آداب غذاخوردن در طب سنتی ایرانی

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

آداب غذاخوردن در طب سنتی ایرانی – در ادامه بخوانید.

علی حسینی  در مورد آداب صحیح غذا خوردن از دیدگاه طب سنتی گفت: بهتر است با شکم سیر غذا خورده نشود، بهترین زمان غذاخوردن، زمانی است که فرد احساس گرسنگی داشته باشد.همچنین غذاخوردن با آب و نوشیدنی درست نیست.

وی گفت: تا حد امکان از خوردن مایعات از نیم ساعت قبل از غذا و تا دو ساعت پس از غذا باید خودداری کرد.

حسینی افزود: افراد باید لقمه های خود را کوچک بگیرند و از برداشتن لقمه بزرگ خودداری کنند، چون لقمه بزرگ، فرآیند جویدن را کامل نخواهد کرد و در نتیجه باعث چاقی خواهد شد.

این متخصص طب سنتی افزود:  بهتر است قبل از ناهار کمی سکنجبین، آب لیمو، یا انار ترش میل کرد چون این مواد در معده اثر بدی ایجاد نمی کند و برنامه روزانه هم طوری باید تنظیم شود که در ساعات مشخصی غذای اصلی و میان وعده‌ها مصرف شود.

وی ادامه داد: نحوه نشستن سر سفره غذا یا میز غذاخوری هم مهم است . نشستن ناصحیح علاوه بر ایجاد دردهای مزمن در ناحیه پشت و کمر، تشدید گودی کمر، افزایش قوز پشت، ایجاد خستگی و بالطبع کاهش لذت از غذاخوردن می تواند باعث بلع بی اختیار و زودهنگام لقمه غذا نیز شود بنابراین بهتر است موقع غذاخوردن سر و شانه را کمی جلو بگیرید.

حسینی گفت: بهتر است بعد از خوردن غذا، خوردن دسر، میوه و کیک 3 ساعت به تأخیر انداخته شود.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاثیر گناه در ایجاد اختلال در اخلاط بدن و بیماری های جسمی و روحی

ش آوریل 11 , 2015
هستند افرادی که رعایت کامل اصول تغذیه را در پیش گرفته اند و هدف آنها از انجام این مهم، رسیدن به سلامتی جسم و روح خود می باشد ولی…   مشروح کامل در ادامه   منبع : جنبش مصاف     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...