تدابیر طب اسلامی برای روزه ماه مبارک رمضان

اشتراک گذاری :

✅تدابیر طب اسلامی در ماه مبارک رمضان

۱-کسانی که با گرفتن روزه دچار معده درد می شوند وقت کافی برای میل سحری در نظر بگیرند تا غذا را به طور کامل بجوند و وقت بیشتری برای جویدن غذا بگذارند… هرچه جویدن بهتر باشد معده سالم تر می ماند و نیز میتوانند موقع افطار یک لیوان جوشانده ی نعناع با نبات نیشکری یا عسل میل کنند .

۲-در روایات آمده است بلافاصله خوابیدن بعد از غذا سنگ دلی می آورد بنابراین بعد از میل کردن سحری نخوابید وحتی المقدور بین الطلوعین بیدار باشید.

۳-دیابتی ها اصولا مشکلی برای روزه داری ندارند و کسانی که مشکل کلیوی دارند، ایام باقی مانده را روزی دو قاشق غذاخوری ترکیب زنیان و گردو بخورند.

۴-سعی کنید حتما در وعده سحری از مواد مقوی و مغذی استفاده کنید. در روایات آمده است که سحری پیامبر سویق و خرما بود…

۵-اگر در وعده افطار ماهی میل می کنید حتما ترجیحا خرما یا عسل بر روی آن بخورید.

۶-اگر می خواهید دهانتان کمتر طی روزه داری بو بگیرد مسواک پلاستیکی و خمیر دندان نزنید و موقع سحر دهان خود را بعد از خلال با چوب زیتون و بید و اراک مسواک کنید و یا با اب و نمک بشویید و حتما ترکیب نمک و آویشن میل کنید.

۷-در وعده افطار سعی کنید افطار را با خرما و یک استکان آب و گلاب ولرم باز کنید یا هر چیز شیرین دیگری باشد.

۸-وعده سحری مستحب است و نقش زیادی در سلامت جسم و روح دارد و در روایات آمده است که حتما در ماه رمضان سحری میل کنید اگر چه به نوشیدن آبی باشد.

۹-نان و پنیر و سبزی میتواند افطار باشد و خوب است افطار را با سوپ یا فرنی گرم یا حلوای آرد گندم کامل و شیره و شکر سرخ بخورید .

۱۰-سعی کنید از زولبیا و بامیه ، باقلوا و قطاب که از شیرینی نیشکر درست شده اند استفاده کنید، مصرف زیاد شکر سالم نیشکر در ماه رمضان بسیار ضروری است و بهترین کمک کبد است.

۱۱-افراد روزه داری که کلیه شان سنگ دارد یا زمینه سنگ سازی دارد باید موقع سحر یک استکان آب سداب یا ترب با جامع رضوی بخورند.

۱۲-مصرف ماست طبیعی در وعده ی سحری و افطار حتما با مصرف زنیان باشد.

۱۳-سعی کنید همیشه و حداقل در این ماه از روغن کنجد و زیتون و شحم استفاده کنید.

۱۴-نان سبوس‌دار و بدون مکمل شیمیایی مهمترین عامل حفظ سلامتی است در این ایام سعی کنید نان را اصلاح کنید و هفته ای چند وعده را نان جو میل کنید.

۱۵-آب را بجوشانید تا کلر شیمیایی آن کم شود.

۱۶-بهیچ وجه از نمک صنعتی و تصفیه شده استفاده نکنید و همواره نمک طبیعی استفاده کنید.

☜【طب شیعه】

@tebshia20

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 59

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...