پررو بازی دوباره انگلیس کوچولو!/تغییری در وضعیت حقوق بشری ایران نمی‌بینیم

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  دولت انگلیس در تازه‌ترین گزارش حقوق بشری خود با دخالت در امور داخلی ایران مدعی عدم تغییر محسوس در وضعیت بانوان، فشار بر قومیت‌های مذهبی، موفق نبودن رییس جمهور منتخب در ایجاد اصلاحات و برخی موارد دیگر شد.

 در آخرین گزارش دولت انگلیس از حقوق بشر ایران آمده است: در سال ۲۰۱۵ شاهد تعامل ایران با نظام قانونمند بین‌المللی و حصول توافق تاریخی بودیم که محدودیت سفت و سختی را بر برنامه هسته‌ای ایران تحمیل می‌کند. اما با این وجود، وضعیت حقوق بشر ایران همچنان منشا نگرانی است. در حالی‌که «حسن روحانی» رییس جمهور منتخب متعهد به افزایش آزادی‌های مدنی و شهروندی شد و قول اصلاحات در زمینه رفع تبعیض بر بانوان و اقلیت‌های مذهبی و همچنین ایجاد عرصه گستره‌تر برای آزادی بیان را داده بود اما شواهد ناچیزی از تغییری مثبت در این موارد وجود دارد.

در بخشی دیگر از گزارش ادعایی دولت انگلیس آمده است: در مواردی حتی وضعیت در ایران بدتر نیز شده است. آمار اعدامی‌ها به ویژه، نگران کننده بوده و نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران از ۹۹۶ تا ۱۰۲۵ موردی اعدامی در سال  ۲۰۱۵ در حالی خبر داده که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش را نشان می‌‌دهد.

 در بخش دیگر این گزارش با ادعای این‌که رسانه‌های خبری شنیداری و تصویری و اصحاب رسانه‌ها در ایران در احاطه دولت قرار دارند و اینترنت نیز به شدت محدودیت دارد به  وضعیت زنان در ایران پرداخته شده و آمده است: بانوان در ایران همچون مردان از حقوق برابری برخوردار نیستند و تبعیض وجود دارد. به عنوان مثال، زنان متاهل باید با اجازه همسرانشان کشور را ترک کنند.

دولت انگلیس با پرداختن به موضوع اقلیت‌های مذهبی مدعی شده است: واقعیت این است که بسیاری از غیر مسلمانان در ایران با تبعیض مواجه‌اند و تلاش مسلمانان برای تغییر عقاید منجر به تعقیب قضایی خواهد شد و گزارش‌های مداومی از دستگیری مسیحیان به خاطر برپایی کلیساهای خانگی وجود دارد.

در  این گزارش به صراحت  آمده است: انگلیس به هدایت تلاش‌های بین‌المللی برای ترغیب ایران جهت بهبود وضع حقوق بشری ادامه می‌دهد. ما به بررسی وضعیت پرونده‌های اشخاص خاص با دولت ایران و همچنین نگرانی در زمینه مواردی چون افزایش اعدام، اعدام نوجوانان و تداوم تبعیض بر اقلیت‌های مذهبی ادامه می‌دهیم. همچنین ما در حفظ نگهداری فهرستی بیش از ۷۰ نفر از افراد تحت ساز و کار تحریم حقوق بشر در ایران کمک کرده‌ایم.

 در بخش پایانی این گزارش مداخله جویانه آمده است: نسبت به تمدید ماموریت نماینده ویژه حقوق بشر ایران استقبال می‌کنیم و حمایت از این حکم را ادامه داده و امیدواریم ایران از این فرصت برای تعامل با سازمان ملل متحد استفاده نماید.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همه چیز درباره بازی پوکمن گو Pokeman Go

د جولای 25 , 2016
سایت نودیها :  تام کوری جوان ۲۴ ساله زلاندنویی تا همین چند روز پیش تنها یک کارمند ساده بود و حالا به واسطه یک «تصمیم عجیب» تبدیل به تیتر رسانه‌ها شده است.     جوانی که برای «بازی» دست از «کار» کشید، برگه استعفای خود از کار تمام وقتش را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...