علت علاقه مادربزرگ‌ها به نوه‌ها چیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها:اگر می‌بینید که مادرتان نوه هایش را بیشتر از شما دوست دارد، این فقط یک مشاهده یا یک احساس گذرا نیست، بلکه یک توضیح بیولوژیکی پشت آن وجود دارد.

محققان دریافتند زمانی که به مادربزرگ‌ها تصاویری بیولوژیکی از نوه هایشان نشان داده می‌شود، آن‌ها یک واکنش عصبی را در مناطقی از مغز که برای همدلی و انگیزه مهم هستند، نشان می‌دهند.

این مطالعه در مجله “Proceedings of the Royal Society B” مستقر در بریتانیا منتشر شده است. محققان در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا، ایالات متحده وضعیت ۵۰ مادربزرگ را که روابط مثبتی با نوه‌های خود داشتند و در فعالیت هایشان مشارکت داشتند، آن‌ها را زیر نظر گرفتند.

مادربزرگ‌ها تحت یک اسکن رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) قرار گرفتند که تغییرات جریان خون در مغز را اندازه گیری می‌کند. در طول معاینه، به مادربزرگ‌ها تصاویری از نوه‌های خود (۳ تا ۱۲ ساله)، فرزندانشان و تصاویر کودکان و بزرگسالان ناشناس نشان دادند. مادربزرگ‌ها برای سنجش میزان مشارکتشان در تربیت نوه هایشان، داده‌های خصوصی خود را نوشتند.

محققان تأکید کردند که مشاهده تصاویر نوه‌ها باعث فعال شدن مناطق همدلی و حرکت در مغز می‌شود و در افرادی که می‌خواستند بیشتر در مراقبت از نوه‌ها مشارکت داشته باشند، فعالیت مغزی زیادی مشاهده شد.

جودی پائولوسکی، عصب‌شناس فرانسوی که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: این مطالعه به این واقعیت اشاره می‌کند که تغییرات در مغز کسانی که از کودکان مراقبت می‌کنند مهم است و این فقط مربوط به والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیست. او نتایج این مطالعه را هیجان انگیز دانست.

این مطالعات قبلی بر روی عملکرد‌های مغزی مادران و پدران متمرکز بود، اما این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که نحوه تعامل مغز مادربزرگ‌ها با نوه هایشان را بررسی می‌کند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حقوق زنان در قوانین ایران/ دیه زنان برابر دیه مردان پرداخت می‌شود

چ نوامبر 24 , 2021
نودیها:موضوع برابری دیه زنان با مردان، پیوسته مورد توجه محافل مختلف حقوقی و اجتماعی بوده است که با تدابیر صورت گرفته این موضوع تحقق یافته است. پیش از تصویب قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مصوب ۱۳۸۷ و مستند به تبصره ۲ از ماده ۴ آن که مفادش عیناً در قانون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...