزهای دیگه.

 به نظر می رسه این اتفاق میتونه ناشی از آن چیزی باشه که در بیداری اتفاق میفته بالاخره اگر ذهن کسی درگیر با مطلبی باشه ممکنه در ساعاتی به صورت غیر ارادی ظهور و بروز کنه. در موردی شما که گفتید در بیداری خودارضایی نمی کنید قضیه کمی فرق داره.

احتمالا شما درگیر مسایل جنسی در طول روز هستید، خودتون میگید از فشار عصبی این طوری میشم این خودش یکی از جوابهای به شماست عامل عصبی شدن شما چیه؟ باید روی اون ها کار کنید. واقعا این دنیا خیلی بی ارزش تر از اونه که ما بخواهیم این قدر درگیرش بشیم که بهم بریزیم بسیاری از مسایلی که خیلی ما رو اذیت میکنه در واقع با کمی فکر و تامل به این نتیجه میرسیم که اصلا ارزش فکر کردن نداره.

اما در مورد این که درمانش چیه؟

در فضای مجازی می دیدم برخی گفتن مثلا دستتون رو شب طوری با سنجاق یا یه جوری خلاصه ببندید تا وقتی شب در بین خواب و بیداری بی اختیار خواستید کاری انجام بدید نتونید. من نه توصیه میکنم و نه رد می کنم مطلبی هستش که خودتون باید با در نظر گرفتن اینه که البته خطری نداشته باشه انجام بدید.

اما راهکارهای من :

الف – هر آن چه که ما در خواب یا در حالتی بین خواب و بیداری انجام میدیم به هر حال ربط بزرگی به روح ما داره. روح و قلبی که درگیر مسایل مختلف هستش و مشوش و حال خرابه، معلومه که تاثیرش روی جسم و خواب و حالتهای این جوری چیه. منظورم اینه که شما باید موقع بیداری، اراده روی تمرکز ، روی حس خوب زندگی ، روی اعصاب و درگیری ها کار کنید و حالتون رو خوب کنید. حالا این با ورزشه یا کوهنوردیه یا تفریح سالم با خانوادست.

ب – از معنویات غافل نشید.مخصوصا حضور توی فضاهای معنوی ، زیارتگاهها ، هیئتهای مذهبی ، مساجد این ها میتونه حال دل شما را تغییر بده و عوض کنه این رو حتما امتحان کنید.

ج – به جمع دوستان خودتون توجه داشته باشید با کسانی دوستی کنید که حال خوبی دارند و به روحشون اهمیت میدن.

د – پاکی روح با پاکی جسم رابطه داره به پاکی و تمیزی اهمیت بدهید. استخر هم خیلی خوبه!(چه ربطی داشت؟!)

ه – مسافرت و نگاه کردن به زیبای های طبیعت ، رودخانه ، دریا ، کوه اینها رو جدی بگیرید.(البته مسایل اقتصادی شاید کمی سختش کرده ولی از نوع ارزون تر هم میشه)

و – فضای مجازی رو دست کم نگیرید حتی الامکان دور باشید مخصوصا از نوع جنسی اش!

خلاصه کنم حرفم رو اون این که تا می تونید سبک زندگیتون رو تغییر بدید این قطعا روی خواب شما بلکه روی خیلی مسایل دیگه  زندگی شما تاثیر شگرفی خواهد گذاشت. دوستی و عشق اهل بیت (ع) و شهدا خیلی موثره. خیلی ها، از شهدا و با شهدا به جاهای درستی رسیدن.

معتقدم اگر توی بیداری به حال خوب و درستی برسیم در خواب و حالات دیگه هم حالمون خوب خواهد بود. خودتون فکر کنید قطعا با توجه به اینکه خودتون رو بهتر میشناسید راهکارهای خوبی پیدا خواهید کرد.

ضمنا، حتما، برای همه دعا کنید!

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 16 میانگین: 2.8]

Related Images:

Visits: 597

مرتضی - مدیر اصلی

9 thoughts on “سوال کاربر: خودارضایی غیر ارادی بین خواب و بیداری!

  1. ُُُُِصابر گفت:

    اقا من کلا خوابم خودش میریزه یعنی چی من اصلا این اندامو نمیخوام. ۳ ساله ترک کردم ولی بعد یه ماه خودش خود به خود روزانه میزنه. اصلا یعنی چی : من اصلا نیمه خوابم نیستم .بیدار میشم میبینم چسبیده :/

  2. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام و عرض ادب
    این که ترک کردید بسیار عالیه و حتما در آینده و حتی سالها بعد تاثیر مثبتش رو روی بدن و روح خودتون خواهید دید.
    اما خارج شدن منی در خواب یا همون احتلام و جنب شدن یک امر طبیعی هستش و در خواب اتفاق میافته اگر می خواهید کم کنید از همین عواملی استفاده کنید که برای ترک میگیم باعث میشه کم بشه.
    البته این که برخی اوقات زیاد و پشت سر هم میشه هم مقطعیه و بعد از مدتی به صورت طبیعی بر میگرده.
    قبل از خواب حتما دستشویی برید و ذکر بگید گاهی ذکر هم بسیار موثره…

  3. سلام من ۱۳ سالمه
    و این عمل برای من در خواب اتفاق میفته و بیشتر موقع که تو خواب برام غیر ارادی اتفاق میفته فکرم درگیره کارهای روزمره هستش
    میشه بگید باید چیکار کنم تا دیگه دچار این مشکل نشم؟؟؟

  4. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام حسام جان
    توی پست توضیح دادیم اگر در خواب باشه طبیعی هستش و مکشلی پیش نمیاد ولی اگر جور دیگری هستش پست رو بخونید

  5. سلام دوست عزیز من  خودم دچار مشکل شما بوده ام نمی تونم ادعا کنم به طور کلی این مشکل برایم حل شده اما می خواهم چند تا از تجربه های موفقیت آمیزم را بیان کنم 

    ۱ درماه رمضان که روزه می گرفتم این مشکل  فقط یکبار برایم رخ داد ولی در ماه های دیگر تقریبا ۱۰ بار در یک ماه برایم رخ می داد

    ۲هنگام مدرسه زیاد برایم رخ می داد ولی در تابستان که سر کار می رفتم تقریبا به صفر مایل شد

    ۴سعی شود از نشستن های طولانی جلوگیری شود من خودم به صورت ایستاده کتاب می خوانم و تقریبا در کل روز رو پاهایم هستم

    امیدوارم تجربه ام برایتان مفید باشد و آرزوی موفقیت برایتان دارم

  6. سلام من ۱۶ سالمه له ساله خود ارضایی میکردم و ترکش کردم و انا وقتی اب زیاد میخورم نمیدونم چرا اب منی شب ازم موقع خواب خارج میشه .راه حلش چیست

  7. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام آب زیاد خوردن ربطی به ارضا شدن در خواب و جنابت نداره البته قبل ار خواب همیشه دستشویی برید بهتره چون اگر مثانه پر باشه احتمال جنب شدن بیشتر میشه. اما بیرون اومدن منی در خواب ضرری نداره بلکه امری طبیعیه.

  8. واقعا عالی و مفید بود دستتون درد نکنه

  9. من هم این مشکل رو دارم. تا اینکه یک ترفند به ذهنم رسیده و آون رو عملی کردم :
    شب ها قبل از خواب با چسب پهن، دور کمرم رو از روی شورت و زیرپوش چند دور می بندم تا اگر حالت استمناء غیر ارادی در خواب به سراغم آمد برام سخت باشه انجامش.
    در مصرف چسب پهن در این مورد اصلا صرفه جویی نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تک عکس - پوستر زیبا از امام خامنه ای

پ اکتبر 15 , 2015
عکس و گرافیک – عکس مذهبی برای بزرگ و با کیفیت دیدن عکس امام خامنه ای روی عکس کلیک کنید     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 16 میانگین: 2.8]Related Images:Visits: 597

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...