مضرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایل

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – زمانی وقتی صحبت از سرگرمیهای آنلاین و سرگرمیهای تلفن همراه می کردید، نهایتا روزی نیم ساعت تا یک ساعت وقت کاربران را می گرفتند و نقش حاشیه ای در زندگی آنان داشتند. ولی امروز متاسفانه و مخصوصا در کشور ما یک اتفاق بسیار بدی روز به روز رو به گسترش است و آن استفاده بیش از حد و افسار گسیخته از تلفن همراه است. اما این استفاده بیش از حد و حضور مدام در شبکه های اجتماعی چه مضراتی دارد :

الف – دوری از دنیای واقعی : شاید بزرگترین ضرر رفتن و ماندن طولانی در شبکه های اجتماعی که از نگاه بعضی باعث ارتباط با خویشاوندان هم می شود و مفید است دوری از دنیای واقعی باشد. فرد یا توانایی پایینی در ارتباط با دیگران در فضای واقعی دارد و یا این فرصت را از خود می گیرد و به گمان خودش این فضا باعث می شود با دوستان و آشنایان باشد در حالیکه بزرگترین لطمه را اطرافیان می خورند فرد تمام احساسات و فکرش را متمرکز تلفن همراهش می کند و از همسرش و والدینش تا دوستان و آشنایان را در حضور در فضای واقعی محروم می کند.

ب – مشکلات روانی و تغذیه ای: گاهی آن قدر فضای مجازی واقعی و جذاب می شود که فرد برنامه های منظم زندگی در دنیای واقعی را مثل صبحانه خوردن ، تفریح کردن ، مسافرت رفتن ، به مسجد و هیئت رفتن را کنار می گذارد و یا وقتی این کار ها را انجام می دهد فکرش و همه ی تمرکزش روی تلفن همراهش است. بنابراین بدیهی است مشکلات روانی و تغذیه ای به سراغش بیاید زیرا زمان در فضای مجازی تعریف دیگری دارد.

ج – از دست دادن فرصتهای واقعی زندگی : گاهی افرادی در فضای مجازی هزاران دوست دارند و بسیاری آن ها را دنبال می کنند و مطالبشان را اصطلاحا “لایک” می کنند و بسیاری روز تولد فرد را تبریک می گویند و بسیاری از نبود فرد ابراز ناخرسندی می کنند و ابراز علاقه می کنند اما همه این ها مجازی است و همه ی این مسایل تقریبا تاثیری بر زندگی واقعی فرد نمی گذارد بلکه او را گول می زند و می پندارد که وضعیت خوبی از لحاظ اجتماعی دارد در حالیکه وضعیت خوب او در فضای ذهنی و تلفن همراهش است نه در واقعیت لذاست به دنیال فرصتهای واقعی زندگی نمی رود.

مطالب در مورد مضرات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایل بیش از این هاست که در این مقال نگنجد. در آینده بیشتر و تخصصی تر در این مورد در نودیها خواهیم نوشت.

منبع : سایت نودیها

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 80

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز - نامه به استاد

ش ژوئن 20 , 2015
جناب آقای فلانی با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی. احتراما اینجانب ( بابک کچل ) تقاضا دارم نسبت به نمره لحاظ شده برای اینجانب تجدید نظر فرمایید. نظر به اینکه نمره لحاظ شده بخاطر امر”تقلب در امتحان” ثبت گردیده صمیمانه از شما استاد گرامی خواستارم با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...