نقد فیلم سقوط کاخ سفید ۲۰۱۳ White House down

اشتراک گذاری :

بسم الله الرحمن الرحیم – نقد فا – رولند امریش دوباره ذهن آشفته و در عین حال منظم خود را بکار گرفته تا با حرفهای پراکنده ،متناقص و با چندین کد و نماد ، آخرالزمان دیگری را ترسیم کند. بعد از قلابی و دروغ بودن پروژه ۲۰۱۲ که فیلم امریش شاید مهم ترین پدیده این دروغ بود ، این بار او با یک نگاه آخرالزمانی دیگر رییس جمهور آمریکا ، یک محافظ و دخترش را منجی جهان نشان می دهد و جالب تر اینکه ایران در همه جای این فیلم دیده می‌شود. این فیلم رنگ و بوی ایران را دارد یعنی اصلا آمده تا از ایران سخن به میان بیاید. همه این انفجارها و جلوه های ویژه آن چنانی برای زدن حرفهایی است که از زبان خوب ها و بد های فیلم امریش برای تیکه انداختن به ایران است. مثلا آن جایی که رییس جمهور (همون رپره!) به والکر محافظ خیانتکار گفت اگر داریم با ایران صلح می‌کنیم به خاطر اینه که متوجه شدیم سلاح اتمی ندارن و بعد والکر در جوابش میگه الان ندارن. این جمله را از اینکه یک شخصیت منفی می‌زند نگاه نکنید این حرف بخش مهمی از آمریکاست.

انتخاب بازیگران افتضاح است. رییس جمهور سیاه آمریکایی (جیمی فاکس با دوتا ایکس) بیشتر شبیه رپرهاست ، من منتظر بودم در میانه فیلم یک آهنگ رپ بخواند ولی خدا را شکر به خیر گذشت!. حتی من فکر میکنم تاتم هم انتخاب مناسبی برای این فیلم نبود باورش سخت است کسی با این چهره و ذهنیتی که مخاطب از او دارد این قدر قهرمان بازی در بیاورد. تا قبل از اینکه این فیلم را ببینم همیشه به صحنه های فیلم های جمشید هاشم پور که ۱۰۰ تا تیر و ترکش در کنارش در می‌کردند و ککش هم نمی‌گزید اعتراض میکردم و ناراحت بودم ، اما بعد از دیدن این فیلم وقتی جان کیل را دیدم که حداقل ۱۰۰۰ تیر به سمتش شلیک شد و او به راحتی فقط با دویدن از خطر دور می‌ماند به جمشید هاشم پور خودمان آفرین گفتم و به آن سینما امیدوار شدم.این دختر شجاع و اصلا این آمریکایی های شجاع هم ما را کشتند.( آخه رولند جان! رستم هم باشه اینجوری شجاع بازی در نمیاره.)

غرور جلوه های ویژه ، هالیوود را دارد رو به نابودی می‌کشاند. همه چیز یک فیلم خوب که منفجر کردن ساختمان ، بالگرد ، هواپیما و بستن ملت به تیر بار نیست. واقعا امریش پیش خودش چه فکری می‌کند؟ هالیوود و مخصوصا کارگردان هایی مثل امریش و کریستوفر نولان باید تکلیف خودشان را با جلوه های ویژه روشن کنند اینگونه پیش بروند باید منتظر تبدیل شدن فیلمهایشان به شونه تخم مرغی باشند!!

 زیاد خسته تان نکنم در یک جمله این فیلم یک سری تصویر زیبای در کنار هم بدون مفهوم و به دور از هر گونه اطلاعات صحیح از اوضاع آمریکای واقعا در حال سقوط و ایران و غرب آسیاست.

اواخر فیلم گریه کردم. می‌دانید چرا ؟ نه برای صحنه های حماسی و احساسی فیلم ، بلکه به خاطر کری خوانیهایی که رولند امریش برای ما ایرانی ها در این فیلم میخواند و متاسفانه سینمای فلج و مریض ایران جوابی برای آن ندارد.

وقتی نام رییس جمهور ما را “الشریف” می‌خواند تا به پافشاری آمریکایی ها برای اینکه ما را ملتی عرب و سیاه پوست جا بزنند ادامه بدهد. (البته دوستان اشتباه نشود این بخش به معنای آن نیست که عرب بودن و سیاه بودن یک امتیاز منفی است بلکه این دروغ آزاز دهنده است) ، وقتی کری‌های نظامی برای ما می‌خواند مثل قدرت نظامی در غرب آسیا (خاورمیانه) که ندارند ، وقتی خود را منجی ما از حمله هسته ای نشان می‌دهند (مثل فیلم دیگر سالت که آنجلینا جولی ما را نجات داد) در حالیکه اگر مشکل نظامی ای در غرب آسیا وجود دارد از همین آمریکایی هاست.

این نقد نیست کری هستش (آقای امریش من که امکانات تو رو ندارم اما یادت باشه. شما در سه جنگ نیابتی ۳۳ روزه لبنان ، ۲۲ روزه غزه ، ۸ روزه غزه از ما شکست خوردی. شما در چندین کودتا از ۲۸ مرداد تا ۸۸ از ما شکست خوردی. شما واقعا دارید سقوط می‌کنید و ما خودتون گفتید تا ۲۰۵۰ جزو ابرقدرتهای جهان خواهیم بود. شما از این طرف و اونطرف آدم میارید تا علمتون رو جلو ببرن ما ۱۶ برابر سرعت جهان رشد علمی داریم. ما توتحریم به فضا رفتیم ، به انرژی صلح آمیز هسته ای رسیدم. یادت باشه هیچکش در جهان نمی‌دونه ایران چه قدرت نظامی ای داره هیچکس. آقای امریش ! ما توی نانو و بسیاری از علوم جهان با شما در رقابت هستیم. ما همونهایی هستیم که ناوهای فوق پیشرفته شما مثل سگ از قایق های تند رومون میترسن. ما همونهایی هستیم که ۸ سال با تمام دوستانتون در دنیا نتونستید شکستمون بدید ما همونهایی هستیم که بسیج ما که همین مردم کوچه و بازار هستن تن سناتور های شما رو لرزوند. اینارو داشته باش تا روزی کسانی بیان بتونن تو سینما جوابت رو بدن.)

خداییش چقدر باید انسان پررو باشد که در حالیکه همه جهان را به آتش کشیده این قدر قیافه حق به جانب و با اخلاق بگیرد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

12 thoughts on “نقد فیلم سقوط کاخ سفید ۲۰۱۳ White House down

  1. چرت پرت نوشتیا دوسته من.
    اگه صدا و سیماتون میتونه جز دلنوازان و نرگس و سمیه و یاسمن و مینو …!! و امثالهم فیلم بسازه ، میساخت.
    بلد نیستیم ، زور نیست که.
    کشورمون فقط شعار بلده ، فقطه فقط.

    فیلمشو دیدم ، جالب نیست. بیشتر جالب نبودن بخاطر کمدی بودن رئیس جمهورشه.

  2. با سلام خدمت نقاد عزیز با اینکه نقدتون نسبت به نقدهای دیگران در سایت های دیگر بهتر بود ولی باز کامل نبود این فیلم توسط رولند امریش یهودی که خیلی شخصیتی پیچیده ای دارد درست شده است این کارگردان معمولا فیلم هایی که درست میکند که بیشترش بعد از چند وقت به واقعیت میپیوندد مثلا در همین فیلم شما در یک سکانسی دیدید در دقیقه ۲۸ رئیس جمهور آمریکا هنگامی که داشت با سخنگوی کاخ سفید صحبت میکرد در مورد ایران ،صحبت هایی رد و بدل شد بینشون که میخورد در زمان بعد از سخنرانی آقای روحانی و خود اوباما در سازمان ملل و صحبت ۲۰ دقیقه ی اوباما با آقای روحانی باشد در صورتی که این فیلم در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و سخنرانی ها در سازمان ملل در ۲۰۱۳ بود تقریبا ۲ ماهه پیش، این نشان میدهد کسانی در ایران دارند با آنها همکاری میکنند و این خطرناک است .شخصیت مارتین واکر هم به نظر من در این فیلم خواستند جای ناتنیاهو جا بزنند آنجایی که رئیس جمهور آمریکا در آخرای فیلم با واکر دعواش میشه رو اگر ببینید متوجه میشید البته سکانسهای خیلی مهم دیگری هم وجود دارد که اصلا نقد نشده و این را هم بگم بعضی دوستان میگن مثلا این فیلم آنقدر بیننده نداشت یا مثلا آنقدر فروش نرفت نسبت به فیلم های دیگر این را بگویم که اصلا برای افرادی مثل رولند امریش که یک صهیونیستی است مهم نیست فیلمش چقدر فروش برود برای او چیزهای دیگری مهم است که در اینجا نمیشه به آن اشاره کرد به این دلیل که مطالب زیاد است.به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت مهدی که صد البته نزدیک است

  3. موندم موقع نوشتن این نقدها! چی پیش خودت فکر میکردی؟! واقعاً برام سواله!!!!!!! آره تا ۲۰۵۰ میشیم ابر قدرت!!!!!!!!! اوناهم همینجوری دست رو دست میذارن تا بشیم ابر قدرت!!!! فعلاً که تو هیچ زمینه ای حرفی واسه گفتن تو دنیا نداریم متاسفانه، اونوقت چجوری قراره بشیم ابر قدرت؟!؟! سینما یه نمونه از عقب موندگی ماست!!!! همونی که خودت اشاره کردی فلج و بیماره!!! ورزش یه نمونه دیگه!!! اقتصاد یه نمونه دیگه!!! سیاست نمونده ای دیگر! تا ۲۰۵۰ شاید شاید شاید بتونیم بشیم مثل ۲۰ سال پیش اروپا و آمریکا!!!

  4. اصلا از لحن نوشتاریتون خوشم نیومد.
    شما که ادعای فرهنگ و کمال میکنید نباید اینجوری صحبت کنید
    فیلم جالبی نبود

  5. نقد کاملی نبود…

    اینکه ما قراره ابر قدرت بشیم هم غیر ممکن نیست اما به همین آسونی هم نیست…باید بجنبیم…چون با این روند تا ۲۰۵۰ که سهله تا ۳۰۰۰ هم همینیم که هستیم….

  6. این باید جز کمدی ها باشه با دیدن فیلم کلی خندیدیم مخصوصا با اون رئیس جمهور رپرشون!!
    فیلم برا وقت گذرونی بد نیس

  7. داداش چرا جوگیر شدی؟ دارن برای خودشون هم میسازن، دیگه توی جنگ ۳۴ روزه ۵۴ روزه ۱۸ روزه و اینا نیست.

    شما توانش رو داری فیلم بساز از این قشنگ تر، مگه ما مختار نساختیم؟ با اون امکانات کم؟ یه فیلم در حوضه دفاع مقدس نمی تونیم بسازیم که حداقل غرور جوانان این مملک رو جریحه دار بکنه؟

    هرچی فیلم دفاع مقدس ساختیم یا در مورد نماز خواندن بود یا در مورد اینکه بچه ها میرن شناسایی. خوب این خجالت آور ترین کاره، آمریکا در زمینه جنگ جهانی دوم، ویتنام، جنگ سومالی، عراق، افغانستان، چقدر فیلم قشنگ و زیبا داره، ایران چی؟

    هر سال یه فیلم گند میسازه میده به صدا و سیما عوضش گول یا مفت میگیره

  8. خفه شو ضد ایرانی

  9. بنده خدا گفت:

    سلام ممنون از نقدتون / دقت کردید این قبیل فیلما چقد زیاد شدن بی شک مخاطب اصلی اینا ما ایرانی ها هستیم تا در زمینه اتحاد دچار سستی و چند دستگی بشیم کما اینکه شدیم /خودمون رو به شدت دست کم میگیریم واونا رو بالا میبریم/فقط کافی خودمونم دست به کار بشیم و همش منتظر مسئولین و خلاصه دیگران نباشیم/ خدا لعنت کنه کسایی رو که جلوی نور رو گرفتن/یاحق

  10. ممنون از توضیحات دقیقت دوست من اما من این فیلم یه شکست واسه امریکا میدونم و این که اونا فهمیدن که همیشه صلح جواب میده مس جمله ای که میگه قلم بهتر از جنگ…

  11. با سلام ,فیلم حاوی چند مطلب بود :
    ۱-آسیب پذیری سیستم اتمی آمریکا (خود آگاهی )
    ۲-سوژه ایی برای ادامه کار هالیود .(اشتغال هنرپیشه ها )
    ۳- پیشگیری از اقدام طرفداران تندرو آمریکا
    ۴-تلنگر به ایران
    ۵-البته انتخاب هنرپیشه های درجه دو فیلم را از جدیت خارج کرده شاید نخواستن مسئله را بزرگ نشان بدهند .
    ۶-عشق ورزیدن به خانواده .
    ۷-عدم مسئولیت پذیری ایران باعث تحقیر ایران که با کارش سرنوشت رو به اندازه فشار دادن یک کلید توسط یه آدم انتحاری پایین آورده .
    نقد بنظر من در مورد ایران ۲۰۵۰ و امیدهای نویسندش در مورد پیشرفت ایران خنده دار بود ما تو اون موقع نفت و منابع تمام کردیم و باید به امید فن آوری غرب برای تولید انرژی های غیر فسیلی باشیم .

  12. سلام دوست عزیز
    بهت تبریک میگم که انقدر تو چرت و پرت گفتن استعداد داری. امیدوارم شر شماها از این کشور کم شه تا ب یه جایی برسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد سریال کلاه پهلوی

ج نوامبر 29 , 2013
بسم الله الرحمن الرحیم – نقد فا –  کلاه پهلوی ، سریالی فاخر با کیفیت بالای بازیگری و سطح اول صدا و تصویر. اگر بخواهیم از لحاظ فنی و از جهات مختلف فنی به این سریال نگاهی داشته باشیم ، می توانیم نمره های خوبی به این سریال بدهیم. مثلا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...