آیا آقای احمدی نژاد هم راه حل مشکلات را مسیر گفتگو با امریکا می‎ داند!؟ / با یک نامه نگاری که ۲ میلیارد دلار آزاد نمی‎شود؛ پس کارکرد نامه به اوباما چیست؟!

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  آقای احمدی نژاد در جدیدترین کنش سیاسی خود، نامه‎ای را خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور امریکا نگاشته و منشتر کرده است، که محتوای آن در خواست و عتاب مشفقانه برای بازپس دادن دومیلیارد دلار اموال تازه تصرف شده ایران توسط دولت امریکاست.

این نکته کاملا روشن است که قرار نیست دولت امریکا بواسطه این نامه، پولی به مردم ایران پس بدهد، چراکه دولت امریکا در قبال سه سال مذاکره مستمر و اعطای امتیازات خیره کننده و چشمگیر از سوی دولت یازدهم هم حاضر به اعطای این مبلغ که نشد هیچ، چند ماه پس از اجرای برجام چکش دادگاه را به نفع مصادره این اموال بر روی میز کوبید.

پس این سوال جدی مطرح می‎شود که به واقع کارکرد این نامه چیست؟! آنچه روشن است آنکه این نامه اثری عملی در بازپس گیری اموال ایران نخواهد داشت، و بیشتر می‎توان کارکرد آنرا «ارسال پیام» در حاشیه یک نامه نگاری سرگشاده و آشکار تحلیل و تصویر کرد. پیامی که بر خلاف ظاهر نامه قرار است این بار نه برای امریکا که به افکار عمومی داخل ایران ارسال شود.

سه سال از مذاکرات برجام وشش ماه از اجرای آن گذشته است. رهبر معظم انقلاب از ابتدا بدبینی خود به این مذاکرات را اعلام کرده و بینتیجه بودن آنرا پیش بینی کرده بودند، با این حال اجرای مذاکرات فرصتی را برای «تجربه عملی» این پیش بینی به مردم ایران داد. لحن و رویکرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‎های اخیر نیز فهرست کردن شاهد مثال‎ها برای این فرضیه و اثبات این گزاره است که کلید حل مشکل مردم ایران، مذاکره و گفتگو با دولت امریکا نبوده و نیست و نخواهد بود.

این فرمایشات مربوط به آخرین دیدار ایشان با اقشار مختلف مردم است در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ :

با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است. این نشان‌دهنده‌ی این است که [مشکلات‌] ما در این مسئله، در مسائل مربوط به منطقه، در مسائل گوناگونی که داریم، در مشکلاتی که با آمریکا و امثال آمریکا داریم، با مذاکره حل نمیشود؛ ما یک راهی باید خودمان انتخاب بکنیم، آن راهمان را برویم؛ بگذارید دشمن دنبال شما بدود، بگذارید دشمن دنبال شما بدود.

اما کارکرد نامه آقای احمدی نژاد و پیامی که برای افکار عمومی ارسال می‎کند چیست؟ این نامه یک پیام واضح برای افکار عمومی داخل ایران دارد. آنکه به نظر آقای احمدی نژاد مشکلات ایران و امریکا حتی در مسائلی همچون اموال مصادره شده که از ثمرات مذاکرات برجام است هم با نامه نگاری و گفتگو حل شدنی است.

انتشار این نامه در این روزها و پس از تجربه برجام بسیار متفاوت از نامه ای است که در سال های گذشته توسط آقای احمدی نژاد منتشر شد.  این نامه یعنی حتی می‎توان با وجود تجربه تلخ برجام، باز هم با اوباما درباره اموال بلوکه شده و آزادسازی آن نامه نگاری کرد، و البته آقای احمدی نژاد این پیام را برای افکار عمومی جامعه ارسال می‎کند که او نیز مرد این میدان هست.

 رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

المپیک ۲۰۱۶ /وقاحت والیبالی‌ها را فراموش نخواهیم کرد

س آگوست 9 , 2016
سایت نودیها : به گزارش رجانیوز و به نقل از مشرق، مایه شرمساری است که در بدو شروع بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان به جای تعریف و  تمجید از اعضای کاروان به انتقاد بپردازیم و بدیهی‌ترین مسائل را به آنهایی گوشزد کنیم که نشان دادند غوره نشده مویز شده‌اند و هنوز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...