انتقادات همیشگی مهران مدیری به جریان خاص؛ از «تحصّن نمایندگان مجلس ششم» تا «سازشکاری»

اشتراک گذاری :

نودیها:مهران مدیری، پیشکسوت طنز ایران، اخیراً در پلاتوی برنامه پربیننده «دورهمی» گفته است: «جرأت نقطه مقابل سازشکاری است که ما اسمش را می‌گذاریم عملکرد جنتلمنانه یا پاس دادن به هم برای بقا. اجرای خیلی چیزها نیاز به جرات دارد و کسانی که پرونده پاکی دارند، جرأت عبور از سازشکاری را دارند. یکی تصادف می‌کند، هیچ کس به او کمک نمی‌کند، چون می‌گویند شاید پای ما هم وارد ماجرا شود. بعد تصور کنید چگونه یک عده جرات کردند وارد عملیاتی بشوند که به آنها گفته‌اند برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می‌کردیم؟ امروز که شرایط کاملا عادی است، جواب آن دل و جرأت خارق‌العاده را با منفعت‌طلبی و سازشکاری‌ می‌دهیم. اگر جرأت انجام بعضی کارها را ندارید، پس چرا پست‌هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد؟  تو که نمی‌تونی بتمرگ خانه‌ات».
این صحبت‌های مدیری که شاید مخاطب خواسته یا ناخواسته آنها برخی رفتارها و سیاست‌های دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان باشد؛ سبب‌ساز انتقادات گسترده جریان خاص و حامیان ستادی دولت به مهران مدیری، برنامه طنز دورهمی و سازمان صدا و سیما شده است.

*در واکنش به سخنان مهم آقای مدیری، روزنامه‌های اصلاح‌طلب «شرق» و «آرمان امروز» با درج مطالبی در صفحات اول خود از مدیری انتقاد کردند.
نویسندگان شرق در انتقاد خود از عبارت «حمله غیرمستقیم مهران مدیری به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران» استفاده کرده‌اند
این مطلب تحت عنوان «وزیرکشی روی آنتن»! در شماره امروز (شنبه) این روزنامه منتشر شده است.
روزنامه آرمان امروز هم در بخشی از مطلب خود در واکنش به طنز سیاسی مدیری نوشته است: «کسب محبوبیت با سیاست‌ورزی در جام‌جم»؛ تا مدت‌ها قبل اگر از منظر سیاسی انتقاداتی روانه جام جم می‌شد، به دلیل اخبار یکجانبه و حمایت آن از یک طیف سیاسی بود، اما چند صباحی است برنامه‌هایی که نام طنز دارند، با محتوای سیاسی بر روی آنتن می‌روند و کنایه‌هایی را روانه سیاست‌ورزان و حتی دولتمردان می‌کنند. نقش محوری و همیشگی این برنامه‌ها طی ماه‌های اخیر را مهران مدیری ایفا کرده است که ناخنک ‌زدن‌هایش به عرصه سیاست واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.
انتقادات اصلاح‌طلبان و تفکرات حامی سازش با غرب به آقای مدیری مسبوق به سابقه است…
مدیری در جریان «تحصن نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم» در سال ۸۲ نیز در یکی از برنامه‌های طنز خود از این رفتار انتقاد کرد و آنرا در قالب یکی از نمایش‌های تلویزیون به تصویر کشید.
این اقدام مدیری با واکنش گسترده اصلاح‌طلبان مواجه شد و آنها در نشریات خود هجمه‌های وسیعی را علیه این چهره سینما و تلویزیون کشورمان ترتیب دادند.
گفتنیست، جریان خاص و رسانه‌های آنها در حالی مدعی حمله مهران مدیری به «محمدجواد ظریف» شد‌ه‌اند که به نظر نمی‌رسد این حرف درست باشد زیرا وزیر خارجه روابط حسنه‌ای با مدیری دارد و حتی در پشت صحنه برنامه «شوخی کردم» از ساخته‌های مهران مدیری نیز حضور یافته بود.
با اینهمه به نظر می‌رسد گستره وسیع طنز و بی‌تعارف بودن طنز اصیل در کنار کم‌تحملی جریان خاص، سبب‌ساز انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان به آقای مدیری شده است.
مهران مدیری که سوابق حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی را نیز دارد، در پلاتوی فوق‌الذکر در برنامه دورهمی، به ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرده است.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کمرنگ شدن ازدواج سنتی

ی دسامبر 18 , 2016
نودیها:امروزه ازدواج سنتی کمرنگ تر شده است و ازدواج به سبک امروزی رونق بیشتری پیدا کرده است آشنایی های قبل از ازدواج و انتخاب همسر آینده توسط جوانان بدون دخالت خانواده ها انجام می شود و والدین آخرین افرادی هستند که از علاقه فرزندشان به جنس مخالف آگاه خواهند شد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...