اعتراف رسانه آمریکایی به جاسوسی در لوای بازرسی/بیزینس اینسایدر:حضور بازرسان در ایران فرصتی جدید برای جمع‌آوری اطلاعات است

اشتراک گذاری :

وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی تحت عنوان «خطر سیاسی شدن اطلاعات کسب شده از ایران بعد از توافق هسته‌ای» ضمن اشاره صریح بر لزوم بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران برای جاسوسی، حفظ اطلاعات و عدم وارد شدن دستگاه‌های اطلاعاتی به بازی‌های سیاسی نوشت: اطلاعات محرمانه نقش فعالی را در مباحثات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا می‌کنند. اگر توافق نهایی حاصل شود، ایران بسیاری از اورانیوم خود را در ازای رفع تحریم‌های اقتصادی امحا کرده و البته ساز و کار بازرسی‌های بدون اعلام قبلی و سرزده را برای راستی آزمایی در این مسئله خواهد پذیرفت.

این رسانه آمریکایی در ادامه به صراحت نوشت: حضور بازرسان فرصتی جدید برای جمع آوری اطلاعات می‌باشد و آژانس‌های اطلاعاتی نه تنها از گزارش‌های بازرسی از برنامه هسته‌ای سود خواهند برد، بلکه آن‌ها آزادانه قادرند دیگر بخش‌های علمی ایران و مرتبط به امور حساس  زیر ساختی این کشور را کشف کنند.

بر اساس این گزارش، دولت اوباما اظهار اطمینان کرده است که جامعه اطلاعاتی این کشور قادر به پایش دقیق از ایران است و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز از این مورد خرسند شده به طوری‌که «جان برنان» رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا» از این‌که ایران تعامل بسیاری در جریان مذاکرات کرده خرسند می‌باشد.

 همچنین با وجود پاره‌ای ازاختلافات بین سیاستمداران آمریکایی و روسای دستگاه‌های اطلاعاتی، دو طرف در زمینه «ایران» اشتراک نظر دارند و ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی محرمانه آمریکا به طور گسترده‌ای مطابق اظهارات دولتمردان آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

در ادامه این گزارش با اشاره به امکان ارزیابی‌های اشتباه دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی و جاسوسی و پیدا شدن اختلاف بابت گزارش های اشتباه بین این نهادها و دولتمردان آمریکا همانند آن‌چه که در جریان ماجرای حمله به عراق رخ داد، و البته استفاده ابزاری از اطلاعت کسب شده آمده است: مهمترین عبرت از وقایع رخ داده برای سران دستگاه‌های اطلاعاتی متوقف کردن تلاش جهت ارائه ارزیابی‌های ساده است.در دهه گذشته جامعه اطلاعاتی آمریکا  غرق در مشاجرات در این زمینه بوده است.

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت:اگر متوجه تخلف و فریب ایران در بعد از توافق هسته‌ای شدیم، حتی اگر این ماجرا به قیمت آشفته شدن سیاستمداران که سرمایه گذاری زیادی برای توافق هسته‌ای کردند، باید آشکارا این مسئله به صراحت عنوان شوند .عواقب طولانی مدت سیاسی شدن این قضیه نیز بسیار بیشتر از ناراحتی کوتاه مدت صادق بودن در این ماجرا است. لزوم توافق هسته‌ای مطلوب سیاستمداران با ایران نباید موجب فشار بر دستگاه‌های اطلاعاتی شود تا یافته‌های خود را از ایران مطابق میل سیاستمداران طوری دستکاری کنند تا بسیار ملایم و بی‌خطر باشند.

این رسانه آمریکایی در خاتمه گزارش نوشت: نتیجه گیری احساسی درباره ایران به نفع هیچ گروهی نیست.فرآیند کسب اطلاعات از ایران امروزه بسیار سخت است و البته روابط دستگا‌های اطلاعاتی و سیاسی آمریکا نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. بهترین کاری که دولت آمریکا در این زمینه می‌تواند اجرا کند حفظ رابطه مناسب و مفید متقابل و حفظ اطلاعات مخفی بدست آمده از ایران از انظار عمومی است.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حسین شریعتمداری خطاب به محسن رضایی : از شما بعید بود!

چ مه 13 , 2015
درباره اظهارات عجیب و  تأسف‌آور آقای محسن رضایی گفتنی است؛ ۱- اظهارنظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام در حالی است که رژیم دست‌نشانده آل‌سعود علاوه بر خیانت‌های فراوانی که در طول حیات ننگین خود نسبت به اسلام و ملت‌های مسلمان مرتکب شده است، این روزها با قتل عام وحشیانه مردم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...